Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

mama 78

mama 78

29-01-2009 om 20:43

Soort sterretje zien bij lezen

Wat ik de laatste tijd steeds vaker merk als ik aan het lezen ben, is een soort lichtgevend puntje (een soort sterretje van 'sterretjes zien') wat opeens verschijnt. Het is niet het zogenaamde wormpje wat in je glasweefsel zwemt. Maar het verschijnt opeens en verdwijnt ook. Soms zie ik het ook gewoon voor me (niet dat ik dan allemaal sterretjes ga zien hoor) , of soms is het ok gewoon een rode stip of een blauwe. Ik schrik daar een beetje van.
Wat kan dat zijn? Ik maak me dan stiekem een beetje zorgen, net of er binnenin m'n oog wat gebeurt. Is dit onschuldig? Hebben jullie dat ook weleens?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MLN

MLN

30-01-2009 om 23:27

Flits

Ik heb heel lang last gehad van 'flitsen'. Dan begon er een soort van sterretje in een ooghoek te schitteren en dat golfde dan langzaam van de ene kant van mijn oog naar de andere kant. Het leek een beetje op kabbelend water waar de zon op schijnt. In 90 procent van de gevallen begon het idd als ik iets aan het lezen was. Volgens mijn ha is het een migraine-aanval echter niet gepaard met hoofdpijn. Heb idd ook wel eens flitsen gehad waarna er een migraine-hoofdpijn op volgde. En ook aanvallen zonder flitsen. Sinds mijn bloeddruk min of meer onder controle is (was extreem hoog) heb ik nooit meer flitsen of migraine gehad.

stans verlinden

stans verlinden

01-02-2009 om 22:04

Migraine

hallo,

Google eens op migraine zonder hoofdpijn, of op migraine sans migraine, of op auramigraine. Het is allemaal hetzelfde.

Ga er mee naar de huisarts, die stuurt je waarschijnlijk eerst naar oogarts en die verwijst weer naar neuroloog.

Het is onschuldig, kan wel heel vervelende vormen aannemen.

Groet,
Stans

Hier

Ik heb ook Migraine sans migraine maar niet speciaal bij het lezen. Ik heb het ook weleens tijdens het autorijden gehad, dan moet ik de auto aan de kant zetten want ik kan dan uiteindelijk bijna niets meer zien ( en soms ook niet meer goed praten) Gelukkig is dat maar eens per jaar ofzo ( en het duurt maar 20 min en ik herken het direct)
Ik zou dit toch even bij de huisarts navragen.

Damajo

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.