Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nagelkaas

Nagelkaas

02-02-2009 om 13:32

Schimmelnagel... help.

Heb sinds een week of wat iets vreemds aan een vingernagel (ringvinger). In het begin leek het op een verbreed wit randje aan de bovenkant (het gedeelte wat je normaal gesproken afknipt), maar nu is het groter geworden en gaat richting nagelriem (nog lang niet daar, maar het breidt uit, zeg maar). Heb even gegoogled en daar wordt ik niet blij van. Het ziet er naar uit dat het het begin vaneen schimmelnagel is en als ik alle sites mag geloven, is dat een zeer langdurig verhaal: cremes e.d. zouden niet helpen en antischimmelspul slikken dat doen ze niet zo gauw, de doktoren. Bovendien zou dat ook maanden duren. Mijn vader had (heeft?) ook een schimmelnagel en daar is (was) hij ook maaaanden mee bezig (zie hem niet zoveel, vandaar dat ik het niet weet).
Ik zal wel naar de huisarts gaan, maar veel verwacht ik er niet van. Krijg de neiging om mijn vinger in bleekwater of ammoniak of zo te laten weken... dan moet het toch wel weggaan? ))

Wie heeft er toevallig een hele goeie (en snelle) remedie?

Alvast veel dank.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

02-02-2009 om 14:55

Afknippen?

Als het nog niet op je nagelbed zit, kun je de nagel dan niet afknippen? Of heeft dat geen zin (volgens Google)?

Ik heb wel een spuitbus met een goedje dat ik op mijn teennagels moet spuiten tegen schimmel, maar ik zie niets op mijn teennagels. Dus ik ben er ook niet zo netjes elke dag mee bezig. het schijnt idd wel een maand of 7 te kunnen duren voordat het weg is.

Tea tree olie

er staat volgens mij een draadje in t archief hierover.
Tea Tree olie bij de natuurwinkel hielp bij mij heel goed!

Rafelkap

Rafelkap

03-02-2009 om 09:38

Daktarin

Voor tee trea olie ben ik toch wat huiverig, het is homeopatisch en bijwerkingen zijn niet bekend. Ik heb daktarin nagellak van de apotheek voor mijn teennagel, maar dat kan ook voor elke nagel. Tja, alleen is het nog niet over bij mij maar dat schijnt idd wel 7 mnd te kunnen duren (hopelijk bij mij voor de sandalentijd)

Rafelkap

Rafelkap

03-02-2009 om 18:51

Knurf

Het heet nagellak maar het is gewoon doorschijnend hoor, helaas!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.