Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Marianne

Marianne

05-07-2009 om 14:06

Spoed: vriendin in ziekenhuis, wat neem ik mee?

Vriendin is vrijdag bevallen met ks, met kind gaat het niet zo lekker. Die ligt nu op de IC, heeft bloedonderzoek, echo en ruggenmergpunctie gehad. Vriendin is nog aan de morfine. Ik ga er straks heen, heb wel baby-cadeaus (is dat handig, of toch maar even wachten?) maar wat kan ik meenemen voor vriendin? Ben nu de ipod aan het vullen met audioboeken, dan kan ze die lenen maar verder weet ik het even niet.

Groetjes, Marianne

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mamavogel

mamavogel

05-07-2009 om 14:49

Moeilijk

Misschien een bos bloemen. En de baby spulletjes even bewaren voor een later tijdstip.
Erg moeilijk ik denk dat ik ook erg zou gaan twijfelen.

Succes hoop dat het snel beter gaat.

MaximeM

MaximeM

05-07-2009 om 15:23

Wat magazines

Hoi,

Misschien gewoon wat leuke magazines, ze kan dan kleine stukjes lezen, of alleen de koppen en wat plaatjes kijken om ze naderhand wat uitgebreider te lezen. Is minder belastend misschien dan aan een heel luisterboek te moeten beginnen (ook qua concentratie)

Maxime

Rafelkap

Rafelkap

05-07-2009 om 16:06

Mobieltje

Ik zou een lief knuffeltje meenemen en proberen elke dag even te bellen of op te zoeken. Heeft ze een mobieltje in het ziekenhuis? Officieel mag dat niet in het ziekenhuis, maar toen ik net was bevallen zat iedereen op zaal met een mobieltje. Even praten is de beste afleiding, ze zal zich niet zo goed kunnen concentreren..
Sterkte met je vriendin!

Bastet

Bastet

05-07-2009 om 16:36

Wat ideeen

Een knuffeltje voor baby,want ze heeft wel een kindje gekregen!Een lekkere handcréme,wat tijdschriften,een fotoalbum voor de foto's.
Groetjes,bastet

Marianne

Marianne

05-07-2009 om 16:48

Wat ik heb gekocht:

Twee tijdschriften, een happinez en een tuintijdschrift en haar favoriete drop. Zal ik nu wel of niet de kraammand meenemen?

Rafelkap

Rafelkap

05-07-2009 om 17:35

Is het

een grote mand met cadeautjes? Pik er 1 cadeautje uit (knuffeltje of rammelaar of knuffeldoekje) en de rest komt later, bij het volgende bezoek thuis of als de baby weer op zaal mag, naas haar..
Lekker hoor: drop! (al mag ze die pas over een paar dagen) Ik vind het heel lief van je.

Ben je er al geweest?

Ik weet niet wat het kindje heeft, maar ik zou gewoon de baby kado's meenemen. Of het moet niet duidelijk zijn of het overleeft.

Mijn dochter is gehandicapt geboren en in begin was het erg onduidelijk wat er was, maar ik was er wel blij mee! En dat moet gevierd worden! Daarbij heb ik ook kado's gekregen waar we achteraf weinig mee konden, maar het is wel leuk om te zien dat andere toch met je meeleven en dat je ook blij kan zijn met een gehandicapt kind. Ik was achteraf het meest teleurgesteld in de mensen die zich terughoudend opstellen, het is toch gewoon een kind, ons kind. Maar, zoals ik al zei is het wel afhankelijk van wat het kind heeft.
En natuurlijk je vriendin lekker verwennen! Zoals je gedaan hebt.

Heel veel succes voor je vriendin!

Marianne

Marianne

05-07-2009 om 23:15

Hoe het was

Ze was erg blij met haar 'eigen' cadeaus en ook met de kraammand. Het was niet meer gelukt om een opschrijfboekje te kopen, wel jammer want ze begint nu al de dagen door elkaar te halen. Zo'n bijzondere periode na de geboorte kan je het beste meteen vastleggen.
Kind ligt een paar gangen verderop. Echt heel verschrikkelijk, ze heeft hem nog amper vast gehad. Uiteraard veel tranen, als het tegen zit mag hij over drie weken naar huis. Kind is een plaatje, wel aan alle kanten slangetjes (neus, hand, voet, navel) en plakkertjes want er wordt van alles gemeten. Ze heeft een eigen kamer, partner is bij haar. Eind van de week ga ik weer, het is nl aan de andere kant van het land.
Bedankt voor alle tips!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.