Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Anneke Boerma

Anneke Boerma

09-02-2009 om 20:19

Rode droge uitslag onder boezem

Sinds een paar weken heb ik een irritant jeukende uitslag onder mijn borsten. Het is droog, licht schilferig en knalrood. Van een vreindin van mijn moeder, die echt erg zwaar is, weet ik dat ze smet heeft; huidplooien die zelden frisse lucht krijgen. Maar ik ben wel wat te zwaar, maar dat is helaas niet in mijn borsten gaan zitten
Wat kan dit in vredesnaam zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik denk

een schimmelinfectie.
Even naar de huisarts, krijg je een creme, bijvoorbeeld ketoconazol. Weekje smeren en dan ben je er waarschijnlijk vanaf. Vergeet niet nog een tijdje door te smeren als het plekje weg is, anders krijg je het weer terug.

Inge M

Inge M

09-02-2009 om 20:35

Of zelf kopen

Je kunt een schimmelcreme zonder recept kopen. Gewoon even naar apotheek of drogist.

Ja kan ook

Maar... ik zou het toch even aan de huisarts laten zien. Het klinkt als een schimmeltje, maar zeker weten doe je het niet toch?

Anneke Boerma

Anneke Boerma

09-02-2009 om 21:28

Creme

Bedankt, ik ga morgen bij de drogist es zo'n creme kopen, als het niets helpt, kan ik altijd nog naar de huisarts!

marie

marie

09-02-2009 om 21:30

Talkpoeder

Hallo
Ik heb hier geregeld last van (zware boezem + wat te zwaar). Vooral 's zomers.
Het beste helpt om er na elke keer douchen talkpoeder op te doen. Dan kan het niet meer gaan smetten. Dan hoef ik ook geen schimmelzalf te gebruiken.
Ik merk trouwens dat het vooral opspeelt als m'n bh's minder worden.
Dus deze tips heb ik voor je:
- schimmelzalfje
- talkpoeder
- nieuwe bh's kopen.
succes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.