Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

reina

reina

30-11-2009 om 12:27

Rode plekken op onderarmen

Heeft er hier een keer een stukje op gestaan over iemand die rode eczeemachtige plekken had op de onderarmen en dat dat kwam van agressief schoonmaakmiddel? Ik kan me zoiets herinneren, maar ik kan het niet vinden. Zoon heeft er al een paar weken behoorlijk last van. Hij is naar de huisarts geweest (en ik ken hem als iemand die zelden klaagt over iets lichamelijks, dus het feit dat hij naar de dokter geweest is geeft aan dat het behoorlijk heftig is). Die komt niet verder dan zonne-allergie (hij woont op de Antillen), wat niet logisch is na meer dan 2 tropenjaren waarin hij nergens last van had, en stuurde hem weer weg. Aangezien hij vroeger allergisch was voor allerlei wasmiddelen zoekt hij het meer in die richting, maar het zit juist niet op plekken waar kleding zit. Zelf kan hij niet iets concreets bedenken wat de oorzaak zou kunnen zijn, vandaar dat ik dat berichtje zocht.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

30-11-2009 om 12:40

Kan wel zonne allergie zijn

een allergie bouwt zich op en uit zich na het overschreiden van een drempel. Dat kan nu dus na 2 jaar zijn.

Ik zeg wasmiddel

Reina:"Zoon heeft er al een paar weken behoorlijk last van. "
Op Curacao, toch? Na een vakantiewasje kinderkleertjes aldaar, zat ik onder. De was naspoelen met azijn, zie draadje boven
Groet,
Miriam Lavell

reina

reina

30-11-2009 om 13:32

Reacties

Zonne-allergie is ook niet logisch omdat het niet op benen etc zit, niet optreedt na vrije dagen in de zon, en zo ziet het er volgens hem ook niet uit (ws vond de arts het wel een gemakkelijke optie..) en wasmiddel, ja, misschien van het was-doen zelf, daar heeft ie volgens mij niet aan gedacht! Armen naspoelen met azijn ?

amk

amk

30-11-2009 om 14:03

Handschoenen

Als je de was doet met de hand, moet je veiligheidshalve eigenlijk handschoenen aan. Naspoelen met azijn doe je vooral omdat je last hebt van de zeepresten in de was. Maar dan zou het op het hele lichaam moeten zitten.

Maar als je op de hand wast gebruik je al snel te veel zeep en dan is het gewoon een aggresief chemicalie.
Minder zeep gebruiken en handschoenen zouden dan al veel moeten helpen.

Puck2

Puck2

30-11-2009 om 15:32

Handenontsmettingsmiddel

Reina, ik neem aan dat hij op zijn werk ook heel vaak zijn handen moet wassen en misschien wel moeten ontsmetten. Zou daar een oorzaak kunnen liggen. Misschien heeft hij daar een allergie voor opgebouwd of zijn ze overgegaan op een ander middel?

reina

reina

30-11-2009 om 16:06

Puck

Ja, dat zou heel goed een oorzaak kunne zijn, he? Ik heb 'm ook vanochtend ook al gemaild dat hij dat eens moet nagaan bij zichzelf. Handschoenen dragen op het werk en thuis bij het wassen is natuurlijk een goed idee (ook dat heb ik 'm gemaild), maar dat zie ik 'm in de praktijk nog niet doen

Of juist van de handschoenen!

Latex is beroemd vanwege allergie! Zie net in deze link http://www.arboportaal.nl/arbo_a_tm_z/l/latex-allergie dat rubber ook de nodige reacties kan geven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.