Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Fianna

Fianna

29-01-2012 om 19:39

Schouderpijn

Ik heb sinds donderdag pijn hoog in mijn rug vlakbij mijn schouderblad, rechts dat uitstraalt naar mijn borst, oksel en binnenkant bovenarm. De pijn wordt geleidelijk erger. Ademhalen verergert het, bepaalde bewegingen, zoals schakelen, de schouder naar voren bewegen, maar de pijn is ook in rust aanwezig. Wie herkent dit? Is dit spierpijn? Ik kan me niet herinneren dat ik een spier heb verrekt en de pijn wordt langzaamaan erger. Ook weet ik niet meer of de pijn nu eerst op mijn rechter borst was of eerst bij mijn rechter schouderblad, nu straalt het heen en weer van voor naar achter.

Herkent iemand dit?
Ik heb afgelopen week wel griep gehad en vrijdag heeft de huisarts nog naar mijn longen geluisterd omdat ik pijn had dus. Niks raars gehoord, dus geen longontsteking oid.
Toch gewoon spierpijn??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marjoleine64

Marjoleine64

29-01-2012 om 19:57

Of toch longontsteking

de plaats die je noemt, heel hoog in de schouder, is typisch voor een beginnende longontsteking. De andere typische plek is juist in de laagste puntjes van je longen, net onder je onderste ribben aan de zijkant. Een arts kan niet altijd wat horen als het nog zo in de puntjes van je longen zit, maar als je er ook koorts bij hebt zou ik morgen snel opnieuw naar de HA gaan.
Ik heb dit zelf ook gehad, ik heb toen eerste een dag lang gedacht dat ik flink griep had totdat ik (met voldoende paracetamol) warm in bed lag en ALLEEN in de puntjes van mijn linkerlong (boven en onder) pijn voelde. De arts hoorde niets, maar besloot toch antibiotica te geven. Daarmee wat in een week helemaal over.
Marjoleine

Fianna

Fianna

29-01-2012 om 20:03

Marjolein64

Ik heb eerder longontsteking gehad (zonder koorts, want ik heb zelden of nooit koorts, dat zegt dus niks bij mij) en toen hoestte ik enorm, vooral 's nachts. Nu heb ik wel een paar dagen gehoest, maar dat is nu al 2 dagen over. Die pijn wordt echt steeds erger, op dit moment. Een een scherpe, stekende pijn, ook als ik mijn arm hef, die ik nu tot aan mijn elleboog voel soms. Dat breng ik ook niet direct in verband met een longontsteking.

Tussenribspiertje?

Een verrekt tussenribspiertje, door het hoesten?

Letten op huiduitslag

een tijd terug heb ik gordelroos gehad.. ik had dezelfde pijnen als jij beschrijft..dus mocht je uitslag krijgen op die plek.. dan zou ik maar even langs de dokter gaan ...

Puck

Puck

30-01-2012 om 08:33

Denk ook tussenribspiertje

Ik herken het wel, ik heb daar vaker last van, ook zonder dat ik verkouden ben. Schiet er soms zo maar ineens in, net alsof ze een mes tussen je schouders steken. Kan soms weken blijven zeuren, maar gaat altijd over. En als je het niet vertrouwt: huisarts.

Fianna

Fianna

30-01-2012 om 13:30

Tussenribspiertje

Tussenribspiertje, ja dat zou kunnen. Nu gaat het overigens wel weer. Gisterenavond deed het echt heel veel pijn vooral op mijn borst. Vannacht geen last gehad en nu vooral met bewegen of diep inademen en verder zeurt het licht.

Gordelroos lijkt me niet, dan zou nu wel minstens mijn huid pijn moeten doen. Lijkt me vreselijk om te hebben inkie! Mij oma heeft het gehad en bij haar is de pijn nooit meer weggegaan. Jaren heeft ze elke dag pijn gehad, vreselijk.

Isabella

Isabella

30-01-2012 om 20:42

Misschien

wel eens gedacht aan een spontane klaplong? Dit geeft pijn boven in de rug/borst.Is de pijn plotseling ontstaan of toch heel langzaam en toen erger geworden. En heb je het idee dat je benauwd bent, wat overigens niet altijd aanwezig hoeft te zijn. Soms lopen mensen dagen rond met een kleine of rand klaplong omdat ze wel pijn hebben maar niet benauwd zijn. Misschien even googlen en kijken of je er iets van herkend.

Hombre

Hombre

30-01-2012 om 21:11

Tussenribspiertje?

't Is toch wat. 's morgens schiet 't in je rug en 's avonds lees je het op OO. Tussenribspiertje, dat zou het best wel eens kunnen zijn. Irritant. Zeker als je ook nog een hoestbuien hebt dankzij de uk die weer eens wat van de creche heeft meegenomen hoest het hele huis hier.

Isabella

Een klaplong? Nou ik mag toch hopen dat Fianna's huisarts dat wel vastgesteld zou hebben als ze dat had?

Isabella

Isabella

31-01-2012 om 15:59

Karin*

Ja, dat zou je denken. Maar je wilt niet weten hoe vaak (huis)artsen iets over het hoofd zien. Na twintig jaar in de gezondheidszorg kan ik daar hele spannende verhalen over vertellen (wat ik niet ga doen). Maar lees www.klaplong.nl en dan bijvoorbeeld het ervaringsverhaal van Jolanda of Erwin maar eens.

BTW: het is allerminst mijn bedoeling om iemand hier iets ernstigs aan te praten. Probeer alleen maar mee te denken. En soms zijn dingen anders dan het lijkt.

Fianna

Fianna

01-02-2012 om 13:11

Nog niet weg

het was minder geworden, maar sinds gisteren neemt de pijn weer toe, nog wel goed te doen hoor. Zit vooral hoog in mijn schouder nu. het rare is dat ik helemaal niet zo erg gehoest heb.
Klaplong lijkt me niet, dan zou ik nu meer last moeten hebben. Ben even kortademig geweest, maar nu niet meer. Daarom dacht ik zelf aan een longontsteking.

Fianna

Fianna

01-02-2012 om 13:12

Over het hoofd

Huisartsen zien idd vaak genoeg dingen over het hoofd. Heb ik ook ruimschoots ervaring mee

Fianna

Fianna

01-02-2012 om 13:39

Vorig jaar

heb vorig jaar een zenuwontsteking in mijn linkerschouder gehad (wat ook niet direct door artsen was herkend, maar pas maaaaaanden later). Dat begon heel anders, en de pijn was honderd malen erger, maar stiekem ben ik bang dat ik het weer krijg. Vandaar dat ik er toch een beetje mee zit, alhoewel ik bijna zeker weet dat dit niet hetzelfde is. Nou ja, ik geef het nog een paar dagen en dan bel ik misschien de ha als het dan nog niet weg is.

Jessica 5

Jessica 5

02-02-2012 om 00:33

Fianna

Ga wel naar de huisarts!.
Zit de pijn alleen in je schouder of ook tussen je schouderbladen?. Het zou ook een longembolie kunnen zijn. Vraag aan je h.a een stollingstest en een longfoto.

jessica 5

jessica 5

02-02-2012 om 00:44

Wat vergeten

Op die gewone thorax (longfoto) is geen embolie te zien (wel een ontsteking of afsterving van een gedeelte van de long, wat een oorzaak kan zijn van een embolie),alleen met een test van je bloedstolling die te hoog zou kunnen zijn en een ct scan van je longen is dit met zekerheid te zien of er sprake is van een embolie.

Fianna

Fianna

02-02-2012 om 13:30

Jessica

De pijn zit een beetje achter mijn schouderblad en in mijn borst. Het is nu weer veel minder, nog wel een zeurderig gevoel die in mijn schouder en bovenarm. Ik ga nog niet de ha bellen, maar heb morgen een belafspraak met de reumatoloog en zal het aan hem voorleggen.
Longembolie lijkt me ook niet! Dan lijkt me niet dat de klachten weer verminderen.

jessica 5

jessica 5

03-02-2012 om 01:04

Fianna

Ook ik heb nooit gedacht aan een long embolie. Ook dit ging op en af met de pijn.
Gelukkig dat die huisarts toen ook mijn stolling had laten onderzoeken, anders was ik er nu niet meer geweest!. Ik heb er ook een week of twee mee rond gelopen, met pijn meer en weer minder.
Ben benieuwd wat die reumatoloog te zeggen heeft.

Fianna

Fianna

03-02-2012 om 10:26

Jessica

Nu is de pijn vrijwel weg. Ik laat wel weten wat de reumatoloog zegt. En houdt in gedachten wat je zegt!

Fianna

Fianna

03-02-2012 om 10:27

Oja

heftig hoor dat je dat hebt meegemaakt! Wel beangstigend!!

Fianna

Fianna

04-02-2012 om 21:58

Slokdarm

De reumatoloog zou na 5-en bellen en heeft niet gebeld!

maar goed, ik vermoed dat het mijn slokdarm is. Heb nu ook pijn met harde dingen doorslikken en bij het drinken van warme drankjes. Ook af en toe brandend maagzuur en pijn achter mijn borstbeen. Niks naars dus

jessica 5

jessica 5

05-02-2012 om 17:27

Fianna

Dat is balen dat hij niet gebeld heeft!.
Hoezo niks naars?. Ik zou morgen toch maar weer eens even naar de h.a. gaan als ik jouw was. Beterschap ermee.

Fianna

Fianna

05-02-2012 om 19:44

Naars

Ik bedoelde eigenlijk niks ernstigs zoalsveen longembolie. Wrs gewoon geirriteerde slokdarm. Ik let even goed op wat ik eet en drink en haal maagzuurremmers.

Fianna

Fianna

09-02-2012 om 13:53

Onschuldig

Heb de reumatoloog intussen gesproken en hij zei dat het verder onderzocht moet worden als ik er last van blijf houden. Het leek op het syndroom van Tietze. Onschuldig.

Puck

Puck

09-02-2012 om 16:41

Tietze

wat raar dat de reumatoloog het over syndroom van Tietze heeft. Tietze is een ontsteking van de kraakbeenstukjes van je ribben aan je borstbeen en dat geeft geen klachten in je schouders. Of bedoelde hij dat het net als Tietze een ontstekingsreuma is van het kraakbeen alleen dan ergens anders

Fianna

Fianna

09-02-2012 om 21:01

Puck

Tietze kan uitstralen naar nek, armen en schouders. Dus dat ik klachten in mijn schouder en arm had veroorzaakt door Tietze is mogelijk.
Wat hij er verder mee bedoelde weet ik niet. Moet over een maand of zo weer terug. Dan vraag ik het.

Fianna

Fianna

09-02-2012 om 21:01

Puck

Tietze kan uitstralen naar nek, armen en schouders. Dus dat ik klachten in mijn schouder en arm had veroorzaakt door Tietze is mogelijk.
Wat hij er verder mee bedoelde weet ik niet. Moet over een maand of zo weer terug. Dan vraag ik het.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.