Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Polly Shearman

Polly Shearman

11-11-2008 om 09:19

Rare vraag over halsslagader

Dit is echt iets waar ik NIET mee naar de huisarts wil, zonde van die man zijn tijd.

Mijn zoon van 2 heeft een knoopje, of bobbel in zijn halsslagader. Als hij hard huilt of lacht of gilt dan word die slagader zichbaar en dan zit daar in het midden een soort van knoop in.
Het zit er vreselijk eng uit, ik ben ook bang dat het openspringt.
Anyway hij is zo geboren blijkbaar maar nu hij groter word word het meer zichtbaar. Toen hij baby was is het ons nooit opgevallen.

Wat ik dus wil weten, komt dit vaker voor, en kan het kwaad.
Je mag me best bij het rijtje overbezorgde moeders zetten hoor, maar ik wil het gewoon weten.

groet, polly

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier ook

Mijn dochter heeft het ook. Ik zal er eens op gaan letten of het altijd zo is en of het wel eens erger wordt. Ik heb er eigenlijk nooit zo bij stilgestaan.
Je kunt het natuurlijk een keer aangeven als je voor iets anders naar de dokter moet?!
Groetjes Lied

Tinus_p

Tinus_p

11-11-2008 om 09:31

Zucht

Polly:
"Dit is echt iets waar ik NIET mee naar de huisarts wil, zonde van die man zijn tijd."
Maar ondertussen maak je je wel zorgen. Dus is het niet zonde. En het forum kan je niet helpen, want niemand kan die plek ZIEN.

Mamasan

Mamasan

11-11-2008 om 09:56

Hier ook

Mijn dochter heeft precies hetzelfde. Nu ze ouder wordt (3) ga je het steeds beter zien, vooral als ze heel erg moet huilen wordt het echt een 'bolletje'. Ik wilde bij het laatste cb-bezoek vragen of het kwaad kan, maar ben dat vergeten. Ik hoop dus dat er nog iemand reageert die zegt dat het volstrekt normaal is.

Pippin

Pippin

11-11-2008 om 10:32

Vergissing?

Waarschijnlijk heb je het over een halsader (die voert het bloed van het hoofd naar het hart). De halsslagaders (van het hart naar het hoofd) liggen niet aan de buitenkant van de nek, deze liggen wat dieper naast de luchtpijp. (gelukkig maar) De halsslagader staat altijd onder druk en pulseert.
Het bobbeltje dat je ziet, klinkt als een lympheklier, daar zitten er erg veel van in de nek. Als de ader opzet, wordt de klier als het ware naar buiten gedrukt. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker dus ik sluit met bij Tinus aan, als je je zorgen maakt, moet je naar de huisarts gaan.
Pippin

Polly Shearman

Polly Shearman

11-11-2008 om 13:13

Pippin

je hebt gelijk, dat bedoel ik idd.

Ik heb gezocht op internet en daar vind ik alleen informatie over PAARDEN !!! met die fenomeen,
of ik zoek niet goed...

ik geloof dat je bij onze praktijk ook online vragen kunt stellen dat zal ik eens even doen.
bedankt voor het meedenken

niemie

niemie

11-11-2008 om 14:42

Vaak

Ik weet wat je bedoeld, volgens mij zie je dit wel vaker,vooral bij kinderen. Anders bel je gewoon naar de huisarts, leg je vraag voor aan de assistente en als zij het niet vertrouwd zal ze je ongetwijfeld uitnodigen om met je kind langs te komen. Ik denk dat ze je ongeveer dezelfde uitleg zal geven als Pippin al gedaan heeft en dat het onschuldig is.

Vene jugularis

Mijn zoontje heeft het ook, al sinds zijn geboorte. Als hij heel erg boos is, hard huilt of andere "drukverhogende momenten" (persen bij het poepen!), zwelt een gedeelte van het vat op ter grootte van een druif ongeveer. Het ziet er bij hem uit als een flinke spatader.

Ik heb in mijn anatomieboek gevonden dat het een aftakking is van de vene jugularis (geen slagader!). Omdat ik toch een keer met zoon bij de huisarts was heb ik het laten zien en hij bevestigde dat het i.d.d. dit bloedvat was en verder geen kwaad kon.

Marlies

Polly Shearman

Polly Shearman

12-11-2008 om 10:51

Contact gehad met huisarts

en die wil het toch graag een keer zien, hoeft niet gelijk maar met een gezin van 5 personen zit je toch wel regelmatig bij de huisarts dus binnen nu en een paar maanden zal ik hem maar eens meenemen en het laten zien.
Vind het al een hele geruststelling dat meer kinderen dit hebben. dus toch wel normaal.

groet, polly

Bloempje

Bloempje

12-11-2008 om 18:24

Hier ook

He, goed om te lezen dat meerdere kinderen dit hebben en dat het geen kwaad kan. Mijn zoontje van bijna 5 heeft het namelijk ook. Ik heb me ook wel eens afgevraagd of het niet kan knappen als ie een keer een hele heftige driftbui krijgt... Het is hier inderdaad ook een gewone ader, geen slagader.
Groetjes, Bloempje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.