Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

schaampje

schaampje

16-08-2009 om 20:16

*schaam* in mijn bed geplast

Oh, wat erg, bijna 40 en vannacht in bed geplast. Schaam me dood. Normaal wordt ik wakker als ik moet plassen. Soms droom ik dan over wc s. En meestal doen die het dan niet of zijn het gekke wc s. daarop wordt ik dan wakker. Dit keer niet. Ik droomde weer over wc s en dit keer plaste ik dus gewoon. Werd pas wakker toen het te laat was. En toen dus alles nat. Ook mijn bed.

En nu denk ik maar steeds ben ik nou echt niet wakker geweest? Of heb ik echt zo vast geslapen? Is er een ander lichamelijk probleem wat dit kan veroorzaken? Iemand een idee? Want ik vertrouw nu nauwelijks nog op mijn eigen lichaam.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kan de beste overkomen

Volgens mij heb ik op volwassen leeftijd ook wel eens in mijn bed geplast (gek genoeg weet ik het niet eens meer zeker), en mijn partner overkwam het nog vrij recent. De schade bleef gelukkig beperkt.
Echt een eenmalige gebeurtenis. Het is niet leuk, maar ik denk dat het toch echt een toevalstreffer (of -misser) is, en zeker niet iets om je voor te schamen.

Ik zou de aanschaf van een zeiltje nog maar even uitstellen

Groeten,

Temet

schaampje

schaampje

16-08-2009 om 23:06

Denk je?

wilde er al 1 van de kinderen opleggen

Ja, kennelijk is het niks ongewoons, maar voor mij wel. Heb inmiddels internet beetje afgezocht. Zijn er meer. En ook nog met bijna dezelfde droom! Alleen was dit dus voor het eerst dat het fout ging. Vandaar mijn vraag. Is er misschien iets lichamelijks? Blaasontsteking? Zou dat een mede-oorzaak kunnen zijn?

Waarom schamen?

Het is misschien vervelend. Niemand zit erop te wachten midden in de nacht het bed te verschonen. Getver, de hele boel nat.
Maar waarom zou je je schamen? Voor wie?
Het is vervelend maar geen ernstig probleem toch? Ga ervan uit dat het eenmalig is en als je je echt zorgen maakt en daardoor slecht gaat slapen, nou dan haal je Tena Lady`s.
Met je ervoor schamen maak je voor jezelf het probleem alleen maar groter. En je kan het even afwachten, als het probleem blijft toch even naar je huisarts. Misschien heb je inderdaad een blaasontsteking of is er een andere lichamelijke oorzaak. Slappe bekkenbodemspieren bijvoorbeeld of een verzakking.
Heb je overdag nooit problemen? Ik plas al in mijn broek bij een flinke hoestbui. Maar `s nachts tot nu toe geen problemen.

Zusenzo

Zusenzo

17-08-2009 om 00:08

Tja

Een druppie als ik erg moet lachen of bij een hoestbui vind ik anders dan in je slapen je hele blaas legen. En ja dat is mij ook wel 'ns overkomen. Ik droomde dat ik op de WC zat en voor ik echt uit die droom was, was het bed een bende. Is daarna niet meer voorgekomen, ff afkloppen. Ik denk als je blaasontsteking hebt dat je dan ook wel andere klachten hebt zoals pijn bij het plassen, dus juist wel wakker worden. Gewoon net op 't verkeerde moment te diep in slaap, kan idd de beste overkomen

Ook

Al weer jaren geleden - en het is gelukkig bij die ene keer gebleven. Ook ik droomde toen dat ik op het toilet zat, en liet toen in een soort half-slaap alles lopen Tja, ik was meteen wakker, maar 't is errug lastig om halverwege te stoppen met plassen....
Niet raar of ernstig, gewoon een zeer levensechte droom. Maar wel vreselijk genant.

MaximeM

MaximeM

17-08-2009 om 18:50

Ook

Hoi,

Mij is dat ook een keer gebeurd hoor. Een levensechte droom over een brommer-ritje. Ik moest nodig plassen en heb toen in mijn helm geplast (dat droomde ik dus en vond dat ook vreselijk logisch) daarna bleek dat het bed nat was. (mijn man gelukkig niet!) maar ik schaamde me dood. Gelukkig is het daarna nooit meer voorgekomen.
Ik zou me niet druk maken hoor, pas als het je vaker gebeurd zou ik maatregelen gaan nemen.

Maxime

schaampje (iets minder al)

schaampje (iets minder al)

17-08-2009 om 20:09

Pfff.....

ben ergens wel blij te lezen dat er ook hier meer zijn. In 1e instantie vond ik het inderdaad genant. Midden in de nacht je bed verschonen. Man die vraagt, zoon weer? En dan ik....nee, ik zelf. Dat gaf toch een aparte situatie. Ik denk inderdaad heel vast geslapen nu. Met misschien toch wat last van de blaas. Hou het even in de gaten.

Oh ja, man zei net dat hij echt geen waterbed wilde....we lachen er maar een beetje mee voorlopig

Tango

Tango

17-08-2009 om 21:05

Zelf niet, dochter wel

Ik heb het zelf nooit gehad, hoewel ik best dikwijls droom over nodig moeten plassen e.d. Tangodochter van 8 jaar (en 's nachts echt volledig zindelijk) had het een tijdje geleden wel, dat ze droomde dat ze moest plassen en het ook daadwerkelijk deed. Gelukkig 's morgens toen ze er toch al uit moest.
Kan me zo voorstellen dat het mij ook zou kunnen overkomen (liever niet natuurlijk).

Sinne

Sinne

17-08-2009 om 22:24

Bij vriendje thuis

Mijn zus had dat toen ze 18 ofzo was ook een keer, bij haar vriend, die nog bij zijn ouders woonde, thuis.
Schoonmoeder moest wakker gemaakt, want vriend had geen idee waar verschoningen lagen, mijn zus kwam de volgende ochtend, vroeger als verwacht huilend thuis. Schoonmoeder was echt heel lief geweest, maar ze schaamde zich zooooo

Droom

die droom over wc's die er niet zijn, of gekke wc's heb ik ook! Bijvoorbeeld wc's op een camping of zo, veel deuren maar alleen douches, of niks er achter, of ongelofelijk vieze wc's. Of wel een wa maar geen deur er voor. Grappig hoor! Ik heb nog niet in bed geplast (na mijn 12e) maar het zou zo wel eens kunnen gebeuren natuurlijk...

schaampje (iets minder al)

schaampje (iets minder al)

17-08-2009 om 22:33

Egberdien

och hemel....ja inderdaad, of allemaal wc's zonder deuren en tussenschotten, dus gezellig samen plassen. Heb zelfs eens wc's als een soort legbatterij gedroomd, met soort lopende band er achter....maar ja, altijd op tijd wakker geworden....

Kaaskopje

Kaaskopje

18-08-2009 om 01:56

Alweer lang geleden

Ik denk dat ik alweer zo'n 25 jaar geleden in mijn bed heb geplast terwijl er een vriendje naast lag. Ik wilde het liefst in een gat verdwijnen natuurlijk. Vriendje deed er niet moeilijk over. Het is me in de jaren 2 keer gebeurd en ik weet van 1 keer zeker dat ik daarna blaasontsteking had, de ander volgens mij ook, maar dat weet ik niet zeker meer.
Wat dromen betreft: ik droomde als kind dat ik op de wc zat en dat de hele wc volgeladen werd met ongeschilde aardappels. Ik weet nog dat ik in mijn droom voelde dat ik aan het plassen was en tot de conclusie kwam dat het een erg vreemde situatie was. Daardoor werd ik wakker, te laat dus.

Net op tijd

In de vakantie droomde ik ook dat ik op de WC zat. Ik werd wakker op het moment dat ik zou gaan plassen. Echt net op tijd dus. Daarna moest ik met mijn overvolle blaas nog over mijn man heen klimmen om de caravan-wc te bereiken, maar ook dat lukte! Ik was zo blij dat ik nog op tijd wakker was geworden, maar ik kon me ook goed voorstellen dat dat net te laat zou zijn geweest. Ik bleef er de rest van de dag aan denken, ik zou me ook zo geschaamd hebben als ik te laat was geweest, ook al weet ik dat dat onzin is.

achteruit

achteruit

20-08-2009 om 08:08

Zoiets

Oja dat dromen heb ik vaak, dan moet ik plassen en er zijn alleen maar rare wc's waarvan ik niet snap hoe ik erop moet, of hele vieze, of bezette. Dan wil ik dan uiteindelijk maar in de bosjes maar daar lopen iedere keer mensen en is er geen plekje uit het zicht. En dan word ik net op tijd wakker, tot nu toe dan Hopen dat het zo blijft!
maarmaar...ik heb het al heel lang geleden eens gehad dat ik heel nodig moest poepen, zelfde zoektocht en gelukkig uiteindelijk toch een wc gevonden! Jawel, drol in bed! Toen was ik ook een schaampje. Dat dromen weet wat.

margje van dijk

margje van dijk

20-08-2009 om 10:12

Haha

Ik heb in mijn bed geplast op mijn 22e verjaardag, toen ik net een paar dagen in mijn nieuwe stad in het buitenland woonde omdat ik daar een jaar ging studeren.

Ook heb ik in 2005 de eerste nacht van de vakantie op mijn gloednieuwe dikke slaapmatje geplast, toen was ik dus 37. Ongelofelijk, wat speet me dat. Heb je net zo'n mooi nieuw matje, zeik je'm onder!

Toen ik klein was plaste ik bijna altijd de eerste nacht van de vakantie in mijn bed.

En altijd is het een droom waarin je denkt dat je naar de wc gaat.

Voor de rest heb ik nooit zindelijkheidsproblemen gehad als kind, het was echt niet zo dat ik regelmatig in mijn bed plaste. (En als volwassene ook niet, hahaha). Dus waar dat malle patroon vandaan komt, altijd de eerste vakantienacht en zo, ik weet het niet. Het zal toch wel te maken hebben met spanning die je moet verwerken.

Margje

margje van dijk

margje van dijk

20-08-2009 om 10:14

Toen die keer met dat slaapmatje, toen lag mijn man natuurlijk naast me en we hadden beide matjes "tweepersoons" opgemaakt. Dus hij moest ook zijn bed uit, en we hadden geen nieuw onderlaken, etcetera etcetera. In je tweepersoons volwassenbed plassen is véél erger dan gewoon in je eenpersoons kinderbed!

Vooral ook omdat je man middenin de nacht niet meer bijkomt van het lachen terwijl jij probeert te redden wat er te redden valt en met handdoeken een nieuwe droge slaapplaats probeert te creeren.

Margje

Kaaskopje

Kaaskopje

20-08-2009 om 12:48

Lachen

Als je vierkant wordt uitgelachen is natuurlijk om woest van te worden. Maar een vriendje die er wat meewarig bijstaat met 'isj niet erg, isj niet erg' (buitenlands accent), voelt ook niet echt goed

schaampje (iets minder al)

schaampje (iets minder al)

20-08-2009 om 20:52

Buiten

de grap over het waterbed, viel het hoongelach hier erg mee...zo nu en dan nog eens een opmerkinkje van mijn schatteke....grrr...hoe dan ook, het doet me wel goed dat ik duidelijk niet de enige met het wc-droom-probleem ben en waarbij het dus ook weleens is misgegaan. Ik heb geen tekenen van een blaasontsteking verder, dus dat is het ook niet. Gewoon vast geslapen op het verkeerde moment, laten we het daar maar op houden

schaampje (iets minder al)

schaampje (iets minder al)

22-08-2009 om 16:26

Plasje

het gaat al weer gelukkig....wat ik al zeg, we lachen er maar mee...beter dan schamen inderdaad, maar ik hoop dat het bij deze ene keer blijft. Droom wel weer over wc's maar op een of andere manier is de schrik er goed in en wordt ik vrijwel meteen wakker dan!

ff zo

ff zo

23-08-2009 om 23:59

Buikgriep

Ik heb laatst in een nacht drie keer het bed moeten verschonen omdat mijn man buikgriep had. In eerste instantie wilde hij me de kamer uit hebben en het zelf doen, maar hij werd steeds zieker. Na de derde keer heb ik hem, met zeiltje en een stel badlakens, naar de logeerkamer verbannen. Een eenpersoonsbed is een stuk makkelijker te verschonen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.