Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sandra

Sandra

13-08-2009 om 16:26

Rare vraag Raar gevoel onderarm

Vorige week donderdag ben ik gestoken door een wesp in mijn rechterarm. Ik was alleen en kon het niet uitzuigen want het zit op een onmogelijke plek. Gelijk lekker mee in de zee gegaan en goed gekoeld en verder weinig aan de hand.

Nu heb ik sinds gisteren een heel naar gevoel in mijn onderarm ( jeukt ook ) en in 2 vingers en ook brandt mijn oksel en voelt alles naar en branderig aan. Zou dit nou nog kunnen cvan die wespensteek ? Of heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ?
Kan jammer genoeg niet meer bij mijn HA terecht voor het weekend maar wel wel benieuwd wat dit nou weer kan zijn

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

13-08-2009 om 18:12

Wel huisarts

en dan maar naar de huisartsenpost vanavond. Dit lijkt me toch echt iets wat niet heel lang kan wachten!

Rafelkap

Rafelkap

13-08-2009 om 18:42

Raar antwoord

Het is toch donderdag vandaag? Je kan dan toch morgen naar je huisarts toe? (als je hier vroeg belt is er vaak nog wel een gaatje) Of op z'n minst even bellen met de assistente? Ik zou hier niet de huisartsenpost mee belasten.

Lynna

Lynna

13-08-2009 om 19:29

Verzekeraar bellen?

Ik ben verzekerd bij de IZZ en heb toevallig de laatste paar maanden 2x de izz gezondheidslijn gebeld. Ben ik erg goed geholpen waardoor ik niet naar de huisarts hoefde (1x op zondag en 1x vanaf vakantie-adres). Heeft jouw verzekering ook zoiets?

Kari1

Kari1

14-08-2009 om 08:53

Dit lijkt me

idd niét iets voor de HA-post. Die is er voor noodgevallen die overdag/voor het weekend nog niet aanwezig waren of zoveel vergergeren dat ze niet tot de volgende ochtend/na het weekend kunnen wachten.
Natuurlijk heeft je HA plek, maar dat is een kwestie van prioriteiten stellen door de assistente. Blijkbaar is er door haar ingeschat dat jouw arm tot maandag kan wachten, mogelijk vanwege het verhaal: vorige week gestoken, nu maar eens dokter laten kijken. Bel opnieuw en leg uit dat je klachten recent zijn. Worden ze erger? Ook belangrijk om mee te nemen. De snelheid waarmee de dokter er naar moet kijken hangt af van de medische noodzaak én van jouw mate van ongerustheid. Bespreek ook die dus met de assistente. Succes!
Kari

Sandra

Sandra

14-08-2009 om 10:47

Helaas

Is mijn huisarts er niet. het is dus geen kwestie van geen plek of geen noodzaak.

Dus toch HA post en die geven aan dat waarschijnklijk een allergische reactie is op het gif van de steek. Eerlijkheid gebied te zeggen dat het vandaag wel iets minder is. Ik hou het nat en koud en als het niet over is ga ik maandag alsnog naar mijn eigen huisarts.

Kari1

Kari1

14-08-2009 om 12:48

Je ha

moet iets geregeld hebben voor zijn afwezigheid. HA's kunnen niet zomaar de deur van de praktijk dicht doen. De meeste HA's regelen dat samen met collega's en vormen een waarneemgroep. Is er 1 op vakantie dan nemen de anderen van die groep voor die tijd de patiënten over, en dat wisselen ze af. Bij wie de patiënten zich kunnen melden bij afwezigheid van de eigen HA kan de assistente je vertellen (of het bandje wat je te horen krijgt).
Een HA-post is meestal 's avonds en in het weekend bemand en niet door de week overdag. Maar misschien is er bij jullie in de vakantietijd een permanente HA-post voor de afwezige HA's, en dan moet je idd daar zijn. Overdag.
Gelukkig dat het al lijkt te minderen!
Kari

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.