Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Linda99

Linda99

22-12-2009 om 10:02

Spiertje in rug "klem"

Sinds gisteren voelt mijn rug (links van mijn ruggengraat) alsof er een spier of wat dan ook "klem" zit. Heb het wel eens eerder gehad en ging vanzelf weer weg. Maar ik wordt er helemaal gek van! Het voelt niet fijn/doet pijn en met alle rek en strek oefeningen die ik ken gaat het niet weg.

Wie weet wat dit nou precies is en hoe kom ik er het snelste van af? En zou een paracetamolletje misschien wat verlichting kunnen brengen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Peut?

Een afspraak met een fysiotherapeut is misschien een idee? Doorverwijzing van de huisarts niet nodig. Kijk wel even of de verzekering het vergoedt ter voorkoming van onaangename verrassingen.

Als ik spiersores heb slik ik altijd ibuprofen, geen paracetamol (dat doet bij mij trouwens toch niet zoveel). En de grap met pijnstillers is geloof ik - maar er zijn mensen die daar meer van weten - dat je die dingen gewoon een paar dagen achtereen slikt, dus niet alleen als je al forse pijn hebt, maar ook ter voorkoming van. Na een paar dagen wel ophouden als het niet meer nodig is natuurlijk.

Beterschap!

Temet

Linda99

Linda99

22-12-2009 om 10:42

Temet

Ik ben al vaste klant bij de fysio Maar heb pas in de eerste week van januari weer een afspraak, eerder kon niet (al voor ik deze extra klacht had). Ga denk inderdaad maar een ibu nemen.....Tx!

koentje

koentje

24-12-2009 om 16:45

Heb je niet

iemand die je eens even lekker kan masseren?

Linda99

Linda99

24-12-2009 om 19:09

Koentje

Haha, was het maar zo'n feest. Heb het uiteraard wel aan vriendlief gevraagd maar die is alleen maar bang dat ie het erger maakt omdat ie het eigenlijk niet kan.

Heb er nog steeds erg last van en ben maar een kuurtje ibu's aan het doen. De vorige keren dat ik het had ging het vanzelf weg, maar de weg ernaar toe is nogal vervelend Als het na de kerst nog zo is bel ik de huisarts of fysio maar.....

Linda99

Linda99

26-12-2009 om 09:02

Het wordt niet minder

Ik slik nu al dagen pijnstillers om de dag een beetje door te komen maar het wordt maar niet beter. Kan ook niet diep ademhalen, doet te veel pijn.En dat precies met de kerst. Moet ik nou de huisartsenpost bellen of wachten tot maandag?

Ik ga er in elk geval van uit dat er een zenuw klem zit. Kan het kwaad als dat een aantal dagen zo is?

Sancy

Sancy

26-12-2009 om 10:51

Linda

Je kunt niet diep ademhalen? En hoe slaap je?

Hap

Is het echter geworden? En gaat het alleen om pijn of ook tintelingen en zo?
Kans bestaat dat de HAP niets wil doen, je hebt er immers al een aantal dagen last van, dus geen spoed.
Aan de andere kant, wellicht dat zij wel tips voor je hebben ter verlichting of eventueel sterkere pijnstillers willen voorschrijven om het weekend door te komen? Bellen om advies kan geen kwaad.
Sterkte!

Linda99

Linda99

26-12-2009 om 12:37

Sancy

In slaap vallen lukt niet als ik pijn heb, maar met een paracetamol lukt het gelukkig wel.

Lastige is alleen dat mijn kids niet fit zijn en 's nachts wakker worden en mij ook wakker maken. Dan voel ik het weer.

Linda99

Linda99

26-12-2009 om 12:40

Emel

Ik hoef ook niet naar de HAP maar telefonisch advies lijkt me handig. Wil graag weten of het schadelijk is als het inderdaad een zenuw is die klem zit. Ook lijkt me advies over pijnstillers handig. Misschien is een paar dagen een wat zwaardere dosis ibu wel de oplossing.

Dub in elk geval nog even of ik bel. Wil die mensen ook niet onnodig lastigvallen en zolang de pijnstillers werken gaat het redelijk (maar niet geweldig).

Linda99

Linda99

26-12-2009 om 15:17

Lara

Tussenribspier klinkt ook wel logisch want het zit rond mijn ribben, maar dan volgens mij aan de binnenkant. Aan de buitenkant is het ook helemaal niet gevoelig raar genoeg.

Op zich doe ik niet heel voorzichtig, behalve op de momenten dat de pijn erg is. Ik probeer juist door onwijs te bewegen de boosdoener weer op z'n plek te krijgen. Misschien dat ik straks nog even een lekker stuk buiten ga lopen of fietsen.

Medicijnen verdelen is goede tip. Nu wacht ik inderdaad tot het uitgewerkt is omdat ik dan hoop zo min mogelijk te hoeven slikken. Ga ook maar kijken of ik nog ibu 600 in de kast heb liggen.

Tx in elk geval voor de reacties!

Linda99

Linda99

26-12-2009 om 16:22

Ja maandag hang ik aan de lijn van de fysio. Mijn eigen fysio heeft vakantie maar ze had zelf al aangegeven dat als het nodig mocht zijn ik bij een vervanger terecht kan.

En waar het zit, in elk geval links en dan boven het midden. Zeg maar aan de onderkant van mijn schouderblad (als ik naar een plaatje kijk).

mama 32

mama 32

26-12-2009 om 19:49

Weet je zeker dat het een spiertje is?

Mijn man heeft een tijdje geleden pleuritis gehad. Dan schuren de longvliezen langs of over elkaar heen wat de pijn veroorzaakt. Op de rug onder het schouderblad. Vooral als het aan de ademhaling vast zit.
Hij had verder geen last van benauwdheid of hoesten.
mama32

Linda99

Linda99

26-12-2009 om 21:29

Ehh nee

Mama 32, ik weet niet of het een spier, zenuw of iets anders is. Ik weet wel dat het spontaan is ontstaan en dat het voelt alsof er iets klem zit. Op dit moment is de pijn redelijk weg door de ibu maar diep ademhalen blijft moeilijk. Zal eens googlen op wat jij zegt. Maar, hoe is je man er vanaf gekomen?

mama 32

mama 32

27-12-2009 om 00:05

Linda99

Nadat de huisarts dit heeft gecontstateerd heeft hij een recept ibuprofen gekregen van 600Mg.Na een aantal maanden had hij er weer last van, toen heeft hij een antibiotiaca kuur gekregen. Daarna heeft hij er gelukkig geen last meer van gehad. Omdat je schreef dat de pijn aan de ademhaling vast zat moest ik hier aan denken. Ik zou maandag gewoon de huiarst laten beoordelen, die kan je longen beluisteren. Als dat goed is dan kan je altijd nog naar de fysio.
Beterschap ermee in ieder geval!
mama32

Sancy

Sancy

27-12-2009 om 20:39

ik dacht ook aan iets anders, vanwege die ademhaling. Ik dacht aan een spontane klaplong. Maar hopelijk is het 'maar' een spiertje

Linda99

Linda99

28-12-2009 om 09:27

Het gaat beter

En ineens, sinds gisteren, gaat het stukken beter! Het is nog niet weg, maar met name het ademen gaat weer probleemloos. Het voelt nu als een flinke spierpijn op 1 plek. Na een verkeerde beweging doet het enorm pijn maar voor de rest kan ik me weer normaal bewegen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.