Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gs

Gs

31-01-2013 om 14:36

Rugpijn iets sterkers dan diclofenac?

Ikheb last van vreselijke rugpijn met ischias (beknelde zenuw en uitstrlende pijn in been). Mijn arts zegt dat hij niets sterkers kan voorschrijven dan diclofenac, maar ik heb nog steeds hele erge pijn, hetlijkt wel of diclo bij mij helemaal niets doet. Zijn er andere of betere middelen tegen pijn? Wie weet dat? Ga dalijk naar hem toe, dan kan ik gerichter vragen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

31-01-2013 om 15:40

Ik kreeg

wel gewoon diclofenac, maar in combinatie met paracetamol met codeïne en paracetamol zonder codeïne.
Ik heb ook wel eens een combinatie diclo plus spierverslappers gehad, maar dat was bij spit.
Sterkte!

Misschien

Ik heb een tijdje geleden een draadje geopend over - meen ik - het verschil (als dat er is) in werking tussen diclofenac en naproxen. Toen merkte iemand op dat het van persoon tot persoon verschilt wat het beste aanslaat. Als dat zo is - en waarom niet? - zou het dus kunnen dat diclofenac bij jou niet zo best helpt maar naproxen wel. Dat komt uit dezelfde familie van middelen trouwens.

Niet en en he? En misschien moet je even met de praktijk overleggen, maar je zou naproxen kunnen proberen, dat is vrij verkrijgbaar en niet idioot duur (slikken volgens aanwijzingen, de eerste keer 2 en daarna telkens 1 op schema)

Hoe dan ook: beterschap!

Temet

Tramadol

Als naproxen en diclofenac niet genoeg werken, bestaat er ook nog tramadol. Helaas mag je daar niet mee autorijden, dus misschien niet zo geschikt?

gs

gs

01-02-2013 om 14:38

Huisarts

Heeft me tramadol voorgeschreven en dat geeft idd wat verlichting. Met mijn rug zo denk ik er niet aan om achter het stuur te kruipen en het helpt lekker om een beetje uit te rusten.
Dank voor alle reacties.

Morfine

Tramadol is morfine, word je wel suf van.
Een andere is lyrica, specifiek tegen zenuwpijn (ik slik t voor mijn rug). Je moet t opbouwen en wordt in t begin ook wat suf, maar veel minder dan bij tramadol en oxycontin .

Ook tramadol

Ik kon gisteren niet op de naam komen, maar ik heb dat ook geslikt, 2 weken, geloof ik, en verder Diclofenac. Ik werd niet suf van de Tramadol, dus het hoeft niet zo te zijn.... Maar ik reageer ook niet snel op pammetjes en dergelijke.
Sterkte joh!

Bleh... tramadol

Ik heb hele slechte ervaringen met Tramadol, bleek er uiteindelijk aan verslaafd te zijn. Het is een opioïde.

Mijn ervaring is dat er weinig medicijnen zijn die een zenuwpijn kunnen stillen. Ik heb regelmatig uitstralingsklachten in mijn been vanwege beknelde zenuwen en zulke medicijnen halen misschien het scherpe kantje eraf, maar verder wordt ik ook een zombie.

Als de zenuwbaan erg geirriteerd is, dan verdikt ie ook, dat verergert je klachten. Daarvoor kun je ook injecties krijgen die de zenuwbaan tot rust brengen. En daarnaast je zo rustig mogelijk houden. Dingen laten die je been triggeren bv.

Ik heb bv een electrische deken, dat doet mij in de ochtend altijd erg goed om op te starten. Die zet ik 's morgens heel vroeg aan voordat ik uit bed stap. Verende schoenen, auto met automaat en zo kan ik qua preventie nog wel even doorgaan.

Sterkte met de pijn, die is killing en kan je aardig wanhopig maken. Mij krijg je met een hamerslag nog niet knockout en pijnloos

Moppeke

Het enige dat mij een beetje helpt is Lyrica; misschien heb jij er ook iets aan? Specifiek tegen zenuwpijn.

Re lyrica

Dat ken ik niet, ik wil eigenlijk zo min mogelijk slikken. Ik was al nav dit draadje op Lyrica gaan zoeken. Of het iets voor mij is, is de vraag, maar zeker een interessante tip

Moppeke

Ik heb er duidelijk minder bijverschijnselen van dan bij tramadol/oxycontin etc. Je moet t wel
Opbouwen, advies bij je arts daarover is dus zinvol.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.