Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Soja tegen chagerijnigheid?

Ik vertelde gisteren aan een vriendin dat ik het hele weekend ontzettend chagarijnig ben geweest. Ik was vrijdag vanwegen mijn studie pas om 1 uur gaan slapen en was om een uur of 4 wakker geworden door mijn man, daarna kon ik niet meer slapen.

Ik ben dan gelijk het hele weekend van slag. Op zaterdag heb ik geprobeerd bij te slapen, maar werd weer wakker door schreeuwende kinderen. Op zaterdagavond ben ik vroeg naar bed gegaan en heb ik een nacht goed geslapen, maar op zondag voelde ik me nog steeds de hele dag duf en moe. Ik kan dan heeeel weinig hebben.

Ook als ik ongesteld ben, voel ik me in staat een moord te plegen.

Volgens mijn vriendin om sojatabletten te slikken: daar zit oestrogeen in, wat de scherpe kantjes van je karakter haalt.

Volgens haar worden deze stemmingswisselingen steeds erger in de overgang. Is dit waar? Mijn arme echtgenoot! Gewoon "de knop om" werkt op zo'n moment niet bij mij. Meestal heb ik behoefte om een paar uur dan alleen te zijn, maar dat lukt niet altijd.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

06-10-2009 om 14:20

Hormonen

Van slaapgebrek wordt een mens natuurlijk ook chagrijnig; daar zou ik geen pillen voor slikken. Wat de PMS rond je menstruatie betreft: daar zijn andere natuurlijke middeltjes voor alsook medicijnen. Die stemmingswisselen hebben met je hormonen te maken dus ik zou eerst even naar je huisarts gaan voor je zelf iets gaat slikken. Niet zomaar zelf aan gaan rommelen; zeker soja kan allergische reacties geven. "Natuurlijk" hoeft niet altijd te betekenen goed of gezond. En ja, rond de overgang vindt er een verandering plaats in je hormoonhuishouding maar ook daar zijn medicijnen voor en andere middelen. Maar nogmaals, niet zelf lukraak iets gaan slikken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.