Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Stoppen met roken, ervaring gevraagd.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

27-03-2011 om 14:15

Massi

Bij de eerste was hij ook gestopt, bij de tweede deed hij alsof (maar ik kon ruiken dat hij op werk nog rookte), en nu doet hij niet eens meer alsof. En het stinkt zo enorm!!

Zullen we elkaar proberen te motiveren om niet meer te beginnen ook al leven we met een sukkel?

Sterkte jongens! (over champix, en rokende partners)

Ik ben al tijden geleden gestopt, maar leef met jullie mee!

Ingrid (en ook met de overbuurvrouw & buurman. Roken al 40 jaar. Hij heeft recentelijk een zware waarschuwing gehad van de arts. Vervelende medische problemen als voorbode van nog erger in de toekomst als ie doorrookt. Zij wil al tijden stoppen, heeft het ook al vaker geprobeerd, maar steeds mislukt. Nu als ultieme laatste poging aan de champix gegaan, en ik hoorde net gisteren dat hij het bijltje er vorige week bij heeft neergelegd, en zij nu ook weer heeft gerookt.....zo zonde!)

Ook nog happy non-smoker

Ben net terug van een weekje USA en heel blij dat ik (zij het ongepland) van te voren al was gestopt. De lange vliegreis zonder nicotine, maar ook het feit dat het non-smoking beleid in Amerika heel streng is, ik had zeker niet zo genoten als ik nog verslaaf was geweest.

Gister weer naar de kroeg geweest, aan onze vaste rooktafel gezeten met een wijntje. Geen enkele behoefte aan actief meeroken gehad en mijn vriend heeft me nog een paar keer extra gezoend, fluisterend hoe lekker dat nu is.

En nu gaat Fély zich maar weer eens in het zweet werken. Er is helaas weer 1,5 kilo bijgekomen, maar goed het eten was ook heel erg lekker.

Ook nog happy non-smoker

Ben net terug van een weekje USA en heel blij dat ik (zij het ongepland) van te voren al was gestopt. De lange vliegreis zonder nicotine, maar ook het feit dat het non-smoking beleid in Amerika heel streng is, ik had zeker niet zo genoten als ik nog verslaaf was geweest.

Gister weer naar de kroeg geweest, aan onze vaste rooktafel gezeten met een wijntje. Geen enkele behoefte aan actief meeroken gehad en mijn vriend heeft me nog een paar keer extra gezoend, fluisterend hoe lekker dat nu is.

dc

dc

27-03-2011 om 18:52

Izar

Elke zwangerschap is voor mij weer een reden om te stoppen. Natuurlijk niet de enige reden, maar wel de ultieme, ik kan voor mezelf nog wel verantwoorden mijn eigen lichaam om zeep te helpen, maar niet die van mijn ongeboren kind.

Ik ben vooral pissig op mijn man, omdat hij al ver voor ik zwanger was mij echt aan het pushen was om te stoppen. Niks dus solidariteit, HIJ wilde stoppen, ik toen niet echt, maar heb het toen wel gedaan. Toen begon hij weer, en ging ik ook weer overstag. En hij bleef maar doorgaan met dat hij toch echt wilde stoppen. En toen raakte ik zwanger, stopte echt, en nu, 8 maanden later rookt hij nog. Dan vind ik dat hij mij toen niet zo ontzettend had mogen pushen. Gewoon GRRRRRRR dus!

(verder vind ik hem wel lief hoor )

Valkyre

Valkyre

27-03-2011 om 19:49

Net zoiets

Ik heb nooit gerookt, maar toch voel ik hetzelfde. Bij mij gaat het om eten en snoepen (ook een heel lastige verslaving, want cold turkey kan niet...). Wat vooral heel naar is, is wanneer manlief lekker een zak chips gaat zitten eten na tienen (als ik van mezelf niks meer mag eten, laat staan chips) of chocolade mee naar huis neemt..

Ik ben na het stoppen met borstvoeding 18 kg afgevallen, heel langzaam (2,5 jaar). En nu kruipen de kilo's er langzaam weer bij, ik ben weer 2 kg aangekomen. Het is heel lastig om het snoepen te laten, vooral op stressvolle dagen... Als zoonlief in bed ligt na een moeilijke dag (zoals afgelopen vrijdag na zijn operatie...) wil ik 't liefst een zak M&Ms leegeten. En ik kan me voorstellen dat dat met roken ook zo gaat... Het zijn moeilijke momenten waar je doorheen moet.

Een tip, wellicht ook bruikbaar voor rokers: kauwgum kauwen en (liefst tegelijk) lekker suf handwerken op de momenten dat je normaal gesproken zou roken of snoepen. Het schijnt makkelijker te zijn een gewoonte door een andere gewoonte te vervangen dan een slechte gewoonte af te leren.

Allemaal heel veel sterkte!!

Valkyre

Valkyre

27-03-2011 om 19:58

Oh ja

Ik heb met manlief afgesproken dat hij ongezonde snacks alleen nog op zijn werkkamer mag eten. Daar kan ik dus niet schoonmaken, want als ik 't zie liggen..

dc

dc

27-03-2011 om 19:59

Valkyre - ot

Ik weet het, ik heb bulimia gehad, en het is zooo moeilijk om daar vanaf te komen, want je wordt gewoon altijd met eten geconfronteerd. Het was inderdaad moeilijker dan stoppen met roken.

Ik ben toen heel veel thee gaan drinken. Dat hielp!

En nu ben ik gewoon te dik om op te staan, dus echt niet dat ik zin heb om "gezellig" mee naar buiten te gaan

Asa Torell

Asa Torell

27-03-2011 om 20:46

Wow!

Fely, Susanne, wat goed van jullie zeg! Geweldig dat het nog steeds goed gaat!

Massi

Mijn vader is gestopt nadat ik (kennelijk, ik weet het zelf niet meer) gezegd had "Papa, waarom rook je dan als het zo slecht is?" En broertje had nogal eens bronchitis, dat zal zeker ook meegespeeld hebben.

Blijf vooral niet-roker, zeg voortdurend waar je kinderen het horen kunnen hoe vies en ongezond het is, en laat je verbaal vaardige dochter het werk afmaken

Jongeren gaan trouwens veel makkelijker roken als hun ouders roken. Wil jouw man dat zijn prinsesje straks met een peuk rondloopt? Nee toch zeker?

Het komt vast nog wel goed...

Groeten,

Temet

Kiki

Kiki

27-03-2011 om 22:00

Hier ook nog steeds gestopt

duh, ben natuurlijk ook voorlopig nog wel zwanger.

Ik snap mezelf ook gewoon niet, ik stop altijd relatief makkelijk. Voor ik aan kinderen begon was ik ook 2,5 jaar gestopt geweest, weer begonnen, half jaar later was ik zwanger, direct gestopt, weer begonnen, een maand gerookt, weer zwanger, weer begonnen, gestopt omdat ik zwanger was, miskraam gekregen, weer begonnen, gestopt, miskraam en nu weer zwanger.

Ik begin gewoon iedere keer weer, op het moment dat de borstvoeding over is, begint de nicotinebehoefte weer te komen.

Hier heb ik trouwens geen rokende partner, maar wel een heel hoog percentage rokende vrienden/medewerkers.
Dat maakt het niet meer beginnen ook niet makkelijk

Maar ik kan natuurlijk niet iedere keer de planeet met nieuwe bewoners bevolken als ik weer eens een stoppoging wil wagen. Dus ik ga gewoon nu trachten niet meer te beginnen

dc

dc

27-03-2011 om 22:01

Lol kiki!

"Maar ik kan natuurlijk niet iedere keer de planeet met nieuwe bewoners bevolken als ik weer eens een stoppoging wil wagen."

Geweldig!

sus-anne

sus-anne

28-03-2011 om 08:38 Topicstarter

Wenli

Champix is voor mij ( en mijn man)een wondermiddel.
wij gebruiken het nu vier weken,en hebben nauwelijks afkickverschijnselen.
ook het opgefokte gevoel van *ikmoetnuroken* is bijna niet aanwezig.
we hebben ons wel goed voorbereid,lijstjes gemaakt met voor en nadelen,en zijn er zo naar toe gegroeid.
de eerste week dat je Champix gebruikt moet je ook gewoon door roken,maar na een dag of drie smaken de sigaretten al niet meer.
We zijn nu de Champix aan het afbouwen,en het gaat nog steeds goed.
we hebben geen last van bijverschijnselen.
kijk anders eens op :http://stoprokenblog.nl/forum/
daar lees je ervaringen van andere Champixgebruikers.

Dit weekend niet gelukt

ik heb gisteren tot sávonds niet gerookt en werd na het eten helemaal lijp, dus weer een pakje gehaalt. Vanmiddag naar de kno arts (controle amandelontsteking) en ga dan tips vragen en een horrorverhaal.

dc

dc

28-03-2011 om 10:36

Manda

Ik kan ook niet cold turkey stoppen. Kun je niet 2 of 3 sigaretten achter de hand houden, en de rest aan iemand in bewaring geven en alleen vragen als je echt niet meer kunt?

Of sterk zijn, en de komende week 2 sigaretten per dag ofzo. Dat deed ik, en dat werkte voor mij.

Afspraak gemaakt

Ik moest vandaag bij de huisarts zijn om een doorverwijzing naar KNO te vragen (wil m'n neustussenschot recht laten zetten). Ik heb toen meteen aangegeven dat ik graag wil stoppen met roken, en het liefst met behulp van Champix. Ik heb nu voor a.s. dinsdag een afspraak staan bij de assistente, duurt een uur! Op deze manier wordt de behandeling vergoed. Ik ben benieuwt, en (nu nog...)vol goede moed!
Mijn man wilt ook stoppen, ook met champix, voor hem moet ik nog een afspraak maken.
Ik ben wel blij dat hij ook wilt stoppen, dat zal de verleiding toch wat minder maken (hoop ik).

Massi Nissa

Massi Nissa

28-03-2011 om 12:36

Temet en kiki

Temet, goed plan! Ik zal een sluwe campagne gaan voeren over de nadelen van roken. Dochter vindt het al enorm stinken, ze wil geen kus van man als hij net gerookt heeft - en gelijk heeft ze. Nu nog wat hints laten vallen over gezondheid en achteroverleunen, haha.
Kiki, ik kreeg ineens een visioen van een Kiki van boven de zestig die bij Italiaanse doktoren leurt om een kind, omdat ze voor de dertiende keer wil stoppen met roken .
Groetjes
Massi

sus-anne

sus-anne

28-03-2011 om 13:27 Topicstarter

Wenli

wat een supergoed voornemen,wil je me tzt op de hoogte houden hoe het met de Champix?

sus-anne

sus-anne

28-03-2011 om 13:31 Topicstarter

Ik bedoel

hoe het met de Champix gaat

Champix ook in huis

net terug van de na-controle bij de kno arts (ik had een abces achter een amandel). En meteen een champix dinges gekocht op recept van de arts.

Nou ik ga vanavond eens rustig lezen wat ik eigenlijk gekocht heb.

sus-anne

sus-anne

28-03-2011 om 17:16 Topicstarter

Manda

wat een goeie actie!! succes!je kan het!

Kiki

Kiki

28-03-2011 om 21:35

Hij is fijn massi

Koffie over mijn scherm en bedankt. Ik zie mezelf al. Pff 13 keer zwanger zijn moet er niet aan denken. Als we dat hele zwanger zijn mogen overslaan en dat ik beeb over 9 maanden ergens mag komen ophalen doe ik het ook.
Ik vind het zwanger zijn maar niets

Manda, je moet die eerste dag doorkomen, dat is het ergste. Daarna gaat het wel weer.

Mag ik mee stoppen?

Mag ik mee stoppen? Of beter gezegd, een poging doen? Ben vandaag bij internist (en nog wat anderen) geweest en op de terugweg naar huis bedacht ik me: Gonzo, je hebt dit nu even in de hand maar roken wel. Hoeveel wake up call heb je nodig? Ik wil echt stoppen en misschien mag ik mee in dit draadje als hulp en ruggesteun?

sus-anne

sus-anne

28-03-2011 om 21:57 Topicstarter

Gonzo

tuurlijk,
hoe meer zielen hoe meer.eh....niet rokers

succes!

Manda

Kreeg jij die Champix zo op recept mee?
Bij mij zit er een gesprek van een uur aan vast, waarin een protocol wordt opgemaakt en weet ik veel wat. Alleen dan vergoed CZ het, en ook nog maar 1x. Dus als het nu niet lukt, en ik het over een jaar nog eens wil proberen, betaal ik zelf.
Of krijg jij het helemaal niet vergoed?

Verder schrijf en lees ik graag mee in dit draadje, als het mag , volgens mij is dat ook wel stimulerend.

dc

dc

28-03-2011 om 23:59

Gonzo

Nee, je mag geen poging doen. Je gaat gewoon stoppen!!

Heb je al een plan de campagne?

Plan de campagne

Niet echt een plan. Heb sinds het ziekenhuisbezoek gisteren niet gerookt en dat moet ik blijven doen. Verder veel fruit halen en als het erg wordt fruit eten. Maar ik sta open voor suggesties want geen idee wat goed is. Dit stoppen is wel heel onvoorbereid.

sus-anne

sus-anne

29-03-2011 om 08:17 Topicstarter

Wenli

ik kreeg ook zo een recept voor de Champix.
Als je Champix in combinatie met een coach gaat doen,dan krijg je een deel vergoed.
wij krijgen niets vergoed,betalen 600 euro voor een kuur van 3 maanden.
Maar roken is net zo duur,dus het een heft het ander op.
Met als voordeel,over drie maanden gaan we echt geld besparen door niet meer te roken.

dc

dc

29-03-2011 om 08:29

Gonzo

Nou dat is het eigenlijk, gewoon niet meer roken en jezelf voorhouden dat je geen roker bent. Even alcohol en vrienden waarmee je rookt uit de weg gaan is wel handig.

Sterkte!!

Arrgh!

Ben al de mist ingegaan. Heb door het ziek zijn te weinig omhanden. Aarggh!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.