Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Rode huid en jeuk - zwembad

hoi
mijn dochter zit sinds een paar weken op zwemles. Elke keer nadat ze een uur gezwommen heeft, is haar huid hier en daar rood (heel veel kleine rode spikkeltjes lijken het ) en heeft ze er erg veel jeuk. Het zit over haar hele lichaam, met name haar beentjes.

Ik dacht aan chloor-allergie maar ik kan niets vinden met deze klachten op internet. Heeft iemand een ander idee (en oplossing hoop ik)?

Groetjes
Gruffalo

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

14-11-2009 om 13:39

Insmeren

Kan heel goed dat je kind wat reageert op het chloorwater. Toen jongste een baby was vond hij babyzwemmen geweldig, maar had snel last van eczeem en rode huid. Ik smeerde voor het zwemmen gewoon bodylotion, ook dat geeft al een barriëre. Voor baby-zwemmen was het niet zo praktisch omdat je kind behoorlijk glibberig wordt, maar voor zwemles lijkt me dat geen probleem.

Nasha 1st

Nasha 1st

14-11-2009 om 14:29

Wij zwemmen

bij een bronbad, daardoor minder chloor in het water....hier ook een kind dat overgevoelig is voor van alles en nog wat....

Ik herken het

Mijn oudste had dit ook en ik weet ook 2 meisjes uit 1 gezin die dit ook hadden. Van die ieniemienie puistjes-achtig iets? En dan in vlekken op het lichaam (groepsgewijs dus in grote groepen)? Alsof d'r poriën van de huid allemaal enigzins omhoog steken...zoiets? Zoals je wel eens kippevel hebt en dan enigzins rood en ruw...
Eerst wist ik ook niet wat ik ermee moest en dochter was al wel bekend met een moeilijke huid (ook allergisch voor make-up en bepaalde shampoo's e.d.) Maar de moeder van die meisjes adviseerde mij callendulan-creme van VSM. Eerst ervoor smeerde ik met vaseline of ook wel een tijdje met uiercreme (dat smeert iets makkelijker dan vaseline) maar met die calendulan werkte het beter, dat trekt sneller in de huid dan de vorige 2.
Gewoon proberen dus.
groeten albana

gruffalo

gruffalo

14-11-2009 om 16:23 Topicstarter

Smeren

bedankt voor jullie reacties, toch wel 'fijn' dat het herkenbaar is.

haar huid wordt rood, maar niet puistjes-achtig. het lijkt eerder alsof alle poriën rood zijn, minuscule vlekjes/stipjes en dan een heleboel bij elkaar zodat de huid rood lijkt.

ik zal volgende week eens gaan smeren voordat ze het zwembad in gaat. Ik heb hier nog vaseline staan, en ook calendula crème. Ik zal dat eerst eens gaan proberen, elk been een type crème en kijken wat werkt.

Groetjes
Gruffalo

Vlekkie

Vlekkie

14-11-2009 om 21:25

Ik ook

Ik heb het ook. Maar niet altijd. En alleen maar op mijn benen.
Een paar maanden per jaar slik ik antihistamine, maar ik heb er eigenlijk nooit op gelet of ik er dan juist geen last van heb. Omdat het er alleen maar raar uitziet maar niet vervelend is negeer ik het maar. En zo vaak zwem ik niet. Eigenlijk kan ik je dus niet helpen, maar ik ben wel geïnteresseerd dus ik blijf meelezen.

marie

marie

14-11-2009 om 23:06

Lanette-creme

Hallo
Wat ook goed help is Lanette-creme. Dat kun je kopen bij de apotheek. Is ook niet zo duur.
succes

Helen

Helen

21-11-2009 om 15:27

Hier ook

Mijn dochter heeft dezelfde klachten. Voor mij valt het onder Urticaria of Netelroos. Dat is een allergische reactie van de huid. Dochter heeft bv ook meteen een soort wit plakaat op haar huid als ze zich heeft gestoten. Maar goed verschijnselen lopen uiteen en iedereen reageert weer op iets anders (druk, kou, warmte etc).
Je kunt antihistmine gebruiken. In de zomer heeft mijn meisje het erger (ook vaker in water) en gebruiken we ook "ultrazon" dat zijn korreltjes die zonne-allergie helpen voorkomen, althans de reactie.
Verder zo weinig mogelijk in chloor. Op vakantie in de zee nergens last van...

Succes

gruffalo

gruffalo

22-11-2009 om 21:58 Topicstarter

Ingesmeerd

hoi

gister is ze weer gaan zwemmen en van te voren had ik haar goed ingesmeerd. ik heb bij de drogist een vette bodylotion gehaald voor een gevoelige huid (eucerin), dat is wat beter smeerbaar dan oa vaseline. dochter is nogal moeilijk wat haar huid betreft: alles kriebelt/prikt/jeukt als het haar maar even niet bevalt.

ze is gaan zwemmen en gelukkig deze keer geen allergische reactie! na het douchen ook meteen weer ingesmeerd, bijna geen rode plekjes meer te zien. 't zal komende jaren even smeren worden zolang ze op zwemles zit maar ik ben hier al heel blij mee!

Gruffalo

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.