Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ef

Ef

22-03-2012 om 23:42

Rode vlekken

Als ik gespannen, emotioneel of gewoon erg druk aan het werk ben krijg ik rode vlekken in mijn hals en in mijn gezicht. Ik accepteer dit altijd maar als zijnde dat ik daar nou eenmaal last van heb en probeer het maar te negeren. Ik krijg er ook regelmatig opmerkingen over en dan doe ik er maar gewoon luchtig over. Toch hinderd me het wel; ik heb sinds kort een uitbereiding van mijn functie waarbij ik te maken heb met groepen mensen die ik niet ken, en daarbij ook nog veel aan het woord ben. Ik zit daar dus altijd met een rood hoofd en vlekken in mijn nek. Inmiddels heb ik al wel een hele collectie sjaaltjes, maar ik vraag me af of er misschien een creme is die ik kan gebruiken, wat doen anderen die hier last van hebben?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lynna

Lynna

23-03-2012 om 10:41

Herkenning!

Ik heb ook altijd vlekken in mijn nek als ik ergens gespannen voor ben en daar baal ik van. Ik wil niet dat andere mensen kunnen zien dat ik me druk maak.

Ik heb wel eens bij een drogist om een creme gevraagd, maar die kon me niet helpen. Ik hoop dat je hier tips krijgt, Ef!

Vic

Vic

23-03-2012 om 14:07

Bloedvaten/couperose?

Volgens mij heeft het te maken met verwijde bloedvaten in je gezicht (couperose) en kun je, behalve camoufleren met make-up, er niet zoveel aan doen. Ik word overal rood door (warmte, koude, stress). Heel vervelend inderdaad.

Herkenbaar

wellicht misschien een opbeurend verhaaltje. Vroeger had ik hier veel last van. Even een spannend gesprek...boem, rode vlekken in mijn nek. Echt ontzettend irritant. Zelfs op momenten dat het eigenlijk niet spannend was....ook boem, rode vlekken.
Maar nu het goede nieuws. Dat was vroeger, ik heb er nu echt al heel lang geen last meer van. Alleen als ik iets te veel wijn op heb, dan verschijnen ze weer. Maar goed, dat kan ik zelf controle over hebben

succes, groetjes van Purk

Elisa Gemani

Elisa Gemani

23-03-2012 om 23:47

Blozen

Heb je toevallig ook een hele lichte, dunne huid?
Ik heb zelf al vanaf mijn 15e Couperose en Rosacea die nu gelukkig al weer heel lang onder controle is. Bij mij is de roodheid permanent maar hij wordt wel verergerd door inspanning, stress, alcohol, hitte, zon etc.
Het blozen wat jij noemt komt best vaak voor en kan losstaan van Couperose en/of Rosacea.
Kijk eens hier voor meer info http://www.huidinfo.nl/blozen.html

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.