Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Moppie1

Moppie1

13-09-2009 om 21:45

Slijmbeursontsteking of iets anders?

Hoe weet je of iets een slijmbeursontsteking is of dat het overbelasting is ofzo?

Ik heb nl.om de haverklap erg veel last en pijn aan mijn linkerschouder. De pijn zit voornamelijk bij mijn schouderblad. Vaak sta ik er mee op, of word ik er zelfs wakker van 's nachts. Ik kan op die momenten vvan pijn soms mijn haar niet kammen, of mijn beha vastmaken en soms geeft het een branderig gevoel.
Herkent iemand dit misschien?
Ik loop al bij de fysio (pas 2x geweest) en de volgende keer ga ik het hem natuurlijk ook vragen, maar misschien heeft ëën van jullie hier misschien ervaring mee??

Alvast bedankt
Moppie1

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
shalil

shalil

13-09-2009 om 23:09

Iets anders

Hallo Moppie, ik heb pas een slijmbeursontsteking gehad en als je echt een goede hebt kun je je arm nauwelijks bewegen. Zowel naar voren, achter en opzij is het extreem pijnlijk. Jouw klachten lijken er wel op maar ik heb het al 2x gehad en kon echt meteen helemaal niks meer.

Misschien is het wel iets dergelijks maar lijkt me niet acuut.

Succes ermee,want lekker is het zeker niet!!!

Linda99

Linda99

14-09-2009 om 09:19

Huisarts

Ga eens naar de huisarts, die kan je vertellen hoe of wat.

Zelf heb ik helaas meerdere slijmbeursontstekingen in mijn schouder gehad. De pijn komt en gaat dan niet, nee die is constant. De eerste keer kon ik helemaal niets meer met mijn arm.

ishtar

ishtar

14-09-2009 om 09:26

Ken het

ik had geen slijmbeursontsteking, maar wel regelmatig schouderklachten. Dat bleek wat lichte (maar wel pijnlijke) irritatie doordat ik 'wat losser in elkaar zit' Ik kreeg van de (speciale schouder-)fysio wat simpele oefeningetjes mee, en daarmee gaat het een stuk beter.

Frozen shoulder?

Misschien is het een frozen shoulder? (http://www.pmcmoleneind.nl/pmc/Nieuws/Patienteninformatie/tenniselleboog11.htm).
Ik heb er zelf een jaar mee gelopen, kon het ook niet benoemen, maar toen ik eenmaal wist wat de symptomen van een frozen shoulder waren viel alles op zijn plaats. Sterkte ermee!
Margoth

Jakiro

Jakiro

15-09-2009 om 10:55

Yups, helaas ervaring

Inmiddels al 16 jaar heb ik schouderklachten. Eigenlijk continu een zeurende pijn en bij vlagen een stekende, niet weg te slikken, pijn.
Op de momenten dat het écht niet meer ging, kreeg ik een recept voor diclofenac van de huisarts. Dan ging de ontsteking en pijn weer even weg.
Ik deed overigens wel altijd alles ermee, ik was tenslotte geen aansteller !!! (vond ik zelf)
Inmiddels ben ik (1,5 jaar geleden) aan mijn schouder geopereerd. Mijn schoudergewricht zou wat wijder gemaakt worden, zodat ik minder wrijving en dus minder ontstekingen zou hebben. Tijdens de kijkoperatie kwamen ze er alleen achter dat ik 2 grote gaten in mijn schouderkapsel had, een hevige ontsteking op dat moment, wat losse botstukjes en dat een pees bijna finaal afgescheurd was.
Het komt nooit meer goed en ik zal voor de rest van mijn leven met een schouder moeten leven die pijn oplevert en minder kracht heeft (gelukkig geen frozen shoulder).
Moraal van het verhaal; wacht niet te lang met hard en stevig aan de bel te trekken. Heb je het vaker ? Vraag en verwijzing naar een orthopeed en laat een schouderdeskundige er naar kijken !
Jakiro

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.