Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

juud

juud

14-11-2008 om 09:27

Slecht slapen

Ik ben nooit een goede slaper geweest maar nu loopt het toch wel de spuigaten uit. Afgelopen nacht sliep ik weer pas tegen 5 uur 's ochtends. Ik ben zo moe! Het beinvloed mijn dagelijks leven, ik ben gewoon niet fit.
Het is niet dat ik lig te piekeren maar het is een onrustig gevoel in mijn lijf waardoor ik niet kan slapen. Ja, ik lig soms wel te piekeren hoe ik de volgende dag moet doorkomen.
Wie heeft er tips? Of misschien een (homeopatisch) middeltje wat goed helpt..?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

14-11-2008 om 09:53

Tips

1. Lees een suf, saai boek voor het slapen gaan
2. Geen koffie en cola 's avonds
3. Wel frisse lucht 's avonds
4. Valeriaan, word ik zelf heel relaxed van
5. Melatonine, ga je gegarandeerd van K.O. en is een lichaamseigenstof, niet verslavend en niet van invloed op de kwaliteit van het slapen.
6. Ontspanningsoefeningen

Slaap lekker!

marie

marie

14-11-2008 om 10:01

Cursus slapen van teleac

Hallo
Van de Teleac is/was er een cursus over beter slapen op tv. Wellicht heb je daar wat aan?
http://www.teleac.nl/beterslapen/
succes

Sarah

Sarah

14-11-2008 om 14:08

Ostheopaat

Ik herken het helemaal. Soms lijkt het hoe moeier je wordt hoe minder je in slaap kunt komen.
Ik heb me na jaren slecht slapen eens laten behandelen door een ostheopaat. Op de een of andere manier is het gelukt, waarschijnlijk door een stukje ontspanning de gewoonte te doorbreken en nu gaat het al twee jaar veel beter!!!

Hoera, ik slaap weer

Ik heb een paar maanden slecht slapen achter de rug en het gaat de laatste tijd weer beter.
Voor mij geldt hetzelfde als voor slecht slapende kinderen. Als je te moe bent slaap je slecht en niet met je ritme rommelen. Onrust 's nachts heeft te maken met wat je overdag doet. Wat helpt is zorgen dat je geen slepende kwesties aan je hoofd hebt en meteen de problemen aanpakken als ze zich voordoen. Ook een uitgebreide overgang maken van de actie overdag naar de rust van 's nachts, dus (voor mij) geen tv, afstand nemen van de dingen van de dag en geen onafgebroken kleppende puberkinderen aan mijn hoofd voordat ik naar bed ga en een opgeruimde frisse slaapkamer. Ook ben ik (weer) gaan mediteren.
Alle homeopathische middeltjes hadden geen enkel effect bij mij. Uiteindelijk lukte het slapen pas toen ik de slaappillen van de dokter in huis had, maar besloot het nog even zonder te proberen. Ik heb ze niet gebruikt.
J.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.