Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

tim Brouwer

tim Brouwer

24-11-2008 om 22:12

Steken in zijn hoofd

Mijn zoon van 5 heeft last van steken in zijn hoofd aan de achterkant. En een paar weken geleden heeft ie midden in de nacht alles uit gespuugd en 2 dagen op de bank gelegen en nergens zin in. 39,4 graden, en hij wou het liefst een kussen over zijn hoofd trekken.

Hij klaagd er al bijna een 1,5 jaar over en we zijn nu eindelijk naar een kinderarts geweest. Die zei dat we een mri scan moesten laten maken. Die is afgelopen week gemaakt. Toen mijn vrouw met hem weg ging zeiden de mensen, die de scan afnamen, tegen haar sterkte ermee. Dat heeft ons nog meer aan het denken gezet. Waarom zeggen ze zoiets als er niets aan de hand kan zijn. Hebben ze iets gezien op de scan? En als dat zo is vertellen ze dat pas bij de uitslag of komen ze er meteen mee. We slapen al dagen heel slecht. Vandaag kwam mijn zoon uit school en heeft bijna de rest van de dag moe op de bank gelegen.

We maken ons eigenlijk veel zorgen, misschien ook wel te veel.

tim

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Sterkte ermee

lijkt mij typisch een uitdrukking die je aan mensen mee geeft bij de deur. Het lijkt me niet iets dat je zegt omdat je denkt, oeps daar zit iets engs op die scan.

Gewoon even rustig afwachten tot het resultaat er is. Ik weet dat dat moeilijk is!

Mariel

reina

reina

25-11-2008 om 07:04

Tim

Wachten is altijd heel vervelend, maar 'sterkte ermee' lijkt me idd een standaardzin bij het weggaan. Toen mijn zoon ooit scans kreeg voor iets heel ernstigs wisten we bij de eerste scan direct wat er aan de hand was, nog niet officieel door de radioloog bekeken, maar zijn arts was erbij. En ook later kregen we de (grove) uitslagen direct. Nu het alleen nog om controle-MRI's gaat waarbij ervan uit gegaan wordt dat de uitslag goed is moet hij ook gewoon een paar weken wachten, maar eigenlijk verwacht ik ook nu dat geen snel bericht goed bericht is. Ik wens je wel sterkte met het wachten.

Hoeft niet ernstig te zijn

ook wij kregen na de MRI scan bij zoon een welgemeend"Sterkte"toegwenst,en omdat wij zelf heel erg bang waren voor iets heel ernstigs,vertaalden wij dat ook naar; o jee zie je wel!
uiteindelijk bleek mijn zoon jeugdmigraine te hebben,heel vervelend ,maar niet levensbedreigend.
overigens had onze zoon precies dezelfde klachten als jullie zoon,en ook hij was 4 jaar toen de klachten begonnen.
ik wens jullie strekte met het wachten op de uitslag,dat is zenuwslopend,maar bedenk ook,als er iets ernstigs gevonden is,dan hoor je meestal de uitslag veel eerder dan is afgesproken.

Mayte*

Mayte*

25-11-2008 om 12:58

Zoals reina al zegt

Als er op een MRI scan direct waarneembaar iets grondig mis is, dan wordt je ook direct op de hoogte gesteld. Wij kregen bij onze zoon meteen te horen wat er zichtbaar was en werden ook direct opgenomen in het ziekenhuis. Dus het feit dat jullie naar huis zijn gegaan en op de uitslag kunnen wachten is in feite geruststellend.

Neemt niet weg dat het wachten slopend kan zijn. Gewoon doorgaan met ademen en proberen te focussen op het 'nu' is altijd mijn remedie.

Alle goeds!

Groet, Mayte

tim Brouwer

tim Brouwer

25-11-2008 om 19:29

Jeugdmigraine

Hoi sus-anne,

Hoe is het nu met je zoon dan, heeft ie veel last gehad ven de jeugdmigraine. Wat kunnen we het beste daar tegen doen dan. Hij is gewoon zo bang dat het weer gebeurd.

tim

Tim

onze zoon heeft medicijnen gekregen,sandomigran was de naam van dit middel.
deze medicijnen werkten heel goed,zo rond zijn 9e verjaardag kon hij van de medicijnen af ,hij is nu 21 en heeft nooit meer klachten gehad,hij is het duidelijk overgroeid wat ook al voorspelt was door de artsen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.