Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

rosbief

rosbief

05-05-2010 om 11:00

Spondyolistisy

Heeft iemand daar ervaring mee?
En ook met opereren?
Groet
Rosbief

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

05-05-2010 om 13:10

Spondylitis wellicht?

Ofwel de ziekte van Bechterew ?
M.

Kari1

Kari1

05-05-2010 om 14:30

Dit?

Misschien bedoel je spondylolisthesis of spondylolyse. Info b.v. hier, geen ervaring.
http://www.kinderorthopedie.nl/content/kinderorthopedie/spondylolysis.asp

Ik (spondylolisthesis)

ik had spondylolisthesis (afschuivende wervels in gewoon Nederlands)

Op zich hebben mensen wel vaker deze wervelafwijking, maar het hoeft niet altijd geopereerd. Bij mij kwam er, na jarenlang veel rugklachten (bij zwaar werk), een hernia bij met klachten van neurogene claudicatio (uitstralende pijn in mijn been waardoor ik maar hele korte stukjes kon lopen)

toen is er een scan gemaakt en ben ik geopereerd (ik kreeg een fixatie met schroeven en beenmerg in een zg cage (soort kooitje waarin het beenmerg kwam)tussen de wervels)

Het is jaren geleden, het was geen kleinigheidje, maar sindsdien heb ik veel minder (KLOP KLOP) rugklachten..dus ik zou het wel weer doen (het liefst met een spinale verdoving erbij ook als pijnbestrijding na de operatie)

Kijk anders ook eens bij de patientenvereniging, daar zijn vast meer mensen met ervaringen http://www.nvvr.nl/forum/

rosbief

rosbief

05-05-2010 om 16:29

Ja,uhm haha dat bedoel ik mien!

Mijn man overweegt nl een operatie, we hebben deze maand een gesprek in ZH. Maar hij is zoooooooooooo bang ervoor!
Fijn om te horen dat het ook goed kan gaan!
Groet Rosbief

Rosbief

Rosbief

05-05-2010 om 16:30

Mien...

En hoe lang duurde het herstel???

Even graven in mijn geheugen..

volgens mij was ik binnen een dag of 5 uit het ziekenhuis (maar ik heb ook nog andere aandoeningen waardoor ik bijv. wel een nacht op de intensive care lag, dat is niet altijd nodig) en na de operatie hoefde ik geen corset en mocht ik vanaf dag 1 langzaam wat rechterop in bed en lopen

Volgens mij kon ik na 6 weken weer aan het werk, maar ik deed toen geen zwaar lichamelijk werk (administratief) ik ben volgens mij voor halve dagen begonnen, maar dat weet ik niet zo goed meer..

(ik denk ook dat je een bepaalde periode niet mag tillen, vooral niet een draaibeweging in de rug maken etc etc.. maar ja, het is jaren geleden, het kan zijn dat de inzichten veranderd zijn dat de revalidatie sneller gaat-kan maar zo!? daarom is het wel handig even op dat forum te gaan kijken/posten, dan heb je waarschijnlijk recentere info!)

Succes en beterschap!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.