Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Effezo

Effezo

17-01-2009 om 11:10

Stoppen met efexor?

Ik slik al een jaar of vier 37,5 mg Efexor voor mijn angststoornis. Met deze dosis gaat het goed. Ik zou wel willen stoppen. Volgens de huisarts zou het goed kunnen dat mijn klachten verdwenen zijn als ik stop, maar zelf durf ik het niet zo goed aan. En hoor dus graag ervaringen over het stoppen...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

17-01-2009 om 11:29

En afbouwen?

Was het eerste waar ik aan dacht. Maar ik ben geen arts dus ik ben even gaan googelen voor je. Ik vond deze site

http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Efexor.aspx?mId=10704&rId=717

en daarop stond o.a.:

Kan ik zomaar met dit medicijn stoppen?
Nee, bouw bij voorkeur langzaam af over een periode van één tot twee weken. Na plotseling stoppen krijgen sommige mensen last van angst, slapeloosheid, onrust, duizeligheid, hoofdpijn, spierpijn, misselijkheid, vermindering van eetlust en zweten. Deze verschijnselen treden vaak pas één tot vier dagen na plotseling stoppen op en zijn na twee weken meestal over.

Niet iedereen heeft even veel last van ontwenningsverschijnselen. Kijk daarom hoe u reageert als u de dosering iets vermindert. Als u er geen last van heeft kunt u misschien sneller afbouwen. Vraag uw arts hierbij om advies.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

18-01-2009 om 15:06

Efexor

In ieder geval nooit zomaar op eigen houtje stoppen! Het afbouwen moet zeer geleidelijk en liefst onder begeleiding gaan. En zodra je weer last krijgt van symptomen van je angststoornis gewoon weer de onderhoudsdosering slikken. Ik slik zelf al bijna 9 jaar 37,5 mg Efexor vanwege chronische depressie en heb ook al eens geprobeerd te stoppen (onder begeleiding) maar ik kreeg weer last. Ik zal deze onderhoudsdosering waarschijnlijk mijn hele leven lang moeten slikken omdat ik puur dat stofje kennelijk mis in mijn hersenen. Net als mijn moeder en mijn zus. Ik vind het prima want ik heb geen last van bijwerkingen en voel me hier best bij. Kortom, je kan het proberen maar voel je niet bezwaard als het niet lukt om deze minieme dosis Efexor toch gewoon door te gebruiken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.