Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Schilfers op hoofdhuid

ik heb al jaren last van schilferplekjes op mijn hoofdhuid.Geen roos. Heb al van alles geprobeerd, ook via de huisarts maar niks hielp echt. Heeft iemand tips voor mij. Hoor het graag

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

25-11-2009 om 22:01

Ach

Ach, erg mooi zijn die plekjes niet, maar als ze onder je haar verstopt zitten...
Heb het zelf ook al jaren (psoriasis) maar ik doe er zelden iets aan. Als het te gortig wordt was ik het een keer met teershampoo (op recept) en dan valt het weer een half jaar mee. Die teershampoo is nou niet bepaald verzachtend voor het haar, dus ben er niet erg gek op.

Jet Burg

Jet Burg

25-11-2009 om 23:31

Ik heb het ook

Heel vervelend als er eenmaal korstjes zijn dat het blijft jeuken. Ik heb in de loop der jaren van alles geprobeerd en zelf gaan zoeken naar de juiste verzorgings manier voor mij.
Wat bij mij werkt: vaak wassen, liefst iedere dag. Lotion van Ghul (groene fles voor geïrriteerde hoofdhuid, lotion van de dokter werd mijn huid dunner en begon dan nog meer te irriteren) haar verven (heel gek, maar dat werkt erg goed bij mij) Niet met natte haren rondlopen of slapen, dat gaat teveel broeden. En weinig stress, want dat maakt het bij mij ook erger.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

26-11-2009 om 00:33

Fohn

Ik denk dat Guinevere een ander beeld van schilferende hoofdhuid hebt dan ik .

Locoid of topicorte kunnen helpen. Een ketoconazolshampoo erbij, als er sprake is van schimmel. Zo kort mogelijk met nat haar rondlopen, liefst fohnen (de stipjes doen het bij mij even niet). Als de huisarts er geen raad mee weet, vraag het dan eens aan de dermatoloog. Voor veel huisartsen zijn huidproblemen een kwestie van uitproberen en weer opnieuw uitproberen. Helpt middel A wel en B niet? Dan was het kennelijk kwaaltje X.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

26-11-2009 om 00:37

Haar verven

Niet zo gek dat haar verven soms helpt, heb ik ook wel eens gehad. Ik denk dat de toch wat agressievere substantie wat meer schimmeltjes om zeep helpt dan shampoo.

Het hangt er van af wat de oorzaak is. Het fohnen wat ik eerder noemde helpt wel als de oorzaak schimmel is, niet als je een erg droge huid hebt.

Bastet

Bastet

26-11-2009 om 07:35

Guinevere

Je haar verven,helpt goed bij hoofdhuid psoriasis..)
Groetjes,bastet

Guinevere

Guinevere

26-11-2009 om 10:54

Nog ff

Nog even dan: ik lees in het bericht van de draadstarter niets over jeuk en wondjes. Alleen maar over schilfers. En dan vind ik persoonlijk dat daar best mee te leven is. Als je er echt hinder van hebt, is dat natuurlijk een heel andere zaak!
Bastet, toevallig heb ik net mijn haar bijgekleurd, en inderdaad, 't is nu minder. Nooit bij stilgestaan!

Manus

Manus

26-11-2009 om 20:04

Ook

Schilfers, jeuk, wondjes; ik ken het. Heb er altijd al last van gehad. Mijn moeder noemde het 'berg', de huisarts seborrhoisch eczeem. In de winter (binnenshuis & cv) en in stressvolle periodes nemen de schilfers, de jeuk, en dus het krabben e.d. toe. Huisarts heeft wel eens leuke producten voorgeschreven, waar ik zelf niet zo dol op ben. Ik was mijn haar met shampoo van Weleda (de kastanjevariant, geloof ik). Werkt. Ook bij zoonlief met hetzelfde euvel.

Manus

Kapper gevraagd

Mijn moeder heeft echt last van eczeem op haar hoofd en heeft er speciale shampoo en zo voor. Ik heb ook erg last van schilfertjes en kriebel maar heb het een keer aan de kapper gevraagd, die heeft gekeken en shampoo geadviseerd. (Van l'oreal, witte fles, groene dop, kan je alleen bij kapper kopen.) Ik ben niet zo van dingen bij de kapper kopen en zo maar het helpt al jaren ontzetten goed en ik mis het echt als ik het niet gebruik.

Mariel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.