Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kaaskopje

Kaaskopje

19-04-2009 om 15:04

Steunkousen

Ik draag al jaren steunkousen. Ik heb de nadelen tijdens de zomerse maanden eigenlijk altijd voor lief genomen, maar ik heb er dit jaar opeens toch wel moeite mee. Ik heb helemaal geen zin in wéér een zomer waarin ik een lange broek aan moet om zo die lelijke dingen te camoufleren. Ik heb tijdens de winter een spijkerrok en een ander stelletje kunnen dragen omdat ik er een legging bij droeg en laarzen. Heerlijk gewoon. Veel lekkerder dan een lange broek. Dat is een wat warme oplossing voor de zomer. Ik heb net wat zitten rondzoeken op internet en ben er nu achter wat het verschil is tussen rondbreikousen en vlakbreikousen. Ik heb vlakbreikousen met een naad aan de achterkant. zoals ik begrijp zijn rondbreikousen zonder naad, in meer kleuren leverbaar, maar dunner.
Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die ervaring hebben met steunkousen en de mogelijkheden ervan. Zijn rondbreikousen stevig genoeg bij spataderen? Zijn er bij vlakbreikousen ook varianten in dikte en kleur? Voor ik de fleboloog bel wil ik alvast wat meer weten.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lys Lionne

Lys Lionne

19-04-2009 om 17:43

Winkel

Zoek op google waar er bij jou in de omgeving een winkel is die steunkousen aanmeet en maakt. Zij weten je álles te vertellen over de mogelijkheden. Mijn ervaring is dat een goede bandagist beter weet welke kousen geschikt voor je zijn dan een dermatoloog/fleboloog.

Apotheek

Uit mijn werk (tot 2 maanden geleden) in de thuiszorg is mijn ervaring dat de apotheek ze ook verkoopt en die worden ook volledig vergoed. Ze schijnen minder strak te zijn en geloof dat ze ook in enkele kleuren te krijgen zijn.
Gr. Rymcke

Lys Lionne

Lys Lionne

19-04-2009 om 23:05

Niet apotheek!

Steunkousen moet je niet 'gewoon even kopen' in een apotheek!! Je moet ze echt speciaal aan laten meten, met wat geluk heb je heel standaard benen en kun je af met een standaard maat (altijd op voorraad) of met wat pech worden ze speciaal op maat gemaakt voor je. Steunkousen hebben echt alleen maar nut als ze goed zitten.

Kaaskopje

hoi,
Ik heb sinds 2,5 jaar steunkousen. Merk Varitex en vlakbrei.
Rondbrei kousen zijn niet voor iedereen geschikt. Ikzelf heb een paar rondbrei gehad, maar deze zijn niet zo stevig als de vlakbrei, oedeem was al snel erger.

Overigens vind ik ook de rondbrei kousen er niet uitzien.
Of ze ook in meerdere kleuren leverbaar zijn hangt volgens mij ook af van de drukklasse. Heb je drukklasse I of II dan zijn er meer mogelijkheden.

Ik baal ook als een stekker van die kousen, maar toch heb ik ze altijd aan omdat het heerlijk zit.
Ook voor mij dus lange broeken in de zomer.

grtz
Lucette

Kaaskopje

Kaaskopje

23-04-2009 om 01:31

Rondbreikousen

Zitten dus duidelijk minder strak, hmmm. Ik wil juist dat de kousen goed strak zitten, dat voelt het lekkerst.
Ik denk dat ik redelijk standaard onderbenen heb, dus rondbreikousen zullen op dat gebied geen probleem zijn, maar als ik met die kousen aan het eind van de dag een paar plofbenen heb ben ik verder van huis dan met mijn huidige kousen. Ik heb morgen vrij, ik ga het flebologisch centrum maar eens om info vragen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.