Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Alette

Alette

17-08-2010 om 09:07

Spierontsteking

Een half jaar geleden heb ik een spierontsteking gehad, in de hoek van schouder en nek. Bijzonder pijnlijk, sterke pijnstillers etc en na een week was het weg.

Nu voel ik daar alweer twee dagen 'het begin van een stijve nek' net als vorige keer. Maar ik wil niet dat het doorzet. Wat moet ik doen? Bewegen, rust, warmte, kou? Ik heb wel een kleine van 14 maanden die nog echt niet zelf de trap op en af kan (ze kan net zitten )

Iemand ervaringen, tips etc?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Schot voor de boeg

Schot voor de boeg (er melden zich vast nog wel meer mensen die er wel verstand van hebben) maar een ontstekingsremmende pijnstiller slikken in de normale dagdosering? Ibuprofen ofzo? En dan een paar dagen volhouden, kijken of je het de kop kan indrukken.
Nou ja, dat is wat ik zou proberen in elk geval.

Sterkte ermee

Temet

Ibu

Ibu is inderdaad een goede keus. En ik zou ook langs een fysio gaan. Want blijkbaar zit er nog iets niet helemaal lekker bij je spieren omdat je er nu weer last van krijgt. Beter gelijk de basis op orde krijgen dan alsmaar aan de ibu te moeten

joep

joep

18-08-2010 om 20:41

Cesar of mensendieck

Ik denk dat je beter naar een Cesartherapeut of mensendiecker kan gaan. Waarschijnlijk klopt er iets niet in de spierbalans rond de schouders. Als er een ontsteking optreedt in de spieren van schouder naar nek/hoofd, wordt dat meestal veroorzaakt door te lage activiteit van 1 van de stabiliserende spieren van bovenrug of schouderblad. Hierdoor krijgt de spier die jij omschrijft te veel statische belasting, of gaat hij teveel ondersteunen bij b.v. gebruik van de armen of bukbewegingen. Een Cesar of mensendiecktherapeut kan heel goed bepalen welke en hoe je die moet activeren. Zeker omdat je veel belastende bewegingen uitvoert met een kindje van 14 maanden, moet je goed leren hoe je je schouders en nek moet gebruiken, of kan ontlasten.
Daarnaast is het zo met klachten in dit gebied dat je voor warmte en beweging moet zorgen (en kou dus moet mijden). Dit geeft een betere doorbloeding en geeft daardoor sneller herstel. Pijnbestrijding door medicatie is ook aan te raden, zoals hierboven al wordt aangegeven. Hoe meer pijn, hoe stijver je gaat bewegen en hoe langer je last houdt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.