Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Annet

Annet

06-02-2009 om 22:55

Snelle hartslag 6-jarige

Gisteren was ik bij de huisarts voor mijn zesjarige. Hij bleek een beginnende longontsteking te hebben en een oorontsteking. Genezing is al flink op weg dankzij de antibiotica. Verbazingwekkend weer hoe snel dat werkt.
Maar huisarts constateerde ook een versnelde hartslag (120). Dat had ik smorgens ook gemerkt maar wist niet of dat van belang was.
Weet iemand meer van de hartslag van kinderen? Is 120 inderdaad hoog? Welke oorzaken zijn daarvoor te noemen?
Eigenlijk ben ik gewoon nieuwsgierig. Zoon is enorm bijgetrokken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ef

Ef

06-02-2009 om 23:37

Koorts

Door koorts krijg je een hogere hartslag en kinderen hebben ook een hogere hartslag dan volwassenen. Volwassenen zitten normaal op de 60 tot 80 slagen per minuut, maar bij koorts kan dit oplopen tot rond de 100. Bij kinderen kan dit dan denk ik nog hoger zijn.
Gelukkig knapt je zoon nu op, als hij beter is zou je nog een keer zijn hartslag kunnen tellen, dan kan je zien of het dan lager is.

Annet

Annet

07-02-2009 om 20:55

Astma medicijnen?

Misschien heb ik de oorzaak achterhaald. Zoon heeft astma. Hij neemt vooral een ontstekingsremmer omdat hij maar zelden benauwd is.
Maar als hij veel gaat hoesten / ziek wordt, geven we standaard ook de 'blauwe'. Het is geen ventolin maar iets soortgelijks (ik ben opgehouden al die namen te onthouden). In dit geval heeft hij de 'ventolin' gehad vanaf dinsdag.
We hadden al gemerkt dat hij van de 'ventolin' hyper wordt. Maar nu las ik dat je daar ook een versnelde hartslag van kunt krijgen.
Van de koorts zou natuurlijk ook kunnen, maar die was donderdag niet meer zo hoog, maar 38,5. Woensdag was hij bijna koortsvrij (niet gemeten, was niet nodig)
Vanaf zondag was die veel hoger, rond 39,5. Maar toen heb ik niets gemerkt van een snelle hartslag.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.