Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bellefleur

Bellefleur

15-04-2009 om 15:51

Site bloedwaarden

wat is een goede site om de bloedwaarden van een kind te controleren? Ik heb wat gegevens gekregen van de huisartsassistente, heb morgen een gesprek met de huisarts, maar wil me graag wat verder orienteren

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ellen Wouters

Ellen Wouters

15-04-2009 om 16:25

Referentiewaarden

Ik neem aan dat je referentiewaarden bedoelt, dus de range waarbinnen waarden 'normaal' worden gevonden. Als je googlet op referentiewaarden bloedonderzoek vind je er verschillende.
Alleen hanteren laboratoria verschillende referentiewaarden, dat hangt oa van de meetmethoden af. je hebt dus het meest aan de waarden van je eigen laboratorium.

Yta Chalne

Yta Chalne

15-04-2009 om 19:36

Bijvoorbeeld...

..deze: http://www.de-san.nl/publicaties/memoboek/index.php

Klik op 'online SAN memoboek'.

Jakiro

Jakiro

15-04-2009 om 23:52

Zoals ellen zegt

Ieder ziekenhuis heeft zijn eigen referentiewaarden en vooral bloedwaardes van kinderen is heel erg rekbaar.
Verder is de voorgeschiedenis redelijk belangrijk bij kinderen en om welke onderzoeken het haat.
Een Hb bijvoorbeeld van 6,0 bij een kind wat niet recent ziek is geweest, is abnormaal. Heeft het kind net een infectie achter de rug, doen ze er helemaal niks aan.
Alleen referentiewaarden bij kinderen zegt niks.
CRP, BSE is wel redelijk strikt en de leuco's zijn weer afhankelijk van de diff-uitslag.
Jakiro

Rafelkap

Rafelkap

16-04-2009 om 10:19

Niet zelf dokteren

Ik zou niet zelf gaan dokteren, dan gaan je allemaal dingen denken die het niet zijn. Ik neem aan dat je geen geneeskundge hebt gestudeerd.. Je zult op je huisarts moeten vertrouwen.

Bellefleur

Bellefleur

16-04-2009 om 11:50

Reactie,

Ik was niet van plan zelf een diagnose te stellen, maar ik wil zoveel mogelijk uit het gesprek halen met de huisarts.
Gezien de verschillende referentiewaarden, ga ik inderdaad maar af op wat de huisarts me vanmiddag vertelt. Het bangst ben ik voor de opmerking 'zie het nog maar even aan'. Maar dat is denk ik wel de meest voor de hand liggende opmerking.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.