Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

elsje78

elsje78

14-11-2012 om 11:50

Rode plekjes onder mond

Hoi

Zoontje van 3 heeft 2 rode, droge plekjes onder de mond, onder iedere mondhoek, maar wel een stukje eronder.

Zou dat eczeem zijn? Of krentenbaard? Het zit er sinds zondag of zaterdag... Vind het zo typisch dat het alleen daar zit, en verder nergens...

groetjes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

14-11-2012 om 12:05

Smeer er een paar dagen

wat vettigs op, vaseline of zo. Grote kans dat het dan weg is.
Is het een plekje waar hij met zijn tong bij kan? Mijn zoon had dat vroeger regelmatig, rode plek onder zijn mond, bleek dat dat irritatie van likken was.

Ik hoop maar

Dat t geen krentenbaard is.. Mijn dochter had t ook, plekjes bij de mond. Blijkt dat dat snel een bacteriehaard kan worden. Ik zou er sudocreme op smeren en als t over een paar dagen nog zo is zalf bij de huisarts halen (fucidin)

ishtar

ishtar

14-11-2012 om 12:55

Krentenbaard

is toch 'nattig'?

elsje78

elsje78

14-11-2012 om 13:28

Het is echt droog

Als ik over krentenbaard lees, dan zijn dat blaartjes waarvan het vocht opdroogt tot korstje. De afbeeldingen op google zijn ook donkere korstjes, dit is roze rood op de huid met droge witte velletjes erop. Ik doe er afwisselend sudocreme en vaseline creme op. Hij kan er inderdaad wel bij met de tong, maar ik zie hem nooit likken eigenlijk.

Zal het nog eens aanzien. Fucidin heb ik nog wel, zou ik kunnen proberen als er over tijdje nog niet over is

bedankt!

madelief

madelief

15-11-2012 om 13:24

Likeczeem

Zoals iemand al schreef komt waarschijnlijk door het likken. Droge huid, die irriteert dus likt hij even en dan is de cirkel rond. Krijg je bij de arts een zalfje voor en dan is het zo over!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

koentje

koentje

17-11-2012 om 16:57

Vroeger

had mijn zoon dit als hij mayonaise had gegeten die niet snel genoeg weggehaald was. Hele vurige plekken en later ook droger.

elsje78

elsje78

20-11-2012 om 19:34

Koentje

dat zou nog kunnen, dat hij iets op zijn huid heeft gehad wat geïrriteerd heeft. Likken klinkt logisch, maar ik heb hem strak in de gaten gehouden, niet 1 keer zien likken, eigenlijk nog nooit.

Inmiddels vet ik het regelmatig in met vaseline crème en het wordt nu beter, het is bijna weg. Hij heeft al een redelijk droge huid in het gezicht dus ik deed er al vaker wat zalf op.

bedankt in ieder geval, ik was in eerste instantie vooral bang voor krentenbaard.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.