Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

mugje

mugje

27-01-2009 om 18:01

Surinaamse mug?

Hoi
meisje bij mijn dochter in de klas is een weekje naar Suriname op vakantie geweest. Daar zou ze geprikt/gebeten zijn door een mug en een fikse bult/uitslag aan over hebben gehouden. Volgens mijn dochter (5) kon ze haar sokken niet eens meer aan. Inmiddels is ze weer terug en blijkt het er nog steeds niet uit te zien.
Mijn dochter, zelf allergisch voor muggenbeten dat zich uit in rode schijven van een cm of 4 als ze niets gebruikt, raakt hier vervolgens compleet van overstuur en ziet het direct voor zich als dat ze dat de komende zomer ook gaat krijgen.
Ik heb geen idee over wat voor mug dit gaat. De Surinaamse bevolking bij ons op school wist direct wel wat het was. Maargoed... dit hoorde ik van de juf. Komt iemand dit muggenverhaal bekend voor ?
Groet, mugje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gaan jullie dan naar suriname?

Over de hele wereld heb je prikbeesten en over de hele wereld kunnen mensen op gekke manieren daarop reageren.
Als ik een dagje de berg afga en niet IN het zwembad blijf, maar er naast ga zitten, komen er priegelig kleine zwarte beestjes (halve millimeter groot) en als die op me gezeten hebben krijg ik grote vochtblazen met een doorsnee van ruim 2 cm.
Maar dat is in Nieuwguinea...niet in Nieuwegein...

Ik zou het verder niet moeilijker maken dan het is en tegen je dochter zeggen dat ze zich verder niet druk moet maken, omdat er in Europa geen Surinaamse muggen zijn. Tenzij je van plan was deze zomer naar Suriname te gaan.

mugje

mugje

27-01-2009 om 22:11

Nee

Ik ga niet naar Suriname en ik maak het ook niet moeilijker dan het is. Ik ben alleen nieuwsgierig of meer mensen hier iets over weten.
Voor wat betreft mijn dochter d'r angst. Die is al voorbij. Dat was een momentopname. Maar ik ga daar niet zomaar aan voorbij, ik ben dan benieuwd wat het is.

Groet, mugje

Mugje/google

Op google is wel het een en ander te vinden hierover. Ik weet natuurlijk niet of je daar het antwoord op al je vragen tussen vindt maar er staan genoeg sites op. Succes.

Dominicaanse muggen

Toen wij net in de Dominicaanse Republiek woonden kreeg ik ook enorme uitslag van muggenbeten. Na een half jaar werd dat minder en na twee jaar was er bijna geen reactie meer.

Daarna gingen we in Texas wonen en opeens werd mijn man vaker door muggen gestoken dan wij.

Mijn ongefundeerde conclusie is dat je aan muggenbeten kunt wennen en dat muggen in verschillende landen verschillende voorkeuren hebben.

Muusje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.