Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Isabella

Isabella

23-04-2012 om 08:01

Schimmelinfectie mond?

Ik heb sinds enkele dagen witte draden in mijn mond. Vooral 's ochtends of als ik een tijdje niets heb gegeten of gedronken. Het lijkt me een schimmelinfectie maar op het internet kan ik dit niet echt vinden. Daar hebben ze het voornamelijk over aften e.d. in je mond als het om een schimmelinfectie zou gaan.
En heeft iemand een huis-tuin en keukenmiddeltje om ervan af te komen? Naar de huisarts kan altijd nog als het niet vanzelf weg gaat.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

23-04-2012 om 11:50

Waarom huis tuin en keuken?

Waarom een huis tuin en keuken middeltje?

Schimmelinfecties staan er niet om bekend dat ze van dergelijke middeltjes weg gaan. Wel van smeren met miconazol nitraat en aanverwante anit schimmel zalfjes. Dat heb je ook voor oraal gebruik. Kan de huisarts je voorschrijven.

Puck

Puck

23-04-2012 om 12:02

Waarom denk je een schimmelinfectie

waarom denk je dat het om een schimmelinfectie zou gaan. Schimmelinfecties in de mond kenmerken zich namelijk niet door witte draden vziw. Orale schimmeltjes herken je meestal aan een beslag op de tong en op de slijmvliezen en pijn.
Wat je als huismiddeltje zou kunnen proberen: bosbessensap. Schimmeltjes kunnen niet tegen een zuur milieu en "vroeger" werd dan aangeraden om je mond te spoelen met bosbessensap. Is wel slecht voor je tandglazuur overigens.
Maar eerlijk gezegd verwacht ik niet dat dit een schimmeltje is.

Veranderd van tandpasta?

Ik krijg het als ik tandpasta gebruik van Sensodine. Bij andere tandpasta heb ik er geen last van.

Isabella

Isabella

24-04-2012 om 14:43

Ja.

Dat is het! Ik ben kortgeleden verwisseld van tandpasta, Sensodine Whitening. Heel erg bedankt voor het antwoord.

Puck

Puck

25-04-2012 om 10:37

Bijzonder

Wat apart dat je van tandpasta dit soort klachten kunt krijgen. Ben wel benieuwd of Hoofje dezelfde variant van Sensodyne gebruikt als jij, Isabella.
Overigens gebruik ik Sensodyne en Sensodyne Rapid en ik herken jouw klachten helemaal niet, vind het een goed werkende tandpasta.

Isabella

Isabella

25-04-2012 om 16:27

Inderdaad

Vond ik ook. Maar ik heb het alleen maar bij de Whitening variant van Sensodyne, dus als die op is koop ik hem niet meer. Overigens vond ik bij wat googlen meer klachten over de combinatie tandpasta met witmaker en slijmdraden in je mond. Dit is er een van: http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?f=27&t=12498

Puck

Puck

26-04-2012 om 11:37

Iets in de whitening tandpasta dus

Het komt dus ook bij andere witmakende tandpasta's voor. En toen schoot me iets te binnen. Puckman gebruikt ook wel eens van die tandpasta's en er zijn ook periodes dat hij dan van die wittige opgedroogde slijmbolletjes 's morgens in zijn mondhoeken heeft. En sommige periodes ook niet. Kan me niet herinneren of dat samenhing met de tandpasta, maar het zou zo maar een verklaring kunnen zijn.

Ik heb dat ook een poos gehad en wist nooit waardoor! Nu dus wel, thx

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.