Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Slapende vingers / ulnaris neuropathie

Sinds een paar jaar heb ik last van een tintelende pink en ringvinger tijdens mijn slaap. Heel vervelend want ik word er meerdere keren per nacht wakker van. Het was eerst alleen mijn linkerhand (ik ben ook links), maar nu begint mijn rechterhand ook. Het is nu zelfs zo dat mijn linkerpink overdag ook al minder gevoel heeft.

Ik heb erop gegoogled en het blijkt Ulnaris neuropathie te zijn, dus niet carpaal tunnel syndroom wat ik dacht. Ik heb hierover gelezen en een operatie blijkt de enige remedie. Dat heb ik (nu nog) liever niet. Vandaar mijn vraag of jullie hier ervaring mee hebben? Evt. met de operatie, viel die mee? Of zijn er andere therapieen / oefeningen die je kan doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sinas

sinas

27-02-2013 om 22:49

Nou, ik zou

eerst eens naar een huisarts gaan, want zo zelf een diagnose stellen, dat is wat kort door de bocht.

gonniegans

gonniegans

27-02-2013 om 22:57 Topicstarter

Helemaal gelijk

Ik ga echt als allerlaatst naar de huisarts, vind ik voor mezelf nooit zo nodig. Maar je hebt natuurlijk helemaal gelijk.

Tinus_p

Tinus_p

27-02-2013 om 23:06

B12

En laat dan meteen je vitamine B12 meten. Laagnormale waardes zijn ook verdacht.

Maar ...

Als je er iedere nacht wakker van wordt en het steeds voelt, is dat toch heel naar?! Ik zou direct de huisarts bellen!
(En dan zal ik zelf ook es mn vervolgafspraak regelen, nu ik toch met tips bezig ben )

Herkenning

ik heb dat ook vaak, inderdaad alleen de pinken en ringvingers slapen. maar het gaat gewoon over met bewegen. soms blijft het een beetje prikkelig omdat die vingers lang sliepen. het is vooral als ik op mijn rug slaap met een arm op mijn buik. ik geloof niet dat het hier om neuropathie gaat. dan is er sprake van blijvende, niet wsselende schade. ik ben een beetje dik en denk dat de aders in mijn arm gewoon een beetje dichtgedrukt worden, of een zenuw die even is afgekneld. ik heb in mijn geval niet het idee dat het om iets ernstigers gaat. ben er nooit mee naar de dokter geweest.

gonniegans

gonniegans

28-02-2013 om 22:15 Topicstarter

Tinus-p/vertigo/zofia

Tinus_p - als ik ga, laat ik dat gelijk meenemen. Geen idee of dat gerelateerd is of niet maar wie weet.

Vertigo - het is wel vervelend day je er wakker van wordt, maar als je je vingers een paar keer beweegt trekt het wel weg. Vandaar dat ik nog niet rennend naar de huisarts ben gegaan.

Zofia - ik merk alleen de laatste tijd dat ik overdag ook wel een verminderd gevoel in de pinken heb. En ik wil het natuurlijk niet zover laten komen dat je echt krachtsverlies krijgt enz.

gonniegans

gonniegans

28-02-2013 om 22:16 Topicstarter

Slaaphouding

O ja, ik slaap het liefst op mijn zij met mijn armen onder mijn hoofd. Maar je favoriete slaaphouding veranderen is ook niet fijn.

Tinus_p

Tinus_p

01-03-2013 om 15:36

Gonniegans

"Tinus_p - als ik ga, laat ik dat gelijk meenemen. Geen idee of dat gerelateerd is of niet maar wie weet."
Ik weet het ook niet; sterker nog, de kans dat je een B12-tekort hebt is niet zo groot. maar _ALS_ je dit hebt, is er wat aan te doen. Het zou zonde zijn om zo'n diagnose te missen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.