Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

sunshine

sunshine

19-04-2010 om 16:49

Sterilisatie van man blijkt 6 jaar later toch spontaan aan het herstellen

Hmmmm.....begin dit jaar was ik ongesteld...keurig op tijd.Maar vond bij het verschonen iets dat veel leek op een afgestoten embryo.Echt een ieniemienie klein gevalletje maar toch herkenbaar als een kindje in wording.Ik schrok me wild dat begrijp je.Heb sunshine-man direkt gezegd terug naar uroloog te gaan en nu blijkt dus inderdaad,maanden later na onderzoeken,dat het spontaan aan het herstellen is.
Er waren zaadcellen gevonden!Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel OOL-ers dit herkennen na zoveel jaren nog!Vind het ook een heel raar idee dat ik gewoon zwanger was begin dit jaar.Maar ben blij dat dat niet heeft doorgezet.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sunshine

Sunshine

19-04-2010 om 19:42

Nope

het was echt geen stolsel...bevestigd door arts.
hoe dat kan verder is me ook een raadsel....ook ik dacht dat dat kleiner zou zijn maar dit was echt zo groot als een boontje...en echt een embryo....

sunshine

sunshine

19-04-2010 om 20:15

De vraag was

niet of we een discussie konden voeren of het wel of geen embryo was.
Feit ligt er ...dat was het.
En hoe dit dan mogelijk is,moet je mij dus ook niet vragen ...

dat was dus de vraag ook niet.
de vraag was ...of er oolers zijn die zich herkennen in het verhaal van een spontane herstel na een sterilisatie na zoveel jaren nog.

maar bedankt dames.....
dat jullie op afstand zo goed weten hoe het eruit moet hebben gezien en dus wel met zekerheid weten te vertellen dat ik uit mijn nek klets.
Knap zeg!

Aaf

Aaf

19-04-2010 om 21:24

Schrikken

Kan goed hoor wat jij zegt gezien te hebben. Waarschijnlijk is de menstruatie ervoor geen menstruatie geweest, was je al zwanger maar had je nog een bloeding. Heb ik ook gehad, elke maand gemenstrueerd en toch 12 weken zwanger. Volkomen onverwacht maar gelukkig gezond en wel blijven zitten. Ze gaat nu bijna naar de basisschool....

Na een sterilisatie zwanger worden kan. Gebeurt ook af en toe. Vriendin en haar man hebben het meegemaakt. Onaangename verrassing want je besluit niet voor niets te steriliseren. Jullie hebben een waarschuwing gehad. Voor hetzelfde geld had het anders uitgepakt.

Terzijde

het 'gewoon ongesteld'kan natuurlijk ook heel best een innestelingsbloeding zijn geweest.

Groeten,

Temet

Marieke-

Marieke-

20-04-2010 om 10:13

In mijn omgeving

Hoi,
Hier in mijn dorp woont een gezin van wie de man een sterilisatie had gekregen maar zijn vrouw toch zwanger werd. Na de bevalling had ook zij zich laten steriliseren. Toch raakte ze nogmaals zwanger.
Hoewel de kans dus heel klein is, is het niet onmogelijk.
Marieke

ank

ank

20-04-2010 om 10:56

Tjonge pelle

Waarschijnlijk was de vorige menstruatie, dus die vóór de miskraam de innestelingsbloeding pfff.

Ik ken ook een stel die na de sterilisatie van de man nog een kind kregen, daarna heeft de vrouw zich ook laten steriliseren.

sidneysheldon

sidneysheldon

20-04-2010 om 12:19

Ik las laatst

las laatst nog een stukje van een vrouw die zwanger was geworden, kwam er met 13 weken pas achter, terwijl haar man gesteriliseerd was (al jaren) na onderzoek bleek dat de eindjes aan elkaar waren gegroeid, dus ja, het kan.

Puck

Puck

20-04-2010 om 12:20

Volgens de vk

Mijn buurvrouw is verloskundige en die zegt dat het toch echt wel regelmatig voorkomt dat er na een jaar of 5 spontaan herstel ontstaat. Zij raadde mij toen aan om na een jaar of 5 nogmaals te laten onderzoeken of er echt geen zwemmertjes weer inzitten.

sidneysheldon

sidneysheldon

20-04-2010 om 12:23

Gevonden

oproepje in de rubriek zwangerschap van 14 maart, zoek op de afgelopen 14 dagen dan komt hij eruit: zwanger na sterilisatie. Ook vele antwoorden op jouw vraag

o jeee

Kan me goed voorstellen dat dat schrikken was sunshine!

Ik schrik er zelf ook best van, heb er nooit over nagedacht dat dat kon.... Daar hebben ze ons in het ziekenhuis ook niks over verteld. Ik dacht dat het helemaal voor definitief was en dat een hersteloperatie ook erg moeilijk en onzeker zou zijn.

Mijn man is vorig jaar ook gesteriliseerd en vanaf dat moment is vrijen voor ons heerlijk onbezorgd, nu begin ik dus toch twijfelen. Het zal je gebeuren, en blijkbaar gebeurt het dus ook regelmatig. Ik weet ook niet goed wat we zouden doen als ik toch weer zwanger zou raken, de sterilisatie is natuurlijk een heel bewuste keuze geweest.

Groet,
Olijvje

Hier hetzelfde verhaal

Ik ben op dit moment ook zwanger na sterilisatie. Ik ben nu 20 weken. Mijn man is vorig jaar mei geholpen en in december ben ik zwanger geraakt. Hij is uitvoerig getest, bij de eerste test zaten er nog zaadjes in en bij de 2de niets. Nu is hij in maart opnieuw getest en er zaten wel levende zaadcellen in. Weliswaar weinig (normaal zou je zowat alleen met IVF zwanger raken) maar genoeg om mij zwanger te maken.

Ook wij hebben verschrikkelijk moeten wennen. De wereld stond en staat nog af en toe op zijn kop. Ik was er wel meteen 'blij' mee, maar ik moest verschrikkelijk wennen. Mijn man was er niet blij mee en had het er nog moeilijker mee dan ik. Hij en ik kregen dan ook van de buitenwereld de aloude grapjes te horen of het dan wel van hem was! Dat is zeker, ik ben niet vreemd geweest. Maar ja, dat is mijn woord tegen de rest. Mijn man is er nu wel blij mee en we hebben ons neegelegd bij het feit dat er toch echt een derde kindje komt. Hij gelooft mij gelukkig dat het toch echt van hem is en dat vooral na de laatste test. Ik kan het hem niet eens kwalijk nemen, maar pijn doet het wel.

Ik kan het bijna niet uitleggen wat voor een raar gevoel deze zwangerschap geeft. Ik zou het ondertussen niet niet meer willen zijn, maar qua gevoel is het maar goed dat je 9 mnd zwanger bent.

We zitten nog volop in het onderzoek. Dokters doen vaag en houden elkaars hand boven het hoofd. Ze zeggen dat het aan elkaar gegroeid is, al is de kans klein na zo'n korte tijd. Ikzelf heb het idee dat het misschien nooit schoon is geweest. Het is en blijft een wonder.

In een ziekenhuis in Eindhoven komt het 3 a 4 keer per jaar voor. 3 op de 10000 zeggen ze. Eigenlijk zouden ze veel vaker moeten testen.

grz Lied.

Sunshine

Sunshine

20-04-2010 om 18:31

Wat een reacties!

Nog even terugkomen eerst op pelle en didi,
Ik werd gewoon echt even fel , met name na Didi haar felle posting...ik snap best dat sommigen hun twijfels dan ineens hebben en vragen gaan stellen,maar sjonge de manier waarop zeg! waarom meteen zo defensief er bovenop springen?Ik mag dan al wat jaartjes meelopen hier maar dat blijft me elke keer weer verbazen,zo onnodig!Wat ik mijzelf dus ook bedacht heb is dat het idd zo moest zijn dat de menstruatie ervoor geen gewone menstruatie geweest zal zijn maar idd een innesteling ofzo.verder dank ik de rest voor de ervaringen en reacties...Lieve Lied, ik hoop dat je er uiteindelijk toch van zult kunnen gaan genieten.Ik ben blij dat het bij ons niet zo is ,mijn zwangerschappen zijn altijd best zwaar geweest.Maar op zich een kindje erbij tja....uiteindelijk zou ik daar toch ook blij mee willen zijn.Ik zou alleen de bibbers krijgen van de zwangerschap zelf...met alle toestanden weer...brrrrrrrrrrrrrrrrr.
Liefs van Sunshine

Reactie

Ik lees mijn reactie net terug en het klinkt wat down. Het gaat nu goed hoor, en we zijn er nu echt wel blij mee. Ik heb geprobeerd het om te draaien en het te zien als 'het heeft zo moeten zijn' ondertussen vind ik het ook wel weer een kadootje. Het is een andere manier van zwanger zijn, maar wel een hele speciale.
Mijn verhaal heb ik hier willen zetten, omdat er niet veel over gesproken wordt. Terwijl het toch vrij vaak voor komt. Ik heb een verhaal gehoord, van een stel wat na 18!! jaar weer een kindje verwachtte. Het kan dus wel.
Gr Lied

Sunshine

Sunshine

20-04-2010 om 18:49

Aaargh....na 18 jaar?

oooooooh dat is helemaal schrikken!!!!!!!!!!!!!

en fijn 'lied '
dat het nu zo goed gaat!
Daar ben ik blij om voor je!

Lena

Lena

20-04-2010 om 20:51

Lied ot

Hoi Lied, bijzonder verhaal, dat lijkt me wel even wennen ja. Fijn dat het nu leuk aan het worden is. Bij gezellig loopt een draadje 'uitgerekend in juli/augustus, maar inmiddels zit er ook september bij, dus mocht je zin hebben... Sunshine, fijn dat er wat herkenning is! Groetjes, Lena

ilsepilse

ilsepilse

24-04-2010 om 15:15

Lied

Kan je dan het ziekenhuis verantwoordelijk stellen,
Ik zou bv nu echt geen 3e kind erbij kunnen hebben financieel, kan jij dan een vergoeding eisen van het ziekenhuis ??
Een gewenst kind is al duur maar een ongelukje nog duurder denk ik want dan heb je al je babyspullen al van de hand gedaan !
Nou veel geluk nog met jullie 'ongelukje' ! WEet je een vriendin in Canada wou een abortus laten doen omdat ze ongewenst zwanger werd, ze heeft toch doorgezet en het meisje gehouden , het is het liefste kind die ze heeft, mss dat de kinderen dat aanvoelen in je buik dat je dan echt 'mag' geboren worden ?? apart he!

Bastet

Bastet

24-04-2010 om 18:47

Ilsepilse

mijn vierde kind kwam onverwacht,ons gelukje..
Bastet

Dirkje

Dirkje

24-04-2010 om 21:48

Volgens mij, ilsepilse,

is het lastig een ziekenhuis/arts aansprakelijk te stellen. Volgens mij moet je voorafgaand aan een steriliatie ook tekenen dat je je bewust bent van het risico dat er een falingspercentage is van drie op de 1000.
Om het ziekenhuis of de arts aansprakelijk te stellen moet je dan dus kunnen aantonen dat er fouten gemaakt zijn bij de sterilisatie of dat de zaadcontrole niet goed is uitgevoerd. En hoe bewijs je dat? Voor het eerste moet je misschien wel een andere uroloog raadplegen die dan moet kijken of het allemaal klopt. En zaad moet binnen een uur na de lozing in het ziekenhuis worden afgegeven (en gecontroleerd worden neem ik aan). Dus het is achteraf lastig te bewijzen of die zaadcontrole van een tijd geleden goed heeft plaatsgevonden of niet.
Groet,
Dirkje

Ilsepilse

Je kunt natuurlijk van alles eisen, maar krijgen doe je het zomaar niet in Nederland. In Amerika zouden we nu rijk zijn We hebben we rechtsbijstand in geschakeld, maar die zijn nog niet intensief bezig. Mijn man wordt nu gecontroleerd op wat het heeft kunnen zijn en helaas heeft ie ook nog een liesbreuk erbij. Het voordeel daarvan is dat ie dan wel meteen opnieuw gesteriliseerd kan worden. Inderdaad moet je aan kunnen tonen dat er iets fout is gegaan en dat kunnen we tot nu toe nog niet. Wij hebben rechtsbijstand ingeschakeld omdat we het niet eens zijn met de manier van omgaan met ons. Terwijl we nooit een schuldige aangewezen hebben, doen artsen nu ineens ontzettend vaag en houden ons aan het lijntje.
Geld willen we er niet perse uitslepen, het zou natuurlijk wel fijn zijn, want bij ons is de financiele kwestie ook een 'probleem' Ik heb het geluk dat ik al heel veel gekregen heb van familie en vrienden, want inderdaad bij ons was alles al weggedaan. Dat is natuurlijk ook maar een pleister op de wonde, want een kind kost meer dan alleen een babyuitzet. Ik ben er van overtuigd dat dat wel goed komt.
Ik zie het nu ook als gelukje, ik moet er niet aan denken dat het nu nog fout zou gaan. We zijn er nu ontzettend blij mee!!

Marloes

Marloes

03-05-2010 om 22:17

Ja, het kan

Bij ons is het ook gebeurd, het kan inderdaad herstellen, maar wij hebben er omwille van het kind, nu bijna een jaar, verder geen heisa van gemaakt. Maar het heeft veel geld gekost, nieuwe auto, nieuwe uitzet, etc., nu kan ik me gewoon niet voorstellen dat ik dit kind niet gewild had. Maar ruim een jaar geleden, was ik echt totaal verbijsterd dat dit kon gebeuren. Nu gaan we alletwee onder het mes.....De uroloog zei ook, als het eenmaal kan herstellen dan blijft dat wel een risico.

Marloes

Sassefras

Sassefras

09-05-2010 om 14:09

Nog even over dat embryo...

Waarschijnlijk heeft het er gewoon al veel langer gezeten bij Sunshine; er gebeuren soms écht rare dingen.
Zelf ben ik tijdens een vakantie en 4 maanden na de bevalling van onze jongste, op het toilet, gepaard met enorme krampen 'bevallen' van een als zodanig herkenbaar embryo van een centimeter of 6 à 7. Enorm schrikken kan ik je melden als je van niks weet!
En dat terwijl ik een maand daarvoor een spiraaltje had laten plaatsen én een echo had gehad.
Raar maar waar....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.