Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Rugpijn

Ik twijfel of mijn vraag hier moet of in de rubriek 'zwanger', maar ik zet m hier in de hoop op een ruimer bereik.

Ik ben nu zes maanden zwanger en net als de vorige keer krijg ik last van vrij hoge rugpijn (niet van lage rugpijn, zoals je zou verwachten). Ik heb het vooral als ik zit: als ik loop is er geen probleem, als ik lig ook niet. Maar ja, ik heb een zittend beroep en ook als ik niet werk zit ik veel, een mens kan niet de hele dag rondlopen (zeker nu niet).

Pijn zit vooral in de rug maar ook in de zij, boven de taille maar ruim onder de schouderbladen (onderste ribben, zeg maar). De vorige keer wist de mevrouw van de Mensendieckzwangerschapsgym niet echt raad, ik overweeg nu maar eens een losse afspraak met een fysiotherapeut te maken want het zal ongetwijfeld een spierenkwestie zijn en misschien weet zo iemand wat nuttige oefeningen.

Maar ach, dit forum is ook overal goed voor, dus mijn vraag: herkent iemand dit, en, belangrijker, wat is eraan te doen? Ja, bevallen, maar daar wil ik toch wel graag nog 3 maanden mee wachten.

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Alleen bij zitten

De pijn is weg als je loopt of staat. Ik heb het idee dat je dus tijdens je zwangerschap in een verkeerde zit gaat zitten. ( lekker duidelijk?)
Verkeerde zithouding dus. Je kunt proberen:
Iets onder je voeten leggen als je zit. Een kistje of stapeltje boeken.Dan leun je iets achterover, dat gaat vanzelf. Je legt onder in je rug een rolletje. Rolkussen of opgerold badlaken. Probeer gelijk maar even achter de computer...En helpt het?
Ja, die kleine blijft nog lekker 3 maandjes zitten hoor. Moet nog effe doorgroeien!

Temet

Temet

21-12-2008 om 19:46 Topicstarter

We proberen het

Ik heb het eigenlijk niet helemaal goed uitgelegd. De rugpijn komt overduidelijk van zitten, maar bouwt zich op. Dus als ik zonder pijn wakker word en ik ga zitten heb ik nergens last van, als ik lang gezeten heb moet ik echt weer een tijdje lopen of liggen om die rugpijn kwijt te raken.

Maar ongetwijfeld doe ik iets verkeerd, al ben ik me daar niet van bewust. Ik zal dat achteroverleunen eens proberen, kwaad kan het in elk geval niet.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.