Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Dropke

Dropke

24-02-2010 om 21:25

Reumatoloog of neuroloog

Op mijn 16e of 17e werd ik enorm moe. Er werd bloed geprikt. Gewoon een algeheel bloedbeeld. Ik bleek een traag werkende schildklier te hebben. Na wat onderzoeken bleek het niet zo ernstig dat ik medicijnen moest slikken. Moe ben ik vanaf toen wel gebleven. Soms ging het redelijk, soms ging het goed. Ik kreeg wel periodes dat ik extreem moe was en kreeg pijn in en rond mijn gewrichten. Ik ging er mee naar de huisarts, maar die deed er weinig mee. Hij prikte een keer bloed (vooral schildklier) en vertelde me dat het stress was. Ik heb een keer gebeld toen ik niet meer uit bed kon komen van de pijn en hij wist niet wat het was. Een andere keer voelde ik mijn linkerkant van mijn lichaam niet meer, dat was een paniekaanval volgens hem. Die aanval heeft een paar dagen geduurd en weet nog niet waarom ik hem kreeg. Het ging wel weer voorbij, dus maakte me er niet druk over. Jaren heb ik geen klachten gehad. Sinds 3 weken geleden heb ik zo'n pijn. Pijn in mijn enkels, linkerheup, onderrug, polsen. Ik heb nu gekke prikkels in mijn handen en voeten. Na wat ik zie als een migraine aanval zie ik niet duidelijk meer. Ik blijf wel steeds maar migraine-aanvallen krijgen, deze week al 6x. De ene keer met hoofdpijn, de andere keer geen hoofdpijn. De huisarts heeft me een brief voor de reumateloog meegegeven. Ik ben daar al wel blij mee, maar is dit niet meer iets voor de neuroloog?

Dropke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Misschien..

wil de huisarts eerst het reumatologische verhaal uitsluiten. Het zou kunnen dat je door erg veel pijn gaat hyperventileren. Daardoor zou je tintelingen en gezichtsstoornissen kunnen krijgen. Misschien denkt de huisarts aan bijvoorbeeld fybromyalgie, waar al je klachten bij kunnen horen.

Misschien is het een goed plan om toch naast de reumatoloog, ook een verwijzing naar de neuroloog te vragen.

Heb je je twijfel al met de huisarts zelf besproken?

Nergens

Nergens ervaring mee, maar wel een knuffel voor jou Dropke, ben benieuwd naar wat hieruit komt.
Liefs Geerke

Tinus_p

Tinus_p

25-02-2010 om 10:33

Que?

Dropke:
Op mijn 16e of 17e werd ik enorm moe. Er werd bloed geprikt. Gewoon een algeheel bloedbeeld. Ik bleek een traag werkende schildklier te hebben. Na wat onderzoeken bleek het niet zo ernstig dat ik medicijnen moest slikken."
Google even wat; een van de effecten van een langdurig te trage schildklier: Reumatische klachten......

Kortom, een bezoekje aan de reumatoloog kan geen kwaad, maar terwijl je daarop wacht kun je alvast naar de prikpoli voor je schildklier, en dan kun je meteen B12, reumafactor en nog wat van die dingen laten prikken.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

25-02-2010 om 14:31

Schildklier

Ik ben het met Tinus eens dat je toch nog eens je bloed moet laten testen op je schildklierwerking; pijn in je ledematen en vermoeidheid kan zeker komen door een te trage schildklierwerking. Als je schildklier te traag werkt heb je altijd medicijnen nodig! Daarnaast lijkt mij dat je sowieso een uitgebreid lichamelijk onderzoek zou moeten aanvragen. Of je nu bij een reumatoloog, neuroloog of internist terecht komt hangt af van de oorzaak van je klachten. Succes!

Dropke

Dropke

26-02-2010 om 18:14

Schildklier en fibromyalgie

Aan fibromyalgie heb ik al wel eens gedacht. Ik vind ook veel van mijn klachten daarop lijken. het slechte zien dan weer niet. Kent iemand dat van migraine? Woensdag heb ik de laatste aanval gehad, maar het zien komt niet meer terug zoals ik voor te tijd zag. Ik zie geen aura, zoals tijdens een aanval, maar wazig en tja ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, anders in ieder geval.

Mijn bloed is al wel vaker gecontroleerd op een te trage schildklier. Daar is na die ene keer nooit iets bijzonders uitgekomen, dus denk dat dat het ook niet kan zijn.

gr Dropke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.