Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Polsje

Polsje

18-01-2010 om 13:59

Sauna na operatie

Binnenkort moet ik voor een kleine ingreep aan mijn pols naar het ziekenhuis. Wie weet hoe lang na een chirurgische ingreep je (weer) naar de sauna mag?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

18-01-2010 om 17:10

Geen algemeen antwoord op te geven

Ik denk dat er geen antwoord te geven is op de vraag wanneer je na een ingreep weer naar de sauna mag. Dat ligt er maar net aan wat er gedaan is en hoe het herstel is. Gewoon vragen dus aan de chirurg.

Minet

Minet

18-01-2010 om 18:37

Eehhh

wanneer je weer kunt douchen met die pols zou ik zeggen.

Puck

Puck

18-01-2010 om 19:18

En daarbij

Een saunabezoek is wel even wat anders dan een douche nemen: wat doet de hitte met de doorbloeding, is dat gunstig of juist ongunstig voor het letsel of de wondgenezing??

Polsje

Polsje

19-01-2010 om 09:14

Chirurg

Tuurlijk ga ik het vragen aan de chirurg, maar ik dacht, zoveel ervaringsdeskundigen hier, misschien hebben anderen dit aan de hand gehad... Dat is toch de kracht van dit forum?

Rieke

Rieke

19-01-2010 om 11:27

Ik zou zeggen

Wanneer de wond helemaal goed dicht is. Thuis douchen is niet hetzelfde als sauna bezoek; thuis douche je korter en in de sauna lig je zeker een paar uur in het 'vocht'( sauna zelf, zwembad, douche enz). Dus verweking van de wond treedt sneller op en daarmee kans op opnieuw openspringen en kans op vieze beesten en wat denk je van de andere bezoekers die jij weer besmet met je open wondje.

Sancy

Sancy

19-01-2010 om 13:10

Ervaringsdeskundigheid

Polsje, ik denk dat je uit de reacties mag afleiden dat de ervaringsdeskundigheid op het forum hierin heel duidelijk is: er is geen vast antwoord op je vraag en daarom is de chirurg de aangewezen persoon om jouw vraag te beantwoorden
Wat de sauna betreft: doorgaans willen de saunacomplexen uit hygiƫnisch oogpunt dat een eventuele wond in ieder geval niet bloedt en volledig afgeplakt is. Met de medische kant van de zaak houdt een saunamedewerker zich niet bezig.

Polsje

Polsje

19-01-2010 om 13:38

Sancy (ot)

OK, weinig ervaringsdeskundigen dus, jammer... Ik had ook al in het archief gezocht en kon daar weinig vinden. Afijn, in feb mag ik naar de anestesist, dus dan vraag ik het wel.

Puck

Puck

19-01-2010 om 17:09

Polsje

Valt ook niet mee om ervaringsdeskundigen te vinden als je niet schrijft wat er precies aan de hand (letterlijk en figuurlijk) is. Een kleine ingreep kan zoveel zijn en bij iedere ingreep past weer een ander advies. En de anesthesist is nu niet de juiste persoon om het aan te vragen, die heeft verstand van narcose, niet van de ingreep zelf en ook niet van het bijbehorende protocol van wat na de operatie mag. Dat is net zoiets als aan de bakker vragen hoe lang bloemkool moet koken..

Bastet

Bastet

19-01-2010 om 18:22

Poli bellen

Ja,gewoon de poli bellen.Als het al mag,moet de wond goed afgedekt zijn in de sauna.
Groetjes,bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.