Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Irene

Irene

24-12-2009 om 20:10

Spoed advies gevraagd huidinfectie

Omdat we op Mallorca zitten en nogal afgelegen graag even advies: 5 jarige zoon heeft impetigo en fikse infectie aan vingertop. Gister bij medische post is de wond schoongemaakt. Hij slikt nu 24uur antibiotica en krijgt antibioticazalf op wond. Plek ziet er nu vanavond echter weer meer opgezwollen uit en er loopt nu een rode streep aan binnenkant vinger van top tot aan de hand. Zoon heeft geen koorts ofzo. Kunnen we afwachten hoe het verder gaat of moeten we toch acuut naar een arts?
Hoop dat er iemand is die er iets zinnigs over kan zeggen, als er uberhaupt al iemand is hier op dit moment...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

24-12-2009 om 21:24

Ik zou die arts weer opzoeken hoor!

Morgen en overmorgen is het Kerst, het wordt er niet eenvoudiger op.

Mogelijk is het niet 't juiste antibioticum? Het is toch raar dat de plek ondanks de medicatie weer meer opzwelt.

Sterkte! Het spijt me dat ik geen medische kennis heb (in meerdere betekenissen van het woord)

Huisarts!

rode streep is nooit goed!

En toen was mn berichtje weg

ik zou er echt even naar laten kijken, hoop dat je dat al gedaan hebt eigenlijk.

Naar huisarts

Buurjongen had dat ook gehad, toen hij met klussen in een geroeste spijker had gepakt (onder de nagel) Paar dagen later had hij ook een streep aan de binnenkant van zijn arm.

Was een infectie in het bloed...is dus niet goed als dat in heel je bloedbaan zit. Antibiotica gekregen en was er vanaf.

Ik zeg niet dat dit ook bij jouw kind is...maar ik zou er toch zeker vandaag nog naar laten kijken. Met de kerstdagen is alles toch net wat gecompliceerder.

mar

mar

25-12-2009 om 13:50

Alarmcentrale

Bij twijfel kun je ook de alarmcentrale van je reisverzekering bellen. Overleggen gaat dan iets gemakkelijker en zij kunnen ook overleggen met de artsen in het betreffende ziekenhuis.

Buiten dit, die rode streep is een slecht teken en ik zou teruggaan naar de dokterspost.

Irene

Irene

25-12-2009 om 19:28

Update

We hebben uiteindelijk gisteravond nog een nederlandse arts gesproken. Die zei dat zolang onze zoon geen koorts had, we het wel aan konden kijken. Dat hebben we dus gedaan. Vandaag is het eigenlijk nog hetzelfde. Maar de rode streep is niet verder gegaan en hij heeft nog altijd geen koorts (hij is ook stuiterig genoeg verder). Dus we wachten af. De antibiotica zal zo onderhand zijn werk wel gaan doen...
Meer zorg op dit moment om onze 2 jarige zoon die sinds dinsdag hoge koorts heeft en vandaag ook zieker lijkt dan voorgaande dagen. Hij drinkt ook nauwelijks en eet al helemaal niet. Als dat morgen niet beter gaat gaan we met hem sowieso ook een arts opzoeken (het medisch centrum weten we al te vinden...)
Fijne vakantie is het hoor, zucht

tonny

tonny

28-12-2009 om 22:16

Hoe is het nu, irene?

Is de rust een beetje weergekeerd?

Irene

Irene

01-01-2010 om 13:38

Tonny

We zijn weer terug in Nederland en iedereen is weer redelijk hersteld. We zijn uiteindelijk na 4 dagen steeds boven de 40graden koorts nog wel met onze 2 jarige zoon naar een arts geweest (op 2e kerstdag was dat), maar die heeft niets kunnen vinden (dus t was een virus). Sinds een dag of 2 is hij helemaal koortsvrij, nu moet hij alleen nog weer een beetje aansterken (hij heeft al die tijd erg weinig gegeten en hij was al zeer mager). Zoon van 5 is bijna klaar met de Ab kuur, de vinger ziet er goed uit nu. Over 2 weken moeten we weer naar de kinderarts, dan krijgen we ook weer uitslagen van bloedonderzoeken die nog lopen.
Heel erg uitgerust zijn we niet, maar de laatste paar dagen op Mallorca waren toch wel heerlijk. Echt lente was het, met zon en bloemen en zelfs lammetjes. Het is hier wel weer even schrikken...BRRRR!
Nog bedankt trouwens voor je belangstelling en ook voor je aardige reactie in mijn andere draadje!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.