Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Stoppen met roken, ervaring gevraagd.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sus-anne

sus-anne

10-04-2011 om 09:46 Topicstarter

Geld besparen

wij hebben uitgerekend dat man en ik samen voor €220 rookten per maand!Tel uit je winst.
Nu gaat dat geld nog op aan de Champix,maar over een week of zes kunnen we het aan leuke dingen gaan uitgeven

tonny

tonny

12-04-2011 om 23:23

Hee manda!

Kom op meid, je kúnt het!!!

Sluit je niet af voor de werkelijkheid (en laat Mandarijntje niet de kans stoute dingen uit te halen terwijl jij stiekem stout achter het schuurtje staat).

Echt joh, van alle gezondheidsrisico's is roken de grootste.
Stop nououou...!!!

Pluk53

Pluk53

12-04-2011 om 23:46

Hee manda2!

"maar nu even niet"; wat is een mens toch een meester in het jezelf voor de gek houden. Met cognitieve dissonantie verdraaien we elke werkelijkheid op zo'n manier dat we er voor eigen gevoel mee weg kunnen komen. Meid, daar bem jij toch te slim voor, voor dat zelfbedrog.

dc

dc

13-04-2011 om 08:18

Manda

Wat ik me afvraag is of het je echt lukt om te stoppen vanuit zelfhaat/walging. Dat is namelijk een vrij negatieve emotie, terwijl je juist positief moet zijn.

Bij mij werk een omgekeerde brainwashing het best. Ik hou mezelf voor dat ik sportief ben. Ik ga gezond eten, sporten, en daar past roken dan gewoon niet bij. Heb je dat weleens geprobeerd. Is ook compleet mezelf voor de gek houden, maar raar genoeg werkt dat aardig. Als ik "walg" van mezelf, heb ik juist veel meer de neiging om te zwelgen in slechte gewoontes. Vet eten, veel te veel roken, drinken, etc.

Massi Nissa

Massi Nissa

13-04-2011 om 12:35

Hier helpt zoontje

Hier helpt het erg om vol te houden door elke keer mijn neus in de kruin van zoon te begraven. Hij ruikt zo lekker en als ik weer zou roken, zou ik gruwelijk stinken. Bovendien loop ik dan het risico dat ik minder lang van mijn fantastische kinderen kan genieten. Nou ja, het is nu toch nog een academische discussie, want ik geef nog borst, maar ik ben mezelf wel mentaal aan het manen om vooral niet dom te doen als ik te zijner tijd geen bv meer geef. Roken is echt mijn allerzwakste punt, ik ben een ongelooflijke sukkel als het om roken gaat. Juist daarom lees ik hier mee en probeer mezelf zo sterk mogelijk te maken.
Iedereen heel veel succes toegewenst en Manda, er komt een dag dat we allebei vrolijk roepen dat we niet-roker zijn (nu zie ik mezelf nog als roker-die-door-omstandigheden-niet-rookt).
Groetjes
Massi

als ik nu zwanger zou zijn dan zou ik direct wel kunnen stoppen. Ik heb 2 periodes van meer dan een jaar niet gerookt en ik ben na 1 sigaret weer om. Dus al ben ik af van de lichameljike verslaving het blijft zuigen in mijn verslaafde deel van mijn hersenen.

zucht.

nog steeds niet het zakje met de champix geopend, nu nog niet, ja zwakte en gekte, maar nee nu nog niet.

dc

dc

14-04-2011 om 09:28

Gewoon de rest van je leven zwanger blijven, zoals ik blijkbaar

Massi Nissa

Massi Nissa

14-04-2011 om 09:41

Pelle en dc

Dc, ik houd niet van zwanger zijn, dus ik bedank vriendelijk voor je suggestie . Ik wil best nog een kindje (of twee, drie) als ze maar in een mandje voor de deur worden afgeleverd. In de boerenkool mag ook. Maar niet meer over mijn arme rug, haha.
Pelle, dat is de oplossing! Gezien de gretigheid waarmee zoon zich momenteel richting Michelinmannetje drinkt, gaat hij ermee akkoord. Ik vraag me wel af waar je dan die benen van een meter lang laat als je hem op zijn achttiende nog moet voeden.
Groetjes
Massi

Pluk53

Pluk53

14-04-2011 om 10:30

Manda

"eens komt de dag". Ik heb zelf 12 jaar met "het stoppen" geworsteld, dus ik zeg niks . Achteraf kijk je de koe in zijn kont, en dan snap je niet waarom het zo moeilijk was.
Succes...

dc

dc

14-04-2011 om 17:33

Massi

Ik denk er hetzelfde over als jij! Mijn man wil graag meer kinderen, maar dat wordt dan adoptie hoor!

En ik ga echt ook heel hard niet roken. Mijn man is nog steeds niet gestopt trouwens!!

Ikke wel hoor

Ik was graag zwanger en beide geboortes waren heftig maar fantastisch. Zwanger worden is nu anatomisch onmogelijk, maar als de omstandigheden anders waren geweest, had ik graag nog een baby gekregen.

Ben nu 6 weken niet-roker en nog steeds geniet ik ervan. Ik kan mijn kinderen knuffelen zonder commentaar te krijgen, of een dagje mijn haren niet wassen (die stonken nog het meest). En gelukkig is de weegschaal blijven steken bij 64 kg. Vorige keer haalde ik in no time 76 kg en dat bij een lengte van 1.58 m. Nu gaat het milligramsgewijs er af, met ijzeren discipline: niet roken, niet snoepen, geen zoutjes of kaas bij mijn wijntje (dat genot ontzeg ik mij niet) en paar keer per week thuis zweten op de stepper. Vandaag kon ik zowaar mijn jeans dicht doen en zelfs ademen.

De enige momentjes waarop ik aan een sigaret denk, zijn wanneer ik een time out nodig heb. Maar dat gaat altijd snel voorbij.

Fély

dc

dc

14-04-2011 om 18:54

Goed zo!

Echt goed hoor!! Ga zo door!

MM.

MM.

17-04-2011 om 23:47

19 jaar en 1 dag geleden...

... ben ik definitief gestopt na vele mislukte pogingen. Mijn dochter werd die dag 12 en vond het verschrikkelijk dat ik rookte. Ik heb mijn laatste uitgedrukte peuk in een leeg Camelpakje gestopt, briefje erbij 'dit was de laatste' en het geheel feestelijk in cadeaupapier verpakt. Dat heeft gewerkt, want je gaat je kind toch niet haar cadeautje afpakken? Ik had dit al een week of drie van tevoren bedacht en de laatste week stond het roken me al zo tegen dat het haast een opluchting was toen ik eindelijk 'mocht' stoppen. (Jammer dat ze een paar jaar later zelf begon te roken, maar IK ben er mooi vanaf!)

Succes! MM

sus-anne

sus-anne

18-04-2011 om 08:42 Topicstarter

Gefeliciteerd mm

MM,gefeliciteerd met je dochters verjaardag.en jammer dat zij nu wel rookt!
Van onze vier kinderen rookte er 1,zij is gelukkig ook gestopt sinds een half jaar.

ik ben nu precies 6 weken gestopt ,en het gaat redelijk gemakkelijk,ik heb echt baat bij de Champix,bijna geen afkickverschijnselen.
Wel heb ik allerlei kwaaltjes,puistjes,hoestbuien,hoofdpijn,benauwd ,ziek zwak en misselijk.
volgens mijn huisarts is mijn lichaam aan het ontgiften,alle troep die door het roken binnen is gekomen,wordt er nu uitgewerkt.

Pannelap

Pannelap

19-04-2011 om 13:06

Ik ga het ook doen... stoppen

hoihoi,

Mag ik ook erbij? Sinds twee jaar rook ik weer, en ben ondertussen al 4 stoppogingen verder maar ik ben het helemaal zat.

Ik ga gewoon voor de cold turkey, dat werkte de gelukte keer ook prima, hoewel dat 15 jaar geleden was. Stom hoor, dat ik weer begonnen ben; ik dacht net zo makkelijk te stoppen maar ben ondertussen al twee jaar af en aan aan het roken. Ik vind het vies, duur en vooral vreselijk ongezond. Morgen weliswaar een feestje waar rokende familieleden zijn (bij wie ik op vakantie dus 2 jaar terug ben gaan meeroken), maar ik ben er klaar mee. Extra kilo's maak ik me niet druk om (die zijn welkom), tenzij die allemaal in het buik- en heupgedeelte gaan zitten (maar dat zien we dan wel weer).

Ga ik morgen gewoon dit hele draadje lezen als ik behoefte aan een sigaret heb .

groeten,
Pannelap

sus-anne

sus-anne

19-04-2011 om 22:33 Topicstarter

Pannelap

veel succes!

sus-anne

sus-anne

24-04-2011 om 19:41 Topicstarter

7 weken

morgen ben ik al 7 weken gestopt,het gaat nog steeds supergoed,ben trots op mezelf.

hoe gaat het met de rest van de stoppers?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.