Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

avondbuik

avondbuik

24-04-2012 om 19:27

Savonds een buikje

hallo,
ik heb een probleempje. savonds heb ik een buikje. sochtends is er niets te zien en ben ik ook niet te zwaar, maar savonds lijkt ik af en toe wel zwanger. ben ik niet, want mirena. hoe kan het dan mijn buik dan dik lijkt? mijn gewicht schommelt met 2 kilo, en de bmi is nu 20. dan ben ik toch niet te dik toch? waarom is die buik niet plat netals smorgens?

avondbuik

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
annabel68

annabel68

24-04-2012 om 21:18

Lijkt mij heel normaal

Hoi Avondbuik,
Ik heb dit ook altijd en het lijkt mij heel normaal. Voedsel in je buik, verslappen van spieren, die 's ochtends nog lekker strak zijn, maar ook gasophoping. Dat is tenminste mijn lekenverklaring. En volgens mij heeft iedereen het. Ben nu wel benieuwd naar andere reacties!
Groet, Annabel

amk

amk

25-04-2012 om 09:15

Normaal

ik heb een bmi van 19 ben lang en mager. Heb 's morgens een kuil tussen mijn heupbotten en 's avonds idd lijk ik ook wel 4 maanden zwanger.
Er zit meer voedsel in, gas ophoping en je bent 's avonds ook iets kleiner als 's morgens vroeg.

Puck

Puck

25-04-2012 om 10:39

Tjee, denk je dat je te dik bent

"mijn gewicht schommelt met 2 kilo, en de bmi is nu 20. dan ben ik toch niet te dik toch"
Nee, je bent op een goed gewicht, maar als je afvalt kom je in de categorie te mager. Ik hoop toch niet dat je echt denkt dat je te dik bent en dat je je oprecht zorgen maakt om je niet zo platte buik 's avonds.

avondbuik

avondbuik

25-04-2012 om 14:37

Gelukkig

gelukkig dat ik niet de enigste ben. Maak me niet echt zorgen hoor puck, maar zou er wel van af willen. kan ik er dan oefeningen voor doen, met buikspieren of zo? zou dat helpen? en hoe moeten die dan? of gewoon dat gas eruit werken hihihi.

avondbuikje

amk

amk

25-04-2012 om 16:17

Accepteren

je ziet het zo duidelijk omdat je slank bent.
Buikspieren hebben er niets mee te maken. En dat gas ga je er niet zelf uitkrijgen.

Als je er van af wilt zul je moeten aankomen, dan zie je het minder.

mix

mix

25-04-2012 om 17:08

Amk (ot)

je ziet het niet minder als je zwaarder bent, je bent dan gewoon meer maanden zwanger

amk

amk

25-04-2012 om 17:22

Mix

toen ik een bmi van bijna 25 had zag ik het verschil tussen 's morgens en 's avonds niet. En nu ik op 19 zit zie ik het verschil wel. Vandaar mijn tip om aan te komen.

Gaat alles wel goed met je amk?

In bmi dalen van 25 naar 19 klinkt mij niet zo gezond in de oren.

amk

amk

25-04-2012 om 22:24

heel goed zelfs. Het is maar net in wat voor tempo je afvalt natuurlijk. En met wat voor methode. Ik woog in 2003 78 kg. En ben toen in iets meer als een jaar afgevallen naar 65 kg. Daarna ben ik zwanger geworden, en een week of 3 na de bevalling zat ik iets onder de 65 kilo. Dat was in 2005. Tot begin dit jaar schommelde ik qua gewicht rond de 62-63 kg. In middels ben ik door allerlei omstandigheden verder afgevallen tot rond de 60. Ik ben daar de afgelopen maanden ook ruim onder geweest en dat is niet gezond.
Een bmi van 19 is nog in het groene gebied, al is het de ondergrens. Bij mij luidt het advies van de huisarts op dit moment, aankomen hoeft niet, maar verder afvallen mag zeker niet. Ook de bmi meter van het voedingscentrum geeft bij dit bmi aan dat het een gezond gewicht is.
Maar probeer maar aan te komen. En dan met gezonde producten.

Vic

Vic

25-04-2012 om 22:38

19 is prima

Ik heb jaren op 18,5 gezeten en was echt niet mager. Nu zit ik rond de 21 en ben behoorlijk stevig. Ik laat nu alle slechte dingen staan en zit gezellig aan de snoeptomaatjes en water. Moet zeggen dat het wel scheelt in de gasvorming en opgeblazen gevoel 's avonds. Die winst heb ik alvast

Ligt ook aan je postuur denk ik

Ik was 14 jaar geleden ook zo rond de 19,5. Ik zag er niet uit. Ingevallen en moe. Ik ben breedgeschouderd met grote handen en voeten. Ik zie er leuker uit als ik een hoger bmi heb. Als ik dan mijn tengere schoonzus zie, die zou er met een bmi van 24 uitzien als een hoogzwangere olifant. Haar polsen zijn net zo dik als mijn duim
Knap trouwens AMK, zo gezond zo veel afvallen. Daar ben ik toch echt te Bourgondisch voor.

amk

amk

25-04-2012 om 23:01

Niet moeilijk

dat afvallen was niet zo moeilijk. Het op gewicht blijven de eerste jaren daarna wel. Nu zitten die gewoonten er gewoon in gesleten en weet ik mijn zwakke plekken: pindakaas m&m's en reizende collega's. Heb nu een kilo zak naast me staan.

Ik kan ook erg genieten van uit eten gaan en lekker eten. Maar ik eet nu veel kleinere porties. Heb ook afgeleerd de restjes op te eten. Ik ben geen kliko meer. En ik heb "nee, bedankt" aan mijn vocabulaire toe gevoegd.

Ja, dat ligt aan je postuur

Ik heb in mijn vroege volwassenheid jaren tegen het officiele ondergewicht aangezeten. Maar ik heb inderdaad kleine handen, dunne polsen etc, en had zeker toen amper spieren. Dus ik was wel slank, maar niet uitgemergeld.

Das war einmal...Ik denk dat ik in vergelijking met sommigen misschien nog steeds slank genoemd zou kunnen worden, maar er zit toch echt minstens 8 kilo meer aan dan toen.

Maar voordat ik volgens de officiƫle normen overgewicht zou hebben kunnen er nog kilo's bij. Voor mijn gezondheid lijkt me dat echter niet verstandig.

Dat hele BMI-verhaal is volgens mij een veel te groffe maat, maar ja, ze moeten wat...

Groeten,

Temet

Ely

Ely

26-04-2012 om 20:14

Bmi (licht ot)

Het is natuurlijk een terugkerend onderwerp maar ik kan het toch niet laten.
Ik vind BMI als objectieve wetmatigheid echt niet kunnen. De eigenaar van mijn sportschool kreeg bijna geen hypotheek vanwege een te hoog BMI, totdat hij bij de bank langsging en zijn shirt uittrok, als ik zijn mooie verhaal mag geloven . Kern is dat BMI niet voldoende zegt om blind op te varen, de combi mer vetpercentage geeft al veel meer info. Die sportschool man was natuurlijk echt niet te dik, maar woog wel veel door al die spieren. Voor de goede orde: hij was geen bodybuilder, gewoon een goed getrainde fitte vent.

Voor jezelf kun je natuurlijk wel zeggen dat je x wilt wegen, dus BMI y wilt hebben maar onderling vergelijk kan volgens mij niet zo simpel. Ik heb ook een BMI van 19 maar believe me, echt wel spekrandjes. Een vriendin heeft echt nul spek en een BMI van ik geloof 21.

Enniewee...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.