Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

partner

partner

23-03-2009 om 10:29

Serieuze pijnstiller verslaving

Mijn partner is verslaafd aan pijnstillers (codeine ed) Hijzelf ontkent het liefst maar hij ziet er vooral s'avonds versuft uit met een gezwollen rood gezicht en doorlopen ogen
Zou ik mijn hand voor m'n ogen houden en er niets mee doen of zeggen, of zou ik erover in discussie gaan met een negatieve sfeer als gevolg, maar dat hij zich misschien zou laten behandelen ?
wat zijn de negatieve gevolgen op termijn van een pijnstiller verslaving ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MaximeM

MaximeM

23-03-2009 om 10:42

Hij vindt dat hij niet verslaafd is?

Hoi Partner,

Bedoel je dat je partner zegt dat hij niet verslaafd is? Daar kan je het beste achterkomen door alle pijnstillers even op te zoeken in huis en op te bergen. Daarna kan je met hem de discussie aangaan, dat het niet normaal is dat je iedere dag pijnstillers neemt, heeft hij echt pijn op dat moment of zit het tussen zijn oren? Mijn man heeft dit een tijd gehad, waarschijnlijk minder erg dan jouw partner, maar mijn man slikte op een gegeven moment al voordat hij pijn zou krijgen een ibuprofen. Het lag overal, in nachtkastje, dashboardkastje van de auto, binnenzakken jas, attachékoffer. Gelukkig was er met hem wel te praten en kon ik hem duidelijk maken dat het niet normaal is om zoveel pijnstillers te nemen, en dat het op een gegeven moment ook niet meer werkt, je mag best eens wat nemen, maar alleen wanneer het écht nodig is. Soms kan je met hoofdpijn beter even in je bed gaan liggen, dan doorgaan met een pijnstiller.
Er is veel te vinden op internet hierover (google maar eens op pijnstillerverslaving) hij moet hier echt wat aan veranderen hoor, dan maar een negatieve sfeer... hij zal best tegenstribbelen maar zet hem maar aan het denken.

Maxime

partner

partner

23-03-2009 om 11:19

Horen zien zwijgen

Neen, het éne doosje pijnstillers welke ik heb voor de overige gezinsleden moet ik zowiezo verstoppen, anders heb ik er nooit in huis. Alles wat iets te maken heeft met pijnstilling is steeds verdwenen. Hij geeft toe teveel te nemen, maar wil niet zeggen hoeveel, Volgens mij geeft hij ongeveer 10 euro per dag uit aan pijnstillers
Hij is al wel eens ooit opgenomen voor een alcoholverslaving, deze behandeling was geslaagd, hij drinkt niet meer, maar met de medicatieverslaving gaat hij verder, Hij vindt het flauw als ik daarover zaag, maar ik weet niet of het goed is alles zo maar te laten
we hebben trouwens wel een heel goede relatie (al 15jaar) maar ik doe op dat vlak dus wel aan horen zien en zwijgen voor de goede vrede, daarbuiten zijn we elkaars beste maatje, partner ...
Ontkenning is er dus van zijn kant zeker bij, waarschijnlijk schaamt hij zich voor het stiekeme gebruik
maar wat moet ik er best mee ??

Invloed/bijwerkingen

Er is ook nogal een verschil tussen af en toe een paracetamol of iedere dag codeïne slikken. Codeïne kan je zeker verslaafd aan raken. Het is ook rustgevend en je slaapt er beter door. Ik vraag me dan ook af hoe je man eraan komt. Codeïne kan je zover ik weet, niet even bij het kruidvat halen.
Mijn huisarts is zeker niet scheutig met het voorschrijven ervan.Het beïnvloedt je rijvaardigheid, je wordt er wat suffig van en je kan er verslaafd aan raken. Eerst zou ik willen weten waaròm hij zoveel pijnstillers slikt? Heeft hij lichamelijk problemen die hij misschien liever niet verteld? Ik zou zeker een goed gesprek aangaan en hem adviseren contact op te nemen met de huisarts. Die verslaving heeft een oorzaak en ik zou niet afwachten totdat hij een maagbloeding krijgt van het vele slikken. Voor ong. 10 euro per dag? Een doosje paracetamol kost amper een euro!!!Hoeveel slikt hij dan wel niet?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.