Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

marianne

marianne

04-10-2008 om 22:07

Reumafactor

Ik heb een verhoogde reumafactor, is nu 57. Volgens HA is een normale reumafactor tussen de 7 en 10. Uit het bloedonderzoek komt geen ontsteking naar boven. Mijn gewrichten doen geen pijn. Het zóu reuma kunnen zijn, maar dat hoeft niet. Maar wat dan?
Ik ben wel erg moe, maar in het afgelopen jaar heb ik behoorlijk wat voor m'n kiezen gehad: moeder overleden na lang ziekbed, goede vriend door een ongeluk om het leven gekomen, man een tijd ziek geweest, om nou te zeggen dat het moe zijn door een reumafactor komt, vind ik te ver gaan.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lolliepop

Lolliepop

04-10-2008 om 22:28

Nou...

Sommige mensen hebben een verhoogde reumafactor, maar krijgen geen reuma. Het hebben van de reumafactor wil dus niet zeggen dat je reuma krijgt, al geeft het je een hogere kans dan wanneer je 'm niet hebt.
Mag ik vragen waarom je huisarts besloot om dit te laten bepalen? Is namelijk vrij ongewoon wanneer je geen reumatische klachten hebt.

*Sophie*

*Sophie*

05-10-2008 om 00:51

Marianne

hier staat ook (o.a.) dat een verhoogde reumafactor kan voorkomen bij 'gezonden'.

http://memoboek.dynapaper.nl/68////reumafactor-rf.html

Misschien kun je hier iets mee? Let wel op: voor de preciese referentiewaarden vraag je het beste die van je eigen laboratorium aan, die heeft je huisarts achter jouw uitslagwaarden staan.

groetjes, Sophie.

Waarom reumafactor onderzocht?

de ha heeft o.a. op reuma bloed laten prikken, juist omdat ik zo moe / futloos ben. hb is goed en hij heeft gewoon meer dingen laten onderzoeken zoals ook nierfunctie en zo. Alles was goed, behalve dit. Na drie maanden heeft hij opnieuw de reumafactor laten bepalen: 10 punten gestegen. Gezien mijn leeftijd (47) ook maar gelijk op fsh en lh laten prikken, in ben dus niet in de overgang, heb daar wel veel verschijnselen van. Beetje vaag allemaal, en daarom wil de ha eea nog even aanzien.

Fybromyalgie misschien

ik had zo'n beetje de zelfde klachten en bij mij is er fybr uitgekomen na heel veel onderzoeken.
Ze kunnen fybro niet in je bloed vinden alleen via tenderpoints en klachten bij elkaar op tellen misschien heb je hier iets aan

sterkte

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.