Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Herfst

Herfst

13-10-2008 om 21:22

Stijve rug

Ik weet dat ik er een dokter naar moet laten kijken maar waar denken jullie aan bij de volgende klachten?

-'s nachts pijn onder in de rug bij omdraaien
-'s ochtends stijf onder in de rug
-in de loop van de dag verdwijnen de klachten
-na het sporten zijn deze klachten erger

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lynna

Lynna

13-10-2008 om 21:40

Nieuw matras?

Ik zou als eerste aan een nieuw matras denken. Een vriendin van mij had dezelfde klachten, tot we eens samen een weekendje in een hotel zaten. Toen was de rugpijn helemaal over. Ze heeft een nieuw matras gekocht en helemaal geen rugklachten meer gehad.

Herfst

Herfst

13-10-2008 om 22:53

Matras

Wij hebben een Auping, gekocht in 2002 Zijn we dan nu al aan een nieuwe matras toe?

Matras

Ik herken de klachten en ook bij mij hielp een nieuwe matras. Matrassen gaan echt maar heel kort mee helaas en dat voor dat geld zou eigenlijk niet mogen. Wat ik wel merk is dat het bij mij nu nog wel te maken heeft met mijn cyclus dus rond mijn eisprong of als ik ongi moet worden dan komt het weer even een paar dagen terug

Guinevere

Guinevere

14-10-2008 om 14:51

Herfst

Wat ik altijd gehoord heb is dat matrassen (en ruggen) heel verschillend zijn. Dus ik zou eens een paar dagen van matras wisselen (ga logeren of in een leuk hotel) en kijk hoe het dan met de klachten gaat.

Naar de fysiotherapeut?

Je hebt tegenwoordig geen verwijzing meer nodig voor een bezoekje aan de fysiotherapeut, dus ik zou zeggen: vraag het daar eens na. Misschien is het gewoon omdat je ouder wordt. Misschien zijn er nuttige spierversterkende oefeningen die e.e.a. verbeteren.

Laatst iets bemoedigends gelezen 'Als je de 55 gepasseerd bent en bij het wakker worden voel je nergens pijn, dan kun je er vanuit gaan dat je dood bent'
Nou ja, die leeftijd kan ook 60 zijn geweest, maar dat van die pijn en dood, dat heb ik wel goed onthouden

Het zou ook je matras kunnen zijn inderdaad, maar voordat je daar nu weer een hoop geld aan uitgeeft zou ik eerst even ergens anders een paar nachtjes proberen proef te slapen en kijken of dat helpt. Een matras uit 2002 lijkt mij ook nog niet zo oud, eigenlijk...

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.