Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Fraz

Fraz

04-02-2009 om 21:49

Schoonhouden van uitneembare beugel

mijn dochter heeft nu een uitneembare beugel gekregen en de orthodontist zei dat we deze schoon konden houden met een steradent tablet. Nu zei schoonvader dat dat werd afgeraden door de kunstgebit persoon omdat steradent de kunstgebit (en dus ook de beugel want zelfde spul) juist beschadigd en dat daardoor juist weer sneller kalkaanslag op de beugel komt. Beter zou zijn om regelmatig te reinigen met schoonmaakazijn.

Tja wat is nu waar en beter ?? Op de ene site lees ik dus inderdaad schoonmaakazijn en op de andere dus steradent.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petra-

Petra-

04-02-2009 om 21:54

Hier hebben we

de beugels dagelijks gepoetst en 1 keer per weekin de steradent, ong 10 minuten. Nooit problemen mee gehad.

Jade

Jade

04-02-2009 om 22:31

Kan allebei.

mijn dochter poetst de losse beugel 2x per dag met tandpasta en ik ga ´m 1x in de week in Steradent leggen (ze heeft ´m nog maar net, dus ik heb dat nog niet gedaan

Zit er hardnekkig tandsteenaanslag op dan kun je ´m schoonmaken met schoonmaakazijn (verdunnen met water)

Brianna F

Brianna F

05-02-2009 om 09:31

Hier

Dochter legt 'm regelmatig een nachtje in de azijn.

Fraz

Fraz

05-02-2009 om 21:42

Pelle

wat ik begreep maakt steradent het kunstgebit ruw (door te aggresief te zijn) en blijft dan kalkaanslag beter zitten waardoor je weer eerder steradent moet gebruiken etc etc.

Maar goed ik had dus al zo'n buisje gekocht maar nog niet gebruikt. Vroeg mij af of meer mensen hier van gehoord hadden of het advies hadden gekregen geen steradent te gebruiken.

Fraz

Fraz

05-02-2009 om 21:43

Laaste stukje

was dus niet alleen voor pelle maar voor iedereen die reageerde

Geen steradent-wel steradent

ik heb een tijdje een plaatje gehad met 1 tand,dit mocht ik absoluut niet reinigen met steradent ,maar met afwasmiddel.(dit had te maken met eventueel verkleuren van de tand)
ik heb echter ook al 12 jaar een nachtbeugel,( met een metalen draadje)en die wordt elke dag gepoetst met tandpasta en 1x per week in de steradent,nooit problemen mee gehad.

Marsudan

Marsudan

07-02-2009 om 21:15

Geen steradent

Pas geleden heb ik een plaatje gekregen, wat zich nauw sluit om mijn boventanden. Het is ter voorkoming van tandenknarsen, want ik heb erg last gehad van mijn kiezen en kaken.
Bij dat plaatje kreeg ik twee proefflesjes Ecosym, want ik mocht van de tandarts geen steradent gebruiken. Eén flesje Ecosym voor dagelijkse reiniging en eén voor wekelijkse reiniging. Het zijn groene flesjes en ze hebben ze o.a. ook bij Kruidvat en Etos, dacht ik.
Het middel is speciaal voor kunstgebitten, plaatjes en dergelijke.
Groetjes, Marsudan

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.