Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kiki

Kiki

07-02-2010 om 00:09

Slecht zicht na zwangerschap

Ik had bij mijn zwangerschap van mijn twee kinderen last van verminderd zicht. Van de oogarts begrepen dat dit vaak gebeurd bij zwangere, al brildragende, vrouwen. Bij mijn oudste werd het ook na een paar weken na de bevalling minder. Maar nu bij mijn jongste lijkt mijn zicht niet beter te worden. Niet schokkend hoor, ik ben geen gevaar op de weg, maar ik krijg er zo'n hoofdpijn van.

Wie heeft dit ook gehad en hoe lang duurde het tot het zicht weer normaal werd en wanneer zal ik moeten concluderen dat dit blijvend is.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

07-02-2010 om 01:19

Kiki

Bij beide zwangerschappen zijn mijn ogen meer dan een 'punt' achteruit gegaan, blijvend. Volgens mijn oogarts was het maar goed dat ik geen 10 kinderen wilde

Herken het!

Toen ik in mijn kraambed lag na de geboorte van mijn eerste zoon viel het me op dat ik de huizen aan de overkant niet scherp zag. Terwijl ik niet bril-dragend ben. Een paar weken later heb ik toch mijn ogen eens laten meten bij een opticien en had ik een lichte afwijking van -0,75 en -0,5 oid. Voor tv kijken en autorijden toen een brilletje aangeschaft. Maar nu ben ik een aantal jaren verder (zoon is nu bijna 6) en draag ik die bril eigenlijk bijna nooit meer. TV kijken is geen probleem en met autorijden heb ik de bril alleen op als ik echt ver moet rijden en de weg niet ken (borden lezen!).
Bij mij was de achteruitgang van mijn ogen blijkbaar tijdelijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.