Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

karin

karin

26-04-2009 om 16:42

Sinds enkele jaren ziekte van chron en heb het idee dat ik daar soms erg moe door ben

ik merk dat ik sinds bekend is dat ik chron heb,dat ik sneller moe ben,1 week geleden had ik waarschijnlijk weer een ontsteking(vaker naar de toilet en vantevoren buikpijn),maar nu gaat het wel weer gelukkig(heb pentasa
ontstekingsremmende medicijnen),maar ik voetbal(en sport vrij vaak)en de laatste 3 wedstrijden zijn gewoon niet 90 min. vol te houden,zeg maar dat ik dan de eerste helft heelmaal op ben en dan vaak in het begin van de tweede helft gaat ook nog wel,maar het laatste half uur,heb ik geen puf meer(dit is nooit zo geweest eerder)en ik heb het idee dat ik sloom ben enz,ook niet de kracht heb om hard te lopen!
Nu weet ik niet ofdat aan de chron kan liggen,want normaal heb ik conditie genoeg en nergens last van en als ik last heb van de chron eet ik veel ijzerrijke producten,zodat ik niet zo snel bloedarmoede krijg!
Ik word in Juni 31 en manlief zei ook al je wordt ook ouder,maar ik vraag me af ofdat je door de chron ook erg moe kunt zijn,erg vervelend als dat zo is!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ook crohn

Hoi Karin,

Ik heb ook Crohn dit is bij mij in 2006 geconstateerd en kan je wel vertellen dat ik ook heel vaak erg moe ben heb dit dan ook aan mijn mdl arts gevraagd en die vertelde me ook dat het 1 van de grootste bijwerkingen is van deze ziekte. Gelukkig heb ik ook betere tijden maar heb echt aanpassingen gemaakt in mijn dagelijkse leven om meer energie over te houden voor mijn zoontje die nu net 5 jaar is geworden. Daarbij ben ik ook nog een alleenstaande moeder en baal soms ook heel erg dat ik niet de energieke moeder voor hem kan zijn die ik voor zijn geboorte voor ogen had. Maar ja je moet het doen met wat je krijgt en als je jezelf in acht houd is er wel mee te leven als zou ik er niet aan moeten denken om twee keer drie kwartier over het veld te rennen dat kan ik echt niet aan. Dus bespreek het maar eens met je arts die zal je ook vertellen dat het met Crohn te maken heeft.

Groetjes, Dylans mama

Tirza G.

Tirza G.

26-04-2009 om 19:08

Mijn zus is Crohn-patient, 20 jr ouder dan jij, en ze gaat elke middag van 13-17 naar bed anders houdt ze het niet vol. Ziekten aan de ingewanden leiden altijd tot grote vermoeidheid volgens mij. Je lichaam levert constant strijd en dat put uit.

Tirza

Al 23 jaar

heb ik Crohn en ik ben altijd vermoeider dan andere mensen. Inmiddels heb ik gelukkig geleerd rekening te houden met Crohn en neem ik altijd op tijd mijn rust. Zelfs nu met een baby erbij hou ik daar vrij strikt aan vast, baby slaapt, ik rust (ik geef zelfs geen nachtvoeding, ik moet echt slapen).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.