Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tango

Tango

23-02-2012 om 21:07

Steeds verstopte neus in bed

Tangozoon heeft de laatste tijd vaak een verstopte neus als hij in bed ligt. Overdag merk ik niet echt dat hij verkouden is ofzo, maar zodra hij ligt zit zijn neus dicht. Hij kan hierdoor ook niet goed in slaap komen. Ik heb al een hoger kussen gegeven en ingesmeerd met inhalatiebalsem van Vicks, maar echt werken doet dit niet. Neusspray geef ik liever niet, want het is niet verstandig dit langdurig te gebruiken. Bovendien wil hij dat ook echt niet. Wie heeft nog een goede tip hiervoor en wat kan de oorzaak hiervan zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Beste idee van nederland ...

daar deed ooit eens iemand stukjes pvc-pijp in haar neus wegens hetzelfde probleem ... ff proberen?! (grapje !)
Wat voor kussen heeft hij? Als er bv. veren/dons in zit kan hij daar misschien gevoelig voor zijn? En anders toch alleen voor het slapen gaan een pufje neusspray? (de iets "mildere" variant voor kinderen waar minder xylometazoline inzit. 0,5 mg ipv 1,0 mg)
En sommigen hebben baadt bij een ui onder het bed, maar dat heb je misschien al geprobeerd?

Huisstofmijt allergie?

Kun je gewoon laten testen maar je kunt ook zorgen dat er zeil op de vloer ligt en een speciale hoes om kussen en matras en regelmatig beddengoed verschonen. Mijn dochter heeft vanaf de Kerst ook vaak dit soort klachten. Het hoopt op omdat ze dan vaak binnen zijn in ruimten, bijvoorbeeld op school, die ook niet altijd stofvrij gehouden worden of vol met luchtjes zitten van kerstsneeuw of parfums waar ze, omdat er niet gelucht wordt, last van kunnen krijgen.

Inderdaad geen neusspray

Die mildere variant voor kinderen is net zo slecht. Voor een keertje kan het vast geen kwaad, maar je schrijft dat hij regelmatig een verstopte neus heeft als hij in bed ligt.

Als een hoger kussen niet helpt, zou ik het toch zoeken in de richting van een allergie. Aangepast beddengoed proberen en kijken of dat helpt. Of is ie misschien kort geleden flink verkouden geweest en is dit nog een staartje daarvan?

Chris

Zeggik Nie

Zeggik Nie

24-02-2012 om 10:16

Oud kussen of dekbed

Ik heb het zelf ook eens gehad, steeds als ik bij mijn ouders logeerde. Een nieuw kussen en alle problemen waren weg.

Anna3

Anna3

24-02-2012 om 13:05

Sonj@

Een ui ONDER het bed helpt hier niet, een (in stukken gesneden) uit naast het kussen in een bakje wel.

mari39

mari39

24-02-2012 om 18:19

Hier

heeft zoon daar ook heel veel last van gehad. En als hij verkouden was, dan was dat ook echt heel erg: zijn neus zat dan maanden dicht. Een neusspray hielp eigenlijk ook niet.
Ooit eens terloops besproken met de KNO-arts (daar waren we voor buisjes) en die heeft me toen verteld dat het slijmvlies in de neus (achter de schelp geloof ik)bij iedereen wat meer omhoog komt tijdens het liggen. Bij sommigen is dit erger en dat kan duiden op een huisstofmijtallergie of op teveel slijmvlies. Allergie is toen getest, dat was het niet. Teveel slijmvlies kan soms met een neusspray worden opgelost, maar werkte hier ook niet. Uiteindelijk is een kleine operatie de laatste optie. Voor ons hoefde het niet maar zoon (was toen ruim 9) wilde het zelf heel graag. Inmiddels gebeurd, hij is er heel blij mee. Ik moet zeggen, ik merk ook erg veel verschil. En hij moppert nooit meer over een verstopte neus in bed.

Tango

Tango

27-02-2012 om 13:45

Kussen

Ik heb eerst maar eens een ander, dikker kussen op zijn bed gelegd en eigenlijk is het sindsdien al veel beter. W.s. toch een verkeerd materiaal in dat andere kussen, want aan de dikte kan het niet liggen omdat ik er bij het oude kussen ook al een kussen onder gelegd had om wat hoger te liggen.
Ik had ook al uien gehaald, maar nog niet nodig gehad dus.
Bedankt voor de tips!

Lynna

Lynna

06-03-2012 om 17:31

Mentolsnoepjes

Wat mij hielp waren een paar mentolsnoepjes oid voor het slapen gaan. Niet bepaald goed voor je tanden maar mijn neus ging open, ik kon slapen. En na een paar nachten kon ik weer zonder. Ik moest van de gewenning van de neusspray afraken en zo ging dat best goed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.