Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Arawen

Arawen

12-11-2009 om 14:12

Rode, schrale rand om mond

Zoon van 10 heeft al weer zeker een week last van een soort van rode, schrale rand om (of liever gezegd, onder) zijn lippen. Het irriteert en daarom likt hij er telkens aan, wat het natuurlijk steeds erger maakt.
Ik kan mij herinneren dat hij iets dergeljks voorgaande winters ook gehad heeft (alleen s'winters, maar zo koud is het nu toch nog niet?) en toen heb ik veelvuldig gesmeerd met Purol. Dat hielp. Maar nu lijkt het niets te doen... Iemand anders nog een idee wat ik erop kan smeren?

groeten Arawen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hoi

ik had het ook weer met mijn dochtertje en was bij de drogist geweeest die hadden een soort labello alleen heet het anders.
kan je de naam niet geven ben hem bij mijn ouders vergeten mee te nemen maar het werkt erg goed.
speciaal voor dit soort dingen.
het is zo`n stick groen met wit je moet het anders even bij de drogist vragen.
het is wel een dure maar echt het werkt.
de binnen kant de stick zelf is ook groen.
succes

Ik lees mee...

mijn zoon heeft dat ook, vooral in de winter. Wat we dan doen is hem erop wijzen dat hij er niet aan gaat likken (helpt niet zo heel veel), en vaak wat vette crème erop smeren (helpt een klein beetje). Dus als iemand nog goede tips heeft: graag!
Caroro

100%mama

100%mama

12-11-2009 om 17:03

Echinaforce?

Is dat niet die stick wat je bedoeld?

Hier smeren we continue met vaseline wat tot nu toe goed helpt.

Risama

Risama

12-11-2009 om 17:55

Calendula

Daar zweer ik bij! bij mijn kinderen smeer ik 's avonds voor het slapen de hele mond in als ze die schrale rand hebben en meestal is het de volgende ochtend nagenoeg weg. Ik heb het zelf ook wel eens gehad en zo opgelost. Je ziet er wel idioot clownesk uit met die witte mond.

Sudocreme

gewoon uit die grote grijze pot die je gebruikte bij luieruitslag. Oke, ziet er niet uit, zo'n witte veeg om je mond. Daarom smeer ik het altijd op als ze naar bed gaan. In de meeste gevallen ontwaakt zoonlief met een mond zonder rode extra bovenlip.

groetjes van Purk

stans verlinden

stans verlinden

12-11-2009 om 18:46

Zinkzalf

zinkzalf van zwitsal, ja die tegen luieruitslag.
's avonds voor het naar bed gaan opsmeren want het blijft er wit uitzien, helpt geweldig bij schrale randjes rond neus en mond

Caillic

Caillic

12-11-2009 om 18:56

Oorzaak

Soms is de oorzaak fruit eten. Snijd dan kleine stukjes die de lippen niet raken.

Ulla

Ulla

12-11-2009 om 19:47

Oorzaak

Ja, ik kreeg het vroeger ook altijd als ik citrusvruchten had gegeten. Toen ik die link eenmaal gelegd had ben ik maar minder citrusvruchten gaan eten. Als ik ze at, dan inderdaad in kleine partjes die ik in 1 keer in mijn mond kon steken.

Pippin

Pippin

12-11-2009 om 20:30

Hier

Sinds er iemand hier een beetje eczeem heeft, smeren wij op dit soort plekken altijd parafine/vaseline creme. dat is heerlijk spul. Er zit geen parfum in, het prikt niet, het ruikt niet en trekt goed in de huid.
Want mijn kinderen lopen liever met grote kloven, dan dat ze die stinkende zinkzalfjes of calendula op hun gezicht doen.

Tango

Tango

12-11-2009 om 22:22

Stinken?

Zinkzalf stinkt naar mijn idee nou niet echt, maar goed smaken verschillen.
Tangozoon had vorig jaar ook zo'n schrale rode rand om zijn mond. Hij had ook een soort van tic ontwikkeld in de vorm van steeds maar likken, waardoor het moeilijk weg ging. Ik smeerde er inderdaad dus zinkzalf op, maar dan wel als hij sliep, want anders likte hij de zinkzalf er vrolijk ook weer af.

angel3

angel3

12-11-2009 om 22:30

Tube van la roche bij apotheek

Mijn dochter van 4 had het ook. Nadeel is dat ze blijven likken. Het krijgt de kans niet te genezen. Vaseline geneest niet maar legt alleen een laagje. Ik ben naar de apotheek gegaan en heb het voorgelegd. Ik kreeg een tubetje mee van la roche. Super hersteller voor lippen Kostte een tientje ofzo dat wel maar het werkte heel goed.

Tirza G.

Tirza G.

12-11-2009 om 23:23

Wat ook nog wel eens wil helpen

Is smeren met een combi van eczeemzalf (als je dat in huis hebt), een antischimmelmiddel (vrij verkrijgbaar) en dan een vethouder er overheen, zoals Lansinoh.
Werkt als een trein bij bijv. kapotte mondhoekjes.

Tirza

Angel3

Cicaplast van La Roche Posay?

Lekker spul!

Groetjes Akka

Ja die ja

ja echinaforce bedoel ik ja.
een paar dagen insmeren en het is weg.
duurde bij mijn dochtertje een dag of twee a drie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.