Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Schijf onder tepel (jongen)

Hoi,

Vanavond zag ik bij mijn zoontje van zeseneenhalf een opgezette tepel/een miniborstje. Ik voelde een schijfje onder de tepel.
Nu weet ik dat dat voorkomt bij baby's en ook bij puberjongens onder invloed van hormonen. Maar kan zoiets ook bij zesjarigen?
Toevallig heeft hij de afgelopen twee weken (tot afgelopen dinsdag) ritalin geslikt; zou het daarmee te maken kunnen hebben?

Herkent iemand dit?

groet, heli

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
heli

heli

26-01-2009 om 20:18 Topicstarter

Niemand?

Niemand ervaring?

Gallifrey

Gallifrey

26-01-2009 om 22:42

Heli

Beste Heli,
De naam hiervoor is gynaecomastie (wist je misschien al). Het komt inderdaad vooral voor bij baby's en pubers. Over een verband met Ritalin heb ik niets kunnen vinden.
Heeft hij het nog steeds? Misschien kun je toch het best even naar de huisarts gaan.
groeten,
Gallifrey

heli

heli

27-01-2009 om 09:03 Topicstarter

Maandag

hebben we een afspraak met de arts die de Ritalin heeft voorgeschreven. Hij heeft er verder geen last van dus ik wacht dat even af en dan laat ik het haar even zien.
Ik vroeg me gewoon af of anderen dit ook wel eens gezien hebben bij hun zoon die geen baby of puber zijn.

Ik dacht aan het verband met ritalin omdat hij dat natuurlijk slikte, maar ook ivm misschien veranderde hormoonaanmaak oid... vond het wel heel toevallig. Heb er verder ook niets over gevonden, dus waarschijnlijk wel heel ver gedacht.

In ieder geval dank voor het meedenken.
groet,
heli

Zelfde verschijnsel...

.. dat is toevallig. Mijn zoontje van 6,5 heeft dit dus ook. Heeft hij zelf ontdekt, een week of 2 geleden. We zijn inmiddels naar de huisarts toegegaan. Hij vroeg naar zijn groei, of hij andere verschijnselen heeft zoals beharing oid wat wijst op een vervroegde puberteit. Maar dat is niet zo, hij is lichamelijk heel gemiddel.

De huisarts vond kende dit verschijnsel meer bij jongens vanaf een jaar of 10, hij vond het daarom toch wel wat typisch. hij heeft voorgesteld het een week of6 aan te zien en dan te bekijken of hij plots hard is gegroeid en/of er reden zou zijn hem dan door te verwijzen naar de kidnerarts.

Ik vind het ook wel vreemd en kan er verdre op internet niets in die leeftijdscategorie over vinden. Aan de andere kant: mijn zoontje is verder goed gezond, eet normaal, gebruikt geen medicijnen etc. Dus om me nu te snel zorgen te gaan maken...?

Ben benieuwd hoe dit bij jou verder gaat.

Ymmal.

heli

heli

02-02-2009 om 13:26 Topicstarter

Toevallig!

Goh, dat is toevallig!
Eerlijk gezegd dacht ik er vanmorgen opeens weer aan omdat we vanmiddag naar de arts moeten die de Ritalin voorschrijft. Ik zal het haar nog even voorleggen. Maar eerst even zoons tepel inspecteren want ik weet eerlijk gezegd niet of die schijf er nog zit. Hij heeft er zelf geen last van, dus dan vergeet je het ook makkelijk...
Ik zal je laten weten wat de arts zegt (verwacht dat ze doorverwijst naar onze huisarts en hem kennende zal hij het eerst ook nog wel even aan willen zien (zoals bijna alles...).
Nog even; heeft jouw zoon er ook last van? In de zin van dat het pijn doet oid?

Groet,
heli

heli

heli

02-02-2009 om 16:01 Topicstarter

Je gelooft het niet

maar ik kom net terug en ben het vergeten te vragen....
Ik kijk het nu zelf wel even een aantal weken aan; dan hoeft de huisarts dat niet meer tegen me te zeggen en als het dan over een maandje nog zo is, dan ga ik wel even met hem naar de huisarts denk ik.

groet en hou je me op de hoogte?
heli

Op de hoogte houden?

Nog even op je eerste vraag: ja, het knobbeltje doet pijn als je er op drukt. Maar het is wel klein, ik denk 1-2 cm doorsnee. Ik hou je op de hoogte, ben ook benieuwd hoe het bij jouw zoon verloopt. Of het wegtrekt bijvoorbeeld...

Het is toch apart dat we elkaar hier treffen en allebei zo'n vergelijkbaar 'geval' in huis hebben...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.