Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Slapeloosheid dochter (9)

Mijn dochter piekert waardoor ze veel moeite heeft met inslapen. Ze gaat om half 9 naar bed, dan mag ze van ons nog een half uur lezen maar om 9 uur is het dan echt bedtijd. Maar regelmatig is ze na tienen nog wakker (hetgeen natuurlijk ontzettend doorwerkt de volgende dag enz).

Sinds een week geven we haar een half uur voor het slapengaan Dormeasan van Dr. Vogel (1 tabletje). Maar we merken weinig effect.

Wie heeft ervaring en/of weet raad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lys Lionne

Lys Lionne

06-10-2008 om 22:58

Wel muziek, geen luisterboek

Muziek werkt hier bij beide kinderen perfect, maar zodra er een luisterboek aan gaat wordt het nachtwerk. Ze houden zichzelf wakker omdat ze perse willen weten hoe het volgende hoofdstuk afloopt

Moppeke

Moppeke

07-10-2008 om 15:10 Topicstarter

Easy listening

staat al aan, dat is al jaren een traditie/bedritueel.

Ze piekert teveel, maakt zich veel te druk. Haar slaapomgeving hebben we expres al zo rustig mogelijk gemaakt. Eerst nog even een stripje lezen, geen tv kijken vlak voor het naar bed gaan, frisse lucht, schone kamer enz.

Ontspanningsoefening?

ik doe nog wel eens een oefening als ik neit kan slapen. Ik "zeg"tegen elke lichaamsdeel( benen,romp,armen etc ) onstap en je valt in slaap, zo probeer ik heel mijn lijf af te gaan en dan een fijne gedachrte te pakken(heel stom...altijd mickey mouse )en als ik weer ga piekeren zeg ik "stop" en begin weer opnieuw.
Idee misschien?
Zoon heeft het leifste hier nedelandstalige muziek op staan nu ipv een luisterboek....schijnt m heerlijk te ontspannen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.