Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Slecht inslapen

Onze zoon van 6 slaapt erg slecht in, hij ligt rustig een uur wakker. Hij gaat op tijd naar bed, vandaag ging het licht om 10 voor 8 uit en hij slaapt nu net een paar minuten. Hij baalt er zelf ook ontzettend van en hij is ook heel erg moe. 's morgens niet wakker te krijgen.Slapen is nooit zijn sterkste kant geweest, nu is het het inslapen wat moeilijk gaat maar het was ook een hele tijd dat hij midden in de nacht een uur wakker was. Hij doet veel indrukken op in groep 3, is ook altijd erg moe na school. Maar laat inslapen maakt het er niet beter op. We doen alles al om het makkelijker te maken: vast ritueel, donkere kamer, geen suiker van te voren, dag goed afluiten, maar helpt allemaal niet.
Herkenning en/of suggesties?

Mar1

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

22-09-2008 om 21:30

Hier ook zo'n 6-jarige. Maar hij komt er gelukkig goed uit 's morgens, dus heeft kennelijk niet zoveel slaap nodig. We zijn verbaasd als hij om 20.45 al slaapt, dat is echt uitzonderlijk vroeg. Bij hem is de oorzaak een gebrekkige aanmaak van melatonine vanwege ADHD. Hij krijgt dus elke avond een kleine dosis melatonine voordat hij naar bed gaat, dat werkt goed.
Verder doen wij het als volgt: niet te vroeg naar bed sturen. Hij mag een boekje lezen in bed totdat hij slaap krijgt. Dus hij hoeft niet in het donker naar het plafond te gaan liggen staren. Meestal valt hij in slaap met het licht aan, dat doen wij dan 's avonds uit.
Als hij 's nachts (heel incidenteel hoor) wakker wordt, dan mag hij ook een boekje gaan lezen tot hij weer in slaap valt. Lukt het dan nog niet, dan kruip ik erbij en zorg ervoor dat ie rustig blijft liggen, en dan vallen we samen in slaap.
Ik hoop dat je iets in mijn bericht kunt vinden waar je iets aan hebt.

Lynna

Lynna

22-09-2008 om 21:54

Hier ook slechte slaapster

Mijn dochter is nu al 11 en slaapt 's avonds heel vroeg, omdat ze moe is van de middelbare. Maar toen ze een jaar of 6 was, sliep ze ook slecht. Inderdaad klassieke muziek hielp. En toen ze iets ouder was, boekje lezen tot ze in slaap viel. Ook midden in de nacht werd ze vaak wakker en lag ze te lezen.

Ik heb verder weinig aandacht eraan geschonken, volgens mij maak je anders het slaapprobleem nog erger. Maar lezen (of luisteren naar een luisterboek) hielp hier heel goed!

Linda99

Linda99

22-09-2008 om 22:04

Supertip

Mijn dochter valt ook zeer moeilijk in slaap. En door een tip via via hebben we het boek Relax Kids gekocht. Dit is een boek vol meditatie-sprookjes. Als je het voorleest begint het met: doe je ogen dicht. Daarna volgt er altijd een heel mooi en ontspannend verhaal.Hier werkt het onwijs goed! Dochter wordt heerlijk rustig en valt veel sneller in slaap. Het is wel even wennen de manier van voorlezen maar het is de moeite waard.

Hier staat ie: http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?Section=BOOK&BOL_OWNER_ID=1001004002407083

Mar1

Mar1

23-09-2008 om 15:23 Topicstarter

Dank

voor jullie reacties, een inslaapcd is wel een goede tip, ik geloof dat ik nog wel een meditatiecassette heb. misschien dat eens proberen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.