Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Snotneuzen?

Hoi,

Vraagje:

Mijn zoon van 5 heeft constant een snotneus.
Al vanaf hij weer naar school gaat.
De hele dag door,altijd maar snot,snot snot.
Ik heb al vanalles gekocht,laat hem goed snuiten etc etc.
Nu ga ik vanmiddag even langs de ha omdat ik gewoon wil weten of dit normaal is.
Snot loopt echt uit zijn neus,en op school droogt het dan op waardoor zijn neus de hele tijd rood is en zeer doet.

Iemand ervaring ? of oplossingen ?
En waardoor komt dit ? waarom heeft hij dit steeds.
Kan me herinneren dat ik dit toen ik klein was weleens had,maar een weekje ofzo.Niet constant.

Alvast bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

15-10-2008 om 11:46

Ontstoken neusamandel

Hallo
Klinkt mij in de oren als - onstoken neusamandel.
Een bezoekje naar de KNO-arts is dan wellicht een idee.
Misschien heb je ook wat aan deze info:
http://www.kno.nl/voorlichting/amandel-kind.php
succes

*Twinkel*

*Twinkel*

15-10-2008 om 11:49

Die amandel

groeit vanzelf weer aan en begint het probleem weer opnieuw.
Bij mijn zoon van 6 is het 3 keer eerder gedaan en hij heeft nog steeds een snotneus. Ik smeer vaseline onder zijn neus op de zere plekjes en vraag aan de juf of ze tijdens de pauze nog even een smeertje erbij geeft...

marie

marie

17-10-2008 om 12:49

Hoeft niet

Hallo
Een neusamandel - kan - inderdaad teruggroeien, maar dat hoeft niet. Is bij onze dochters ook niet gebeurd.
Maar ik ken inderdaad een jongetje, waar die wel 3 keer teruggegroeid is.
Het is dus per kind verschillend.
succes

amk

amk

17-10-2008 om 13:53

En zelfs

al zou het maar 1 seizoen helpen dan nog was ik er bij mijn dochter destijds 13 maanden heel erg blij mee geweest.
Ze was zo verkouden dat ze haar flessen die eerste winter (dus tussen 3 en 6 maanden oud) niet eens kon drinken. Dat waren niet eens snot neuzen, maar snot gezichten. Ze zat echt na een nacht helemaal onder en dan duurde het zeker een half uur weken voor ze weer een beetje toonbaar was. Toen dat akkefietje in september weer begon, ze was toen bijna een jaar heeft de huisarts ons door verwezen. En de kno-arts gaf ons de overweging of nu helpen en dan een paar dagen binnen blijven en eventueel over een jaar weer, of nog zo'n winter als de vorige. Wij hebben haar neusamandel (dus niet haar keel amandelen) laten verwijderen. En ze is nu 3 en gewoon af en toe verkouden. Maar ook nu zou ik haar zo weer laten helpen omdat het korte herstel voor mij duidelijk op weegt tegen het hebben van een hele winter ellende.

groet,
Angela

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.