Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Stoppen met roken

Ben zomaar eens benieuwd of er mensen zijn die gestopt zijn met roken mbv ooracupunctuur. Ga dit nl. zelf volgende week laten doen en ben benieuwd naar ervaringen.Zal even uitleggen hoe het ongeveer werkt. Bij deze methode worden naaldjes in je oor geplaatst en die schijnen er naar verloop van tijd vanzelf uit te vallen. Ondertussen zou je dan minder/geen behoefte aan nicotine meer moeten hebben.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

17-09-2009 om 14:53

Alvast

heel veel succes!!

Ik vind mensen die met roken stoppen altijd bijzonder dapper!! Sterkte!

Tonny
(geen tips, heb zelf nooi gerookt...)

Pluk53

Pluk53

17-09-2009 om 15:30

Alle beetjes helpen

als je daar een steuntje aan denkt te hebben, vooral doen!
Veel sterkte, en volg vooral de algemene tips op bijvoorbeeld http://www.stivoro.nl/Voor_volwassenen/Stoppen_met_roken/Index.aspx?mId=9927&rId=71

Geen ervaring

maar wel ben ik 2 keer gestopt met roken.

De 1e keer toen ik zwanger was van dochter 1, toen rooktte ik een pakje per dag.
De 2e keer toen ik zwanger wou worden van dochter2.

Het is te doen, want ik kan het ook. Ik ben namelijk verslaafd tot op mijn botten aan roken. Ondanks dat ik nu al weer een hele tijd niet rook blijven de sigaretten lonken, maar ik doe het niet want anders ben ik zo weer om en het is zo ontzettend ONGEZOND en heel heel erg VIES !

ja roken is heel vies, bah gadver.

(Janneke)

(Janneke)

17-09-2009 om 20:00

Heel veel succes!

Ik ben ook 5,5 jaar geleden gestopt met roken. Nooit gedacht dat ik het kon. Ik was daarvoor al 20x tevergeefs gestopt. Maar echt...ooit gaat het lukken. En bij jou is dat deze keer!!

Als je er echt achter staat, dan gaat het je zeker lukken. Echt, het is zoveel fijner NIET te roken. Je stinkt niet meer, je ruikt beter, je proeft beter, je hebt geen stress meer (kan ik hier roken, waar zijn mijn sigaretten, mijn sigaretten zijn bijna op...waar kan ik nieuwe halen)...nee echt...stop en er gaat een wereld voor je open.

Ik had zelf een bakje met oude peuken gevuld en afgesloten, elke keer als ik zin had in een peuk, trok ik dat bakkie open....en ik was gelijk genezen. Stinken dat dat bakkie deed

Ik heb ook hulp gehad van pleisters...maar of die echt hielpen?? Ik was ze op het laatst vergeten en toch is het me gelukt te stoppen.
Je kunt ook het beste je vaste patroon doorbreken. Dus rook je nu na het eten, ga dan direct opruimen, of een rondje lopen buiten, frisse lucht doet wonderen.

Pilsje...veel succes en sterkte! Houd ons op de hoogte?!

Groetjes Janneke

koentje

koentje

17-09-2009 om 20:31

Pilsje, veel succes.

maar ga er niet vanuit dat het geen moeite zal kosten! Je moet dit zien als hulpmiddel. Jouw wilskracht doet de rest!

pilsje

pilsje

18-09-2009 om 13:00 Topicstarter

Hoi allemaal

Wat een lieve, motiverende reacties allemaal! Ik stond een beetje versteld van al jullie aanmoedigende berichtjes. En dat terwijl ik alleen maar graag wil weten of iemand ervaring met acupunctuur heeft en of dat dan ook echt hielp.
Echt bijzonder, jullie reacties. Of die naaldjes nou echt helpen weet ik nog niet, maar dat merk ik volgende week uiteraard zelf wel. Lieve mensen, heel erg bedankt voor jullie steun en ik zal jullie op de hoogte houden van mijn stoppoging.
Is er iemand hier die weet of je longen e.d. echt weer veel beter kunnen worden dan ze waren en over hoeveel jaar praat je dan? Ik heb ongeveer 20 jaar (lang hé) gerookt met daartussen 2 keer een pauze van ongeveer anderhalf jaar (zwanger en kinderen gekregen, toen kon ik wel stoppen, hoe stom kun je dan zijn om wéér te beginnen!!) Ik vraag dit omdat een tante van mijn man onlangs een hartinfarct heeft gehad (gaat inmiddels weer beter met haar gelukkig) en haar arts doodleuk zei toen ze vertelde dat ze 20 jaar geleden rookte, dat het daar dan waarschijnlijk door gekomen was. Zoiets dergelijks beweerde hij. Betekent dat dan dat er voor ex-rokers sowieso weinig hoop op verbetering is? Ik dacht altijd dat je longen heel langzaam weer schoner werden als je gestopt bent. Weet iemand hier meer van? Ik zou graag gerustgesteld worden wat dit betreft, aangezien mijn allergrootste angst en reden om te stoppen, de angst voor longkanker e.d. is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.