Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

stans verlinden

stans verlinden

04-02-2009 om 12:33

Sporten

Na vele jaren heb ik mezelf eindelijk zover gekregen een uur per week naar een callanatics-sportclubje te gaan. Het doet niet veel voor mijn conditie maar het pakt wel heel veel spieren aan. Het is leuk en niet moeilijk (buikspieren protesteren wel) om te doen en het is ook nog in de buurt dus ik denk wel vol te houden voor langere tijd.
Nu mijn vraag: Helpt het je gezondheid/lijn om maar één keertje per week oefeningen te doen? De rest van de week zit ik niet stil en kom wel aan de aanbevolen beweging maar dat is toch anders dan echt sporten.
Wat doen jullie aan beweging naast de gewone dingen?
Groetjes, Stans

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gezondheid/lijn

Gezondheid en lijn zijn twee geheel verschillende dingen.

Voor je gezondheid maakt de gewone dagelijkse beweging vziw meer verschil dan een of twee uurtjes sporten per week. Kort gezegd: dagelijks fietsen naar het werk en lopend e boodschappen doen en daarnaast niet sporten is gezonder dan alles per auto doen en 2 x een uurtje fitness.

Wat de lijn betreft: voor het verbranden van calorieën zet een uurtje sporten trouwens ook niet bar veel zoden aan de dijk (en je krijgt er honger van), maar als je spieren beter worden kan het natuurlijk best dat je er daardoor gestroomlijnder gaat uitzien.

Groeten,

Temet

Rieke

Rieke

04-02-2009 om 13:30

Tja

Een half uur beweging per dag is toch het advies ? Voor een basis dus. Persoonlijk vind ik 1 keer per week sporten daarnaast niet veel. Maar al heel goed als je jaren niets gedaan hebt. Misschien krijg je wel zin in meer straks !
Een een slanke lijn krijg je gewoon door gezond en minder te eten lijkt me, en sporten om de boel strak te houden : ))

Rieke

Rieke

04-02-2009 om 13:32

Oh ja

En je vraag wat ik doe; 2 keer anderhalf uur intensief conditietraining. En alles op de fiets en we hebben een hond die beweging nodig heeft.

Sigrid70

Sigrid70

04-02-2009 om 14:00

Hier ook 1x

Hoi,

Ik heb ook jaaaaaaren niet aan sport gedaan en sinds driekwart jaar doe ik 1x in de week 1,5 uur cardiofitness (uur op de crosstrainer en wat apparaten). Ik vind het al heel knap van mezelf maar hoor wel altijd dat je eigenlijk zeker 2x in de week moet sporten om echt resultaat qua lijn enzo te zien. Maar goed, 't is beter dan niks toch? En als je verder ook genoeg beweegt is het wel gezond natuurlijk.

Groeten,
Sigrid

Echt resultaat...

dan zeker twee keer per week sporten. Als het je echt gaat om calorien verbranden en afvallen....als je twee keer per week een uur hardloopt val je echt af (ik tenminste). Dan wel in het zogeheten Purktempo (zie hardloopdraadje bij gezellig). Dat betekent, langzaam lopen, maar gestaag. Dus een lange tijd volhouden...dan ga je echt die oude vetcellen te lijf.

groetjes van Purk

Redelijk

Ik fiets 3x wk 1,5 à 2 uur op en neer naar het werk en dan ren ik nog 3x wk zo'n 30 minuten. Verders nog 1x een uur per week fitness en dan dans ik 1x wk 1/2 uur rond in de huiskamer.

Damajo

stans verlinden

stans verlinden

04-02-2009 om 21:53

Oke

oh, hardlopen, dat zou ik ook wel willen kunnen, maar ik moet er toch nog echt niet aan denken. Wie weet als mijn spieren sterker worden...
Ik hoef geen gewicht kwijt, wil wel wat strakker worden, het kwabt een beetje hier en daar zal ik maar zeggen.
Gezond eten doe ik al.
Begon een beetje stram te worden, wil een beetje soepel door de overgang heen komen.
Iemand ervaring met callanatics? In mijn clubje zitten veel vrouwen rond en boven de 50, is het een ouderen-bezigheid?

Petr@

Petr@

04-02-2009 om 22:50

Wat ik doe aan sport

Ik loop twee tot drie keer per week hard en tennis een keer per week dus ik vind dat ik wel genoeg sport.
Wij hebben een grote hond dus ik wandel veel en lang. (Althans op weekdagen, in het weekend is het de beurt aan mijn man.) Zodra de hond goed onder appèl staat hoop ik het wandelen en hardlopen te gaan combineren
Op de twee dagen dat ik werk sport ik niet en loop ook niet lang met de hond. Ik zit dus met smart te wachten tot het weer eerder en langer licht is dan kan ik lekker met de hond aan de wandel voordat ik naar m'n werk ga!
Verder laat ik de auto binnen onze woonplaats altijd staan en pak dan de fiets of ga lopen (met hond!).

gr.
Petr@

Sport

Normaal doe ik alles lopend of met de fiets, daarmee kom ik wel aan een half uur bewegen per dag. Daarnaast een uur fitness in de week en 40 minuten hardlopen. dat laatste probeer ik vaker te doen, maar lukt meestal niet. Als ik niet sport kom ik aan, krijg ik lage rugpijn en voel ik me gewoon niet fijn.
Jonne

Stans

ik begrijp dat je wel zou willen kunnen hardlopen, maar denkt dat je het niet kunt. Voorzichtig opbouwen is echt de sleutel.
Zelf had ik....laat ik het eens hier vermelden...hardloopdraadjedames lezen hier misschien niet meer...ruim 20 jaar niet meer gesport...toen ik begon met hardlopen. In die 20 jaar heb ik gewoon niks gedaan, wel fietsen naar werk en zo, maar verder noppesnadda.
Ik ben begonnen met een cursus van Start2run. Dat is zes weken, elke zaterdag en door de week moet je zelf trainen. En echt....geloof het of het niet....daar heb ik leren hardlopen. Het is echt niet zo dat iedereen die je nu in een strakke outfit langs de wegen ziet draven meteen een half uur of langer kon rennen. Die hebben dat opgebouwd, langzaam en gestaag.
En echt....je wordt er strakker van...en dat is wat je wilt. Voordeel is ook dat het lekker buiten kan ipv in een bedompte sportschool.

Dus kijk maar eens of het toch niet stiekem iets voor je is....www.start2run.nl

groetjes vna Purk

Blog

deze is misschien leuk om te lezen...

http://www.volkskrantblog.nl/bericht/208465

groetjes van Purk

stans verlinden

stans verlinden

07-02-2009 om 13:58

Purk en anderen

Leuk om te lezen,dat artikel van de Volkskrant, veel herkenning.
En het hardlopen is nog een brug te ver, eerst maar eens wennen aan al die spieren waarvan ik dacht dat ze niet meer bestonden.
Bedankt voor jullie reacties.
Stans

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.